- Autor: Patryk
- Kategoria: silnik
- usterka wystąpiła przy przebiegu 996 tys. km
Po odebraniu nowego auta w kwietni br. auto 3-krotnie nie odpaliło, tzn. po przekręceniu przełącznika uruchomienia silnika liczniki wystartowały tak, jakby silnik miał się uruchomić, jednakże nic takiego nie nastąpiło. Brak jakichkolwiek błędów na desce rozdzielczej.
Nie chciałem auta oddawać na lawetę, w związku z powyższym zacząłem szukać przyczyny samemu. Silnik elektryczny uruchamia silnik spalinowy - to mnie naprowadziło na moduł baterii 48V - po wyjęciu bezpiecznik od tego modułu silnik wystartował... ;-/
Zgłosiłem sprawę do Volvo - auto trafiło 2 razy do serwisu. Po pierwszym razie nie udało się rozwiązać problemu. Po drugiej wizycie i kolejnej awarii którą byłem zmuszony sam naprawić auto miało wgraną aktualizację modułów i od 2+ miesięcy jest spokój i można się w końcu cieszyć autem.
Jako ciekawostkę dodam, że auto zastępcze XC60 z silnikiem B4 diesel też nie odpaliło :) i tym samym sposobem je naprawiłem..
Myślę, że Volvo nie przyznaje się oficjalnie do tego problemu i stara się wgrywać poprawkę podczas okresowych przeglądów,
Jeśli mam to samo to znaczy, że problem istnieje w dalszym ciągu w 2024 roku...
V60 II B4 M-H z czerwca 2024 wczoraj po 5'ciu miesiącach użytkowania zastrajkował w ten sam sposób.
Prąd jest, dało się go otworzyć, podświetlenie jest, klapa bagażnika się podnosi, całkowity brak reakcji na pokrętło start/stop.
Aplikacją również nie dało się go odpalić.
Kolejna próba po ~2 godzinach, też bez przełomu.
Samochód postał przez noc i rano jak gdyby nigdy nic odpalił bez problemu. Żadnych komunikatów na wyświetlaczu. Czary.
Będę dzwonił do dealera z pytaniem o aktualizację oprogramowania modułu baterii 48V.