Niedogrzana kabina mimo wymiany trzeci raz termostatu.
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Tak
Nie
Wystąpiła: 9
Nie wystąpiła: 8
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu
Komentarze
Łukasz
11 lat temu
0
To znowu ja. Jestem autorem pierwszego komentarza w temacie. Teraz z kolei chciałbym zwrócić uwagę na fakt, że duży wpływ na jakość ogrzewania może mieć uszkodzenie panelu klimatronica, a konkretnie potencjometru temperatury. Zauważyłem, że czasem mam ustawione pokrętło na 22, czyli na połowę i grzeje ok, a czasem po prostu leci letnie powietrze. Jak podkręcę ma maksa, grzeje elegancko. Stopniowo (etapowo) odkręcając pokrętło w lewo w celu obniżenia temperatury - grzeje mocno, ale potem nagle spada i leci letnie powietrze. Zaczynam więc dokładać temperatury (oczywiście analogicznie do poprzedniej sytuacji czyli etapowo). Na chwilę temperatura rośnie, potem znowu spada i okazuje się, że jest konkret dopiero od 2-3 stopni do końca zakresu. Nie wiem czy mam rację, ale mnie to wygląda na usterkę potencjometru. Zważywszy na fakt, że dmuchawa też czasem wariuje (wyłączam ją w pozycję "0", a ona nadal chodzi, przestaje i znowu chodzi), z temperaturą może być podobnie, czyli grzeje słabiej lub mocniej na tych samych ustawieniach. Ktoś zauważył podobne zależności?
Moje V40 z 2003 r. 102 KM w dieslu też słabo grzeje. Po kupnie, w mrozy nawet wskazówka temperatury spadała na 80 stopni na postoju albo podczas jazdy na luzie. Wymiana termostatu trochę pomogła, ale niewiele. Generalnie żeby było ciepło, muszą być wysokie obroty (min. 2000) i dmuchawa min. na 3-kę. Wlotów do chłodnicy nie zasłaniałem po wymianie termostatu, ale próbowałem to robić przed wymianą, bo nie miałem wyjścia i coś to dawało. Generalnie jednak myślę, że diesle tak mają. Sądzę na podstawie rozmów z użytkownikami innych diesli, np. Volkswagena B6, który ma praktycznie taki sam silnik. Dlatego myślę, że "zapchana nagrzewnica", "termostat" itp. może być przyczyną w jakimś małym odsetku aut, ale nie w każdym. W cuda typu "mój nagrzewa się w minutę albo trzy też nie uwierzę, bo mam do pracy 7 km i mój nagrzewa się po ok. 4 km jazdy (w mrozy). Pozdrawiam!
mam volvo od pół roku model v40 1,9 TD (102 KM) z 2003 i muszę powiedzieć,że grzać to grzeje przy mrozach ostatnio -12 C tylko jest problem z odmrażaniem przedniej szyby ale idzie wytrzymać poza tym świetne auto.Pozdrawiam
jeżeli sie nie dogrzewa płyn do 90, to oczywiście trzeba zasłonić wlot powietrza w zderzaku i nie musi to być nic specjalnego, kawałek tektury też będzie! wystarczy zrobić to częściowo! w diselach tych starszych tak sie robi w zimie!nie bede chwalił ale u mnie fajnie grzeje a szybe osuszam z klimą i wszystko jest dobrze!
Witam. Moje autko jest z 2003 roku 1,9 Di 115KM fabrycznie, podkrecone na 152KM w serwisie przy zerowym przebiegu-wersja robiona pod policje, fajna jaza. problemow z ogrzewaniem niemam bo podobno po wszystkie 102 i 115 KM mialy to poprawione, jesli chodzi o wersje starsze czyli z silnikami 90-95KM sa fabrycznie wyposazone w taka zaslonke dolu chlodnicy (uzywac tylko w zimie) montuje sie ja w przedni zderzak (szeroki otwor miedzy halogenami na dole zderzaka) jesli macie autko kompletne znajdziecie ja w bagazniku kolo kola zapasowego, latwo poznac po ksztalcie, tak jak w zderzaku, duzy podluzny plastik z zaczepami.
Powinno poprawic ogrzewanie. Pozdrawiam
W razie czego proponuje sciagnac instrukcje obslugi w PDF tam jest to opisane i pokazane
Również mam problem z dogrzaniem kabiny … przy prędkości 40-60km/h działa idealnie ,natomiast przy większych prędkościach 70-…i więcej z nawiewu zaczyna lecieć zimne powietrze temperatura cały czas ustawiona na 22 C -24C temperatura silnika nie spada !!! ciepło powietrze leci dopiero po odkręceniu pokrętła do max-a … co może być przyczyną
Diesele tak mają. Jakiego byście nie mieli, słabo się nagrzewa. Dlatego stosuje się m.in. dogrzewanie elektryczne płynu chłodzącego do określonej temperatury (np. 70*C). W benzyniakach, jak zauważycie z komentarzy, nie ma problemu z ogrzewaniem. COś za coś...
Tez mialem ten problem, wymienialismy termostat i pompe wody, nic nie dawalo.
Aby silnik osiagał właściwą temp i dobrze sie nagrzewał, są 2 rozwiązania, w zależności od tego jaki macie silnik (jest kilka typow, ale bez szczegolow, wiadomosci na ten temt mozna uzyskac w serwisie).
Pierwszy typ to taki ktory na zime wymaga zasloniecia dolnego otworu w przednim zderzaku, aby zaslonic dolot powietrza do chlodnicy
Drugi nie wymaga tego, ale za dogrzewanie silnika sa odpowiedzialne 2 jakby bezpieczniki, ktore znajduja sie w skrzynce pod maska, tam gdzie sa wszystkie sterowniki komputera, wystarczy przeczyscic styki i powinno dzialac.
Ja posiadam 1,9 DI i problem z ogrzewaniem. Wymienialem juz termostat ale nic nie pomoglo. A przy wiekszych mrozach ogrzewaniem na 5 wychladzam silnik tak ze skazowka jest na dlonej czesci skali. Owszem mialem wymieniana uszczelke pod glowica i jestem 3 wlascicielem i byc moze nagrzewnica ale jak dotykam weze to na wlocie jest podobna tem. jak na wylocie (nawet kiedy idzie na fuul) takze przeplyw dobry ale silnik dlugo sie zagrzewa.
mam v40 z 2001r 1.9 TD z wymienioną uszczelka pod glowica po raz 2! jestem 3 wlascicielem. Auto rozgrzewa mi sie po ok 5-10 min przednia szyba po 7-10 przy jezdzie 40-50km/h czesto paruje. Podobno winny filtr pylkowy, do wymiany, jeszcze tego nie przetestowalam. Dodam ze wymienialam uszczelke pod glowica rok temu, z planowaniem glowicy, wymiana wszystkich plynow.
U mnie w 2.0 T ogrzewanie jest rewelacyjne mimo iż jestem 5 właścicielem auta. Przy zewnętrznej temperaturze -20 C auto nagrzewa się po 10 min spokojnej jazdy. Na klimatronicu ustawione 19 C, ogrzewanie na przednią szybę (ale bez klimy) i w kurtce nie da się jechac bo za gorąco. Sprawdźcie termostaty ,poziom płynu w chłodnicy i życzę wam powodzenia.
@ rumcajs
nie jestem mechanikiem,ale wygląda na nie wydolna nagrzewnice.Po pierwsze może się tak zrobić po wymianie uszczelki pod głowica (olej w ukl.chodzenia zapycha nagrzewnice)Po drugie ktoś z poprzednich właścicieli (jeżeli jesteś 2,5 lub n właścicielem auta)naprawiał wyciek nagrzewnicy jakimś syfkiem dolewanym do chłodziwa.
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu