Szarpanie pomiędzy 1700 a 2300 czasem wyżej przy normalnym dodawaniu gazu. Wiele rzeczy już wymieniłem. Objaw bez różnicy na jakim biegu jadę - bardziej czuć przy nagrzaniu silnika na zimnym brak efektu.
Komentarze
~Bart
12 lat temu
8
Bart
Miałem to samo. Czesty problem w 2.0 Tdi. Jeden pompowtryskiwacz leje. Podłącz Vaga, wejdz w grupy 13, 18, 21 i sprawdz podczas jazdy parametry(potrzebna ci bedzie druga osoba ktora jedzie). Jesli ktorys z pompowtrysków bedzie miał dawke wtrysku grubo poza przedziałem powiedzmy od -0,4 do 0,4 mg/suw (jak beda to wieksze wartosci tak do okolo 0,8 mg/suw to jeszcze nie ma tragedii) tzn., ze pompowtrysk nadaje sie do mycia ultradzwiekami bądź w najgorszym przypadku do wymiany. Ja myłem. Koszt w gdańsku około 500 zł za 4 sztuki(myje sie wszystkie). Mi pomogło to na 15 000 km, choć niektórzy jeżdzą bardzo długo po tym i nic sie nie dzieje. Pozniej ten sam pompowtrysk znowu lał, objawy wrociły chociaz rzadziej. Moj pompowtrysk przed myciem ultradzwiekami był tak zatkany, że wyskakiwał błąd "brak zapłonu na cyl 3". W koncu wymieniłem na jakis uzywany. Jeśli szarpie w przedziale tych obrotów jak mówisz(u mnie identycznie było, szczególnie szarpało na 5 i 6 biegu, ale i na 3 sie zdzarzyło przy duzym obciazeniu), to pewnie bedzie pokazywał wartość 2,99 mg/suw (dalej komputer nie ma skali wiec rownie dobrze moze lać 5,0 mg/suw). W moim przypadku jak i wiekszosci problem bedzie z wtryskiem na 3 cylindrze. Podobno wtrysk sie zapycha nagarem, dlatego podobno warto raz na te 5000 km wlać jakiegos czyscika do pompowtrysków. Długo szukałem informacji co to moze byc i jezdziłem tak jak było(1,5 roku), az znalazłem na forum Audi A4 i A6. Temat na tym forum bardzo dobrze znany. Uważaj na mechaników którzy od razu bedą chcieli wymieniać koło dwumasowe. Dwumas szarpie raczej na biegu jałowym, przy wcisnieciu sprzegła oraz podczas ruszania.
Pozdrawiam
P.S. Zatkany oznacza, że paliwo nie rozpyla się tak jak powinno tylko przypomina bardziej w "mocnym" przybliżeniu ciecz płynąca jak woda z kranu;)
Miałem to samo. Czesty problem w 2.0 Tdi. Jeden pompowtryskiwacz leje. Podłącz Vaga, wejdz w grupy 13, 18, 21 i sprawdz podczas jazdy parametry(potrzebna ci bedzie druga osoba ktora jedzie). Jesli ktorys z pompowtrysków bedzie miał dawke wtrysku grubo poza przedziałem powiedzmy mg/suw tzn., ze pompowtrysk nadaje sie do mycia ultradzwiekami bądź w nagorszym przypadku do wymiany. Ja myłem. Koszt w gdańsku około 500 zł. Mi pomogło to na 15 000 km, choć niektórzy jeżdzą bardzo długo po tym i nic sie nie dzieje. Pozniej ten sam pompowtrysk znowu lał, objawy wrociły chociaz rzadziej. Moj pompowtrysk był tak zatkany, że wyskakiwał błąd "brak zapłonu na cyl 3". W koncu wymieniłem na jakis uzywany. Jeśli szarpie w przedziale tych obrotów jak mówisz(u mnie identycznie było, szczególnie szarpało na 5 i 6 biegu, ale i na 3 sie zdzarzyło przy duzym obciazeniu), to pewnie bedzie pokazywał wartość 2,99 mg/suw (dalej komputer nie ma skali wiec rownie dobrze moze lac 8,0 mg/suw). W moim przypadku jak i wiekszosci problem bedzie z wtryskiem na 3 cylindrze. Podobno wtrysk sie zapycha nagarem, dlatego podobno warto raz na te 5000 km wlać jakiegos czyscika do pompowtrysków. Długo szukałem informacji co to moze byc i jezdziłem tak jak było(1,5 roku), az znalazłem na forum Audi A4 i A6. Temat na tym forum bardzo dobrze znany. Uważaj na mechaników którzy odrazu bedą chcieli wymieniac koło dwumasowe. Dwumas szarpie raczej na biegu jałowym, przy wcisnieciu sprzegła oraz podczas ruszania. Pozdrawiam
Najprawdopodobniej jest problem z cewkami zapłonowymi, sprawdź i zamień 1 i 4 z 2 i 3 jeżeli to nie pomoże to wymień wszystkie 4 . Wiem że w tych samochodach można wymienić pojedyńcze ale to ma wpływ na większe spalanie.Pozdrawiam
Miałem to samo. Czesty problem w 2.0 Tdi. Jeden pompowtryskiwacz leje. Podłącz Vaga, wejdz w grupy 13, 18, 21 i sprawdz podczas jazdy parametry(potrzebna ci bedzie druga osoba ktora jedzie). Jesli ktorys z pompowtrysków bedzie miał dawke wtrysku grubo poza przedziałem powiedzmy od -0,4 do 0,4 mg/suw (jak beda to wieksze wartosci tak do okolo 0,8 mg/suw to jeszcze nie ma tragedii) tzn., ze pompowtrysk nadaje sie do mycia ultradzwiekami bądź w najgorszym przypadku do wymiany. Ja myłem. Koszt w gdańsku około 500 zł za 4 sztuki(myje sie wszystkie). Mi pomogło to na 15 000 km, choć niektórzy jeżdzą bardzo długo po tym i nic sie nie dzieje. Pozniej ten sam pompowtrysk znowu lał, objawy wrociły chociaz rzadziej. Moj pompowtrysk przed myciem ultradzwiekami był tak zatkany, że wyskakiwał błąd "brak zapłonu na cyl 3". W koncu wymieniłem na jakis uzywany. Jeśli szarpie w przedziale tych obrotów jak mówisz(u mnie identycznie było, szczególnie szarpało na 5 i 6 biegu, ale i na 3 sie zdzarzyło przy duzym obciazeniu), to pewnie bedzie pokazywał wartość 2,99 mg/suw (dalej komputer nie ma skali wiec rownie dobrze moze lać 5,0 mg/suw). W moim przypadku jak i wiekszosci problem bedzie z wtryskiem na 3 cylindrze. Podobno wtrysk sie zapycha nagarem, dlatego podobno warto raz na te 5000 km wlać jakiegos czyscika do pompowtrysków. Długo szukałem informacji co to moze byc i jezdziłem tak jak było(1,5 roku), az znalazłem na forum Audi A4 i A6. Temat na tym forum bardzo dobrze znany. Uważaj na mechaników którzy od razu bedą chcieli wymieniać koło dwumasowe. Dwumas szarpie raczej na biegu jałowym, przy wcisnieciu sprzegła oraz podczas ruszania.
Pozdrawiam
P.S. Zatkany oznacza, że paliwo nie rozpyla się tak jak powinno tylko przypomina bardziej w "mocnym" przybliżeniu ciecz płynąca jak woda z kranu;)