Szukaj

Szarpanie przy ruszaniu na zimnym silniku
Volkswagen Tiguan II SUV 1.5 TSI EVO 150KM 110kW 2018-2020

  • Autor: Tiguan
  • Kategoria: silnik
  • usterka fabryczna
Problem dotyka wszystkich silników 1.5 TSI (130KM, 150KM/ DACA, DADA) z grupy VAG. Nie da się płynnie ruszyć na pierwszym biegu bez kangurowania zaraz po uruchomieniu zimnego silnika.

Komentarze

1.5 TSI EVO 130km z manualną skrzynią biegów szarpie przy odejmowaniu sprzęgła przy małych prędkościach na 1 i 2 biegu. Aktualizacja oprogramowania pomogła na chwilę. W korku przy dojeżdżaniu podczas odpuszczania sprzęgła przy szarpaniu niemalże podskakuje komora silnika. Zdecydowanie odradzam tą konfigurację.
Odpowiedz
Kupiłem Tiguana 1.5 tsi evo w listopadzie 2019 rok modelowy 2020. Nie ma żadnego problemu "kangurowania"
Odpowiedz
Może to jego pierwsze auto z zielonym listkiem.
Więc australijskie zwierzę może się pojawić.
Odpowiedz
Pod koniec sierpnia pojawił się w serwisach najnowszy soft. Po jego wgraniu problem ustał. Numer najnowszej wersji softu to 9834. Fabryczna wersja softu, którą posiadał mój Tiguan to 7418 (auto z czerwca 2019). Po miesiącu użytkowania najnowszej wersji, mogę potwierdzić, że rozwiązanie jest skuteczne :)
Odpowiedz
Nie, problem nie został rozwiązany, tylko niektóre auta się poprawiły. Albo to ci już nie przeszkadza.przejedz się jakimś innym autem to zobaczysz co to znaczy płynne ruszanie w każdych warunkach. VW dobrze wie o tym i jak się uprzesz i zaczniesz naciskać to cię odeślą i napiszą że to cecha auta. Zostaje sąd.
Odpowiedz
Przed zakupem duzo o tym czytalem. Dlatego wybralem konfiguracje ze skrzynoa DSG. W tym przypadku problemu nie ma...
Odpowiedz
Ja mam 2.0 z dsg i na zimnym jak delikatnie muskam gaz to tez obroty troche skacza. Cos spartolili i nie wiedza co robic...
Odpowiedz
hmm a ja o tym problemie słyszałem. Widziałem film i czytałem fora użytkowników VW co mnie skłoniło do dokładnego przetestowania auta przed zakupem. Podczas testów nie stwierdziłem tego zjawiska. Auto wyprodukowane w kwietniu 2019r. Po przejechaniu ok 3000km muszę jednak stwierdzić, że manualna skrzynia biegów jest dość nieintuicyjnie zestrojona co może moim zdaniem być źródłem szeroko opisywanego kangura. Auto dość długo należy przeciągać na 1-szym biegu co jest sprzeczne z tym czego uczą na kursach jazdy i do czego przyzwyczaiły mnie dotychczasowe auta którymi jeździłem. Dla mnie to żaden problem, a raczej specyfika auta, natomiast może to być uciążliwe szczególnie przy poruszaniu się w korku. Dojeżdzając do poprzedzającego auta w sytuacji gdy silnik nie dokręci do 2tyś obrotów przy puszczeniu sprzęgła skrzynia/silnik wydaje dziwny dźwięk/klekot. Osobiście nauczyłem się odpowiednio puszczać sprzęgło w odpowiedni sposób i nie jeździć w korku "na zderzak", ale na początku było to dość frustrujące. Poza tym auto jest super :)
Odpowiedz
Jasne, tylko czy to jest metodą, uczenie się jeździć autem tak aby usterka się nie ujawniała? Przypomnę -nowym autem nie używka z przebiegiem 200k.!!!
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Volkswagen Tiguan II SUV 1.5 TSI EVO 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
46,00 zł
7,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Tiguan II SUV