Rozrząd,który miałbyć bezobsługowy po 37000tys do wymiany kpina toś jest nie tak z silnikami tsi
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Tak
Nie
Wystąpiła: 7
Nie wystąpiła: 0
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu
Komentarze
Arek
11 lat temu
1
w rankingu 10 najgorszych silników 2.0 TDI 1.4 TSI
Silnik 2.0 TDI Dwulitrowy diesel był rozwinięciem znakomitego 1.9.
W silniku tym dość szybko ujawniała się wada fabryczna: wytarty napęd pompy oleju, co skutkowało spadkiem ciśnienia smarowania. Optymistyczna wersja - zniszczenie turbosprężarki. Pesymistyczna - zatarcie silnika. Oprócz tego, plagą wczesnych 2.0 TDI 16V PD było pękanie głowicy i przedostawanie się płynu chłodniczego do cylindrów. Silnik ten jest krytykowany także za hałaśliwość i małą kulturę pracy. Niestety, większość sprzedawanych Passatów B6 jest napędzana właśnie tą jednostką. Dla odmiany, polecamy jej unowocześnioną wersję z common rail, oferowaną od 2007 r.
Najczęstsze usterki
uszkodzenia napędu pompy oleju
uszkodzenia turbosprężarki
pęknięcie głowicy
Czyżby już słynny 1.4 TSI? Volkswagen nie chce się przyznać, ale rolki rozrządu dla tego silnika mają wadę technologiczną i mają tendencje do pękania. Póki sprawa się dzieje na gwarancji, to pół biedy, ale usterka potrafi występować po dopiero około 130 tys. km a wtedy to już straszne koszty dla właściciela.
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu