- Autor: formula2006
- Kategoria: układ napędowy
WITAM.JESTEM NIESCZESLIWYM WLASCICIELEM SHARANA 19TDI 2005 6 SKRZYNIA.USTERKA POLEGA NA TYM ZE BLOKUJA SIE BIEGI 1,2 I WSTECZNY.PRZEWAZNIE TRZEBA JE WCISKAC PRZEZ SIŁE A POTEM JE POPROSTU WYRWAC LUB WYLACZYC SILNIK BY WRZOCIC NA LUZ. WYMIENILEM CALE KOMPLETNE SPRZEGLO(DWU MASE,TARCZE, DOCISK,SILOWNIK I POMPKE POD PEDALEM.MIALEM SPOKOJ PRZEZ 15TYS KM.PRZED WYMIANA BYL TEN SAM PROBLEM JEDNAK TERAZ ZNOWU TO SAMO.NIE MAM ZAMIARU ZNOWU WPAKOWAC W NIEGO 3,5 TYSIACA WIEC PROSZE O POMOC.JEST JESZCZE JEDEN BARDZO DZIWNY OBJAW.GDY DODAJE SIE GAZU PEDAŁ SPRZEGŁA PODNOSI SIE A GDY PUSCI SIE GAZ SPRZEGŁO OPADA. CO MU DOLEGA?3 MECHANIKOW W MOJEJ OKOLICY NIE MOZE SOBIE Z TYM PORADZIC.MIAL MOZE KTOS PODOBNY PROBLEM?POZDRAWIAM I PROSZE O POM0C
Średni koszt
przejechania 100 km
34,00 zł
Komentarze
Mam sharana z 2004 roku, 1.9 130km, skrzynia 6. Jakiś czas temu pojawiły się objawy o których tutaj się rozpisujecie czyli dziwny dźwięk przy wbijaniu 5 biegu, problem z wbiciem 1 i wstecznego, delikatne ciągnięcie na jedynce itp.
Mechanik wymienił koło dwumasowe, sprzęgło, wysprzeglik, pompę sprzęgła oraz olej w skrzyni - 4 wizyty w warsztacie i problem nadal nie rozwiązane a do tego cały czas objawy się nasilają.
Podczas jazdy na 6 biegu skrzynia delikatnie huczy, coraz większy problem z wbiciem wstecznego, pojawił się szum w skrzyni przy obrotach w okolicy 1800-1900.
Byłem już w 4 serwisach i wszyscy twierdzą, że trzeba wymienić skrzynię ale mam co do tego duże wątpliwości po przeczytaniu powyższych postów, jestem z małopolski, jeśli ktoś dysponuje kontaktem do mechanika, który zna się na tych skrzyniach to bardzo proszę o podesłanie kontaktu.
Tez mialem luz na swoim walku w fordzie galaxy AUY 2000r.
Obudowa lozyska siedziala ciasno w obudowie skrzyn mi wiec urzylem podkladke o grubosci 1 mm miedzy obudowe lozyska i obudowe skrzyni, wiec jakby zciasnilem stozki we lozysku na ktorym byl ten luz wzdluzny.
Luz na walku zauwazylem przy wymianie kompletnego zestawu sprzegla za dwumasa i pompka pod pedal.
Teraz jadac na wstecznym blokuje min nagle auto I gasi silnik.
1 I wsteczny wchodza ciezko.
Prosze ok pomoc.
Miałem podobny problem jaki opisywał dokładnie lukaszslodki@interia.pl Dzięki zastosowaniu się do porad Łukasza wszystkie dolegliwości zniknęły. Po otrzymaniu dokładnej instrukcji wykonania łącznie z fotkami nie było żadnych trudności z naprawą. W moim przypadku luz po zmierzeniu wynosił 2,0 mm. Wykonałem pierścień o wymiarach średnic 72,02 / 74,8 i grubości 2,2 mm. Udało mi się go wcisnąć. Siedzi ciasno. Wszystkie informacje które podaje łukasz sprawdzają się jak to określił lecho "co do joty".
Warto było !!
Sharan 1,9 tdi 4motion 115KM 2003 rok skrzynia 6 bieg - 214 tys
Mam VW sharan 1,9 tdi 130 KM przebieg 192 000.
Chcę podziękować panu Łukaszowi za pomoc. Miałem podobne problemy z moim samochodem. Kleszczenie biegów szczególnie początkowo przy dłuższej jeździe np. na 4 biegu. Przy 5 biegu podczas puszczania sprzęgła było słychać dzwięk "ZZZZ" . Później objawy zaczęły się nasilać pedał sprzęgła wpadał do połowy co utrudniało wbicie lub wybicie biegu. Czasami pedał nie wracał do góry, po podniesieniu butem sprzęgło znów było "twarde". Nie były to ciągłe objawy często samochód jeździł normalnie i sprzęgło było OK . Czasami biegi chodziły z lekkim trudem i wyczuwalny był nadmierny moim zdaniem skok jałowy sprzęgła. Wymieniłem płyn hamulcowy . Trzy razy był odpowietrzany układ sprzęgła (wszystko w ASO gdyż samochód jest ciągle serwisowany).Nic to nie zmieniło. Serwis twierdził ,że na 100 procent to wina wysprzęglika lub pompy (wymiana w serwisie około 800 zł części i około 1000 zł robocizna) . Po przeczytaniu wypowiedzi pana Łukasza pojechałem jeszcze do mechanika pana Daneckiego "Auto Danecki z Piekar Śl. On również po jeździe próbnej samochodem stwierdził że to luz na wałku i kręcące się w obudowie łożysko. Otworzyłem pokrywę wałka i wszystko się potwierdziło luz wzdłużny wałka około 1,7 mm wytarta obudowa skrzyni przez pierścień zabezpieczający łożyska i luźne łożysko w obudowie skrzyni. Dorobiłem odpowiedni pierścień i zrobiłem tak jak opisywał pan Łukasz kasując luz wałka. Do całej operacji wystarczy zdjąć lewe koło i nie ma potrzeby spuszczać oleju ze skrzyni. Wszystkie problemy zniknęły biegi wchodzą gładko ,sprzęgło pracuje dobrze żadnych skoków jałowych. Dzwięk "zzzz" na 5 biegu zniknął. Zanim zaczniecie wymieniać drogie elementy warto sprawdzić luz na wałku. Jeszcze jedno zapytałem w jednym z serwisów co robią w takim przypadku gdy jest luz na wałku . Pan z serwisu stwierdził , że podczas jego 4 letniej pracy w serwisie nie miał jeszcze takiego przypadku.
także moim zdaniem to jest powodem (może się mylę nie wiem ale niech ktoś znajdzie inną sensowną odpowiedż na to zjawisko - chętnie przeczytam ) Tarcza wystarczy że trochę naciśnie na docisk i pedał skacze góra duł - tam jest na tyle duże przełożenie hydrauliczne że jeśli tarcza przesunie docisk powiedzmy o 1,5mm na pedale będzie to wartość 2-3cm , ja miałem luz na wałku z tego co pamiętam 1,6mm a pedał chodził z 2,5 - 3cm .
Drugim powodem przesuwania się pedału mogą być wytarte półpierścienie ślizgowe wału korbowego które mają za zadanie ograniczyć przesuw wzdłużny wału np podczas wysprzęglania , ale wówczas przy dodawaniu i ujmowaniu gazu sprzęgło raczej nie przesuwało by się góra dół - prędzej przy zapalaniu siła wypchniętego bendiksu rozrusznika przesuneła by wał do skrzyni - wówczas sprzęgło było by wyższe a póżniej przy próbie wysprzęglenia cofnęło cały wał korbowy i pedał sprzęgła znów był niższy (ale nie miałem tego przypadku w praktyce dlatego tylko mogę potwierdzić pierwszą wersję - z doświadczenia na moim Sharanie - ale zanim do tego doszedłem też sprawdzałem czy wał nie ma luzu poosiowego , no i oczywiście dużo czytałem fora bo to kopalnia wiedzy.
Pozdrawiam wszystkich borykających się z tym problemem i z mechanikami których najłatwiejszą decyzją jest wymiana dwumasy (albo kompletnego sprzęgła łącznie z wysprzęglikiem , pompką i przewodami) a nie zawsze słuszną decyzją.
103 kw luz wzdłużny wałka sprzęgła.Szablonowa naprawa w/g Twego opisu.
pierscien 72,2 X74,8 X1,8 mm.Nie ma falowania sprzegła wsteczny ani jedynka nie blokuja sie Nie ma też już bz,bz bz na 5 biegu.Dwumasy ani sprzegła nie ma potrzeby wymieniać co sugerowali mechanicy.Koszt 160 zł z dekielkiem Jeszcze raz dzieki to była cenna podpowiedz Alhambra 2.0 TDI 103 KW 2006 r
Skrzynia manual 6-biegow Przebieg 190 tys
07 pazdziernik 2013
Czy komukolwiek udało sie rozwiązać ten problem?
Mam to samo w Sharanie 1.9 TDI 130KM ,03r.
Wszystkie opisywane przez was objawy zaczęły się po wymianie koła dwumasowego i kompletnego sprzęgła (SACHS) bo stukało.
Po wymianie juz w drodze do domu zauważyłem dziwne objawy, 1 i R nie wychodzą, samochód ciągnie na sprzęgle.
Mechanik który wymieniał wszystko, powiedział że byc może wysprzęglik który wymieniał mógł byc wadliwy i wymienił go jeszcze raz,nic to nie dało. Wymienił jeszcze pompkę, jeszcze raz dwumasę i jeszcze raz sprzęgło(oczywiście za opłatą!!!) a objawy jak były tak są. Byłem juz u trzech kolejnych mechaników, wczoraj zmieniłem trzeci raz dwumasę tym razem LUK i dalej jest to samo. Nie mam pojęcia co dalej, nikt nie wie co się dzieje. Koszty naprawy przekroczą niedługo wartość samochodu. Pomóżcie Panowie
Dramat!!!
Czy to jest wada fabryczna?
Czy nie ma u nas dobrych mechaników, a moze my źle jeździmy?!
Każdy naprawia metoda prób i błędów a licznik klienta bije!
Jutro odbieram samochód od mechanika bo powiedział że nie ma pojęcia co sie dzieje.
Panowie Podaje meila napiszcie jak coś wiecie może razem rozwiążemy ten problem.
JJUUSSTTYYNNAA@TLEN.PL (meil córki)
Mowa tutaj o dwóch różnych przypadkach tzn o ciągnieciu sprzęgła na postoju oraz o innym przypadku czyli o opadaniu i podnoszeniu pedału sprzegła przy reakcji na pedał gazu i również o ciągnieciu sprzęgła na postoju co zdarza sie też nie za każdym razem. CIĄGNIĘCIE MOŻE BYĆ SPOWODOWANIE PRZEPUSZCZANIEM POMPKI CZY WYSPRZEGLIKA ALE PODNOSZENIE I OPADANIE PEDAŁU PODCZAS JAZDY TO NA 100% OBJAW USZKODZONEGO KOŁA DWUMASOWEGO111111
Ja mówię to z doświadczenia nie jako użytkownik który by chciał żeby mu zrobić za darmo na najtańszych zamiennikach i do tego dołożyć wieczną gwarancję ale mówię jako ten który takich przypadków troszkę miał.
Również objawia się to tym że jak dojeżdżamy do skrzyżowania to musimy użyć dużej siły żeby wyciągnąć bieg a czasami przy naciśniętym pedale sprzęgła samochód dalej się porusza. Dlaczego tak się dzieje nie będę już tłumaczył. W 99% to koło dwumasowe
1. JESLI SAMOCHOD NA ZIMNYM SILNIKU PO ZAPALENIU CHODZI ROWNO ( NIE TRZESIE BUDA, NIE PRZYSPIESZA SAMOCZYNIE ) I PODRZAS PUSZCZANIA WOLNO PEDALU SPRZEGLA NIE MA NA NIM BICIA NIE MA MOWY O USZKODZONYM DWUMACIE
2. JESLI PEDAL CIEZKO CHODZI WCIAKA SIE :
- ODPOWIETRZ SPRZEGLO
- MOZE BYC JUZ ZMECZONY DOCISK, NIE PRZESZKADZA JESLI PADNIE CALE WYMIENIC KOMPLET TARCZA, DWUMASA, DOCISK, LOZYSKO I POWINNO BYC OK
3. JESLI PEDAL WPADA LUB ODBIJA A POTEM SAMOCZYNNIE OPADA DO POLOWY TO PO PRIMO:
- SPRAWDZ POZIOM PLYNU CHAMULCOWEGO W ZBIORNICZKU
- SPRAWDZ CZY NIE MA ZADNYCH WYCIEKOW Z UKLADU
- ODPOWIETRZYC ULKAD SPRZEGLA
jesli nie pomoglo I DALEJ OPADA PEDAŁ;
- SPRAWDZIC POMPE SPRZEGLA POD PEDALEM SPRZEGLA ( W KABINIE) CZY NIE MA WYCIEKOW, PRZEWODY OD STRONY SILNIKA ( KANAŁ PTRZEBNY LATARKA) JESLI MA WIAOMO WYMIENIC NA NOWE TO JEST TA PRZYCZYNA O KTOREJ NIKT NIE PISZE ZAPOMINA I ŁADUJE SIE W KOSZTA .......
jesli jest ok pompa sprzegla to
- DO WYMIANY NA 100% BEDZIE WYSPRZEGLIK ALE TRZEBA CALA SKRZYNIE WYMINTOWAC Z TYM DA SIE JEZDZIC TYLKO TRZEBA CO JAKIS CZAS NOGA PODCIAGAC SPRZEGLO DO GORY I BUT ZDARTY:)
WIELE INFO ODOSNIE KLIMY?, DEWASTA, I CIEZKIEGO ODPALANIA NA -20 STOPNIOWYCH MROZACH CHETNIE UDZIELE PRZEZ TELEFON 665-662-112
ALHAMBRA 2004 1.9. TDI AZS130 KM 185000KM
Na nowym oleju był również problem czasami z wyjęciem jedynki gdy dojeżdżałem do czegoś powoli.Fakt faktem auto miało przejechane 220tyś i sprzęgło mogło już nie wysprzęglać do końca. Na forach dobrze chłopaki opisywali że to luz wzdłużny na wałku sprzęgłowym wiąże się z przemieszczaniem się pedału sprzęgła ( nie jedna osoba poszła w koszty zmieniając dwumasę , tarcze , wysprzęgliki itp. - i nic nie pomogło ) Postanowiłem naprawić to bez demontażu skrzyni biegów i jej rozkręcania. Na końcu skrzyni od strony lewego koła jest duży okrągły dekiel (jest to stalowy dekiel oblany wokół twardą gumą) delikatnie trzeba go wyjąć podważając czymś cienkim (bo można go powtórnie wykorzystać ) Zobaczymy wówczas łożysko o wymiarze 72x30x22 szalka zewnętrzna ma nacięcie na pierścień
zabezpieczający - luz wzdłużny powstaje pod tym pierścieniem a obudową skrzyni ( pierścień wyrabia rowek w aluminium ) Zmierzyłem ten luz (u mnie było 1,8mm - gdy włożysz coś do otworu wałka i będziesz go wpychał lub wyciągał to go wyczujesz ) dotoczyłem stalowy pierścień , nałożyłem na łożysko aby znajdował się między obudową i pierścieniem zabezpieczającym i zatrzasnąłem pierścień - luz zniknął zadeklowałem i jest w porządku. Sprzęgło nie podnosi się i nie obniża , wysprzęgla dobrze , wycie na 5 biegu ucichło.Nie wiem na jak długo taka naprawa zda egzamin ale warto spróbować niż wyciągać skrzynię na nie ogrzewanym kanale w zimie.
Jeśli ktoś będzie miał już duży luz na szalce zewnętrznej łożyska (łożysko obraca się w obudowie i ma luz promieniowy - to taka tymczasowa naprawa raczej długo nie wytrzyma ) Nie próbujcie wyciągać tego łożyska na zewnątrz skrzyni przez ten dekiel Bo pozornie dało by się to zrobić i złożyć szalkę na specjalnym kleju w celu skasowania luzu - też tak chciałem zrobić - ALE szalka zewnętrzna ma od środka skrzyni na sobie kołnierz i nie da się wyciągnąć łożyska .Nie mogę dodać jego zdjęcia ale podam link na tej aukcji ktoś je sprzedaje http://moto.allegro.pl/lozysko-skrzyni-biegow-a3-ibiza-passat-oryg-nowa-i2081289367.html
POZDRAWIAM
Bo już załamka....
Bo już załamka....
Kto to dobrze odpowietrzy w okolicach Wrocławia?
Dziękuję i pozdrawiam!
Co zostało zrobione:
1. Założona sprężyna pod pedałem sprzęgła, bo jej nie było.
2. Wymieniony wężyk elastyczny gdzieś po podstawą akumulatora (taki wygięty w literę U o długości około 15cm).
3. Wymieniony płyn hamulcowy.
4. Odpowietrzenie całości.
Efekty:
Wczoraj generalnie całe popołudnie było OK. Chociaż czasami pedał sprzęgła do końca nie wracał. Zero "ciągnięcia", zero blokowania biegów. Jednak dzisiaj już tak fajnie nie jest. Pedał częściej nie wraca i dwa razy zdarzyło się, że chciał jechać przy wciśniętym sprzęgle. Czyli pewnie z czasem wrócę do punktu wyjścia.
Albo nie roziwązał problemu.
Albo nie chce się podzielić informacją.
Parę osób podpowiedziało żeby wyminieć płyn hamulcowy w całym układzie sprzęgła i hamulców. Jutrzo zobaczymy jaki to dało efekt. Ci co sobie poradzili z tym problemem proszeni są o podzielenie się wiedzą.
Rozwiazales juz ten problem ?
Ja Mam to samo w moim vw
Pozdrawiam