VW 1.4 TSI Twincharger (Polo GTI, Scirocco, Beetle, Golf, Touran, Tiguan, Audi A1, Skoda Fabia RS, Seat Ibiza Cupra)
Z jednej strony silnik 1.4 TSI TC z modeli Scirocco czy Tiguan nagradzano tytułem Silnika Roku, z drugiej strony - trafiał często do napraw gwarancyjnych.
/Motor
Wyjątkowa konstrukcja podwójnego doładowania (turbo + kompresor) została wprawdzie wymyślona lata temu przez Włochów, ale Volkswagen spopularyzował ją w takich modelach jak Touran, Tiguan i Scirocco. Niestety, silnik benzynowy 1.4 Twincharger jest zbyt skomplikowany i Volkswagen poważnie rozważa wycofanie go z produkcji jeszcze w tym roku. Zbyt często bowiem zdarzało się, że na gwarancji wymieniano nie tylko pierścienie tłokowe, ale nawet całe pęknięte tłoki. Oprócz tego nagminne są awarie sprzęgła kompresora oraz zbieranie się nagaru w głowicy
Z jednej strony silnik 1.4 TSI TC z modeli Scirocco czy Tiguan nagradzano tytułem Silnika Roku, z drugiej strony - trafiał często do napraw gwarancyjnych.
/Motor
Wyjątkowa konstrukcja podwójnego doładowania (turbo + kompresor) została wprawdzie wymyślona lata temu przez Włochów, ale Volkswagen spopularyzował ją w takich modelach jak Touran, Tiguan i Scirocco. Niestety, silnik benzynowy 1.4 Twincharger jest zbyt skomplikowany i Volkswagen poważnie rozważa wycofanie go z produkcji jeszcze w tym roku. Zbyt często bowiem zdarzało się, że na gwarancji wymieniano nie tylko pierścienie tłokowe, ale nawet całe pęknięte tłoki. Oprócz tego nagminne są awarie sprzęgła kompresora oraz zbieranie się nagaru w głowicy.
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu