- Autor: ~aneta bruksela
- Kategoria: instalacja elektryczna
polo 1.9 sdi comfortline; peka tondeur(polskiej nazwy tej czesci nie znam) i pasek alternatora jest rozrywany lub spada.
mialam to juz 4 razy w ciagu 1 roku. W koncu moj mechanik zablokowal mi klimatyzacje , gdyz stwierdzil ze kompresor daje bardzo duzy szok?? udezenie, nacisk na mechanizm alternatora i z tego powodu to peka; Widzialam tondeur metalowe kolko bylo pekniete lub odlamana czesc.
Czy to aby napewno to? jest cieplo i klimatyzacja jest potrzebna zablokowanie klimatyzacji by nie psul sie pasek alternatora i tondeur. czy to dobre rozwiazanie.
czy jezeli kupie nowa klimatyzacje ten efekt bedzie sie dalej powtarzal?
anetiw@yahoo.com
Sa dwa systemy i nie mozna ich zamieniac. OAD oraz OWC./wiecej na stronie (( https://autokult.pl/11649,wolne-kolo-pasowe-alternatora-dzialanie-i-diagnostyka /) O ile ktos wczesniej wymienil to i zamienil OAD na OWC lub czesc jest zblokowana (bo to wolne kolo w jedna strone sie kreci a w druga blokuje) to pasek bedzie sie zrywal i wyrabial sie szybko naciagacz lub pekal.
To dosc latwo sprawdzic. Na wolnych obrotach i przy lekkim przyspieszeniu pasek w czesci przy kole alternatora i przy naciagaczu paska drga i wybruje. O ile tak sie dzieje nalezy zdjac pasek wieloklinowy z kola alternatora, zablokowac twornik alternatora / to ta czesc krecaca sie wewnatrz alternatora. Trzeba to zrobic delikatnie srubokretem uwazajac aby nie uszkodzic uzwojenie alternatora / i reka sprawdzic czy kolo pasowe alternatora prawidlowo kreci sie w jedna strone a w druga blokuje tworniki. To taka wolnobierzka czy wolnobieg jak w rowerze. W 99% jest zablokowane w dwoch kierunkach a naprawa sprowadza sie do wymiany tylko tego kola a nie calego alternatora czy deaktywizacji klimatyzacji. W Volkswagenowskich klimatyzacjach zly service i brak oleju w klimatyzacji prowadzi do innych usterek.