Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu
Komentarze
Andrzej
6 lat temu
41
Mam polo z 95r 1.4 jak jadę to na 4 i 5 biegu wyje mi skrzynia biegów 1.2.3 bieg nie wyje podczas jazdy jak daje na luz to cisza doradźcie co to może być
Ja ma vw polo 95 rok... kupiłam go od starszego właściciela, który zupełnie nie zadbał o samochód. Wymieniła klocki, przewody i inne szczegóły. Teraz padła mi skrzynia biegów a mianowicie 5 bieg. Na początku wył jak go zmieniałam a teraz już w ogóle nie mogę go wrzucić i nie wiem co zrobić. Czy poszukać warsztatu, który mi to naprawi, czy wymienić całą skrzynie?
w moim polo gubią się biegi wszytki nie wiem jaka jest przyczyna może mi kotuś powiedzieć jest jeden wyciek oleju na prawej osi tyko tyle polo 14i 1997r
Witam.
Posiadam LUPO 1,7SDI auto auto jak kupiłem w 2006 roku miało 175 tyś przejechane, moja żonka do 2012 roku zrobiła tym autem 200 tyś teraz mam 380 tyś, do skrzyni biegów się nie dotykałem chodzi cicho i nic się z nią nie dzieje.
Uszczelniacz wybieraka to jej słaby punkt. Kolejna sprawa to ilość i jakość oleju. Popularny olej na M. nie nadaje sie do tej skrzyni. Najlepiej wlać oryginał, można znaleźć na allegro lub w serwisie, FUCHS robi dobre zamienniki do VW ( w zasadzie to on robi oleje dla VW). Skrzynia sama w sobie jest ok, ale te dwie rzeczy mogą ją szybko załatwić. Zaglądajcie pod auto czy skrzynia jest sucha i pamiątajcie że w skrzyni też zmienia sie olej !!!
Temat prosty.wystarczy zamontowac mniejszy uszczelniacz na skrzynie orginalnie wchodzi 15x24x7 wystarczy wsadzic 14x24x7 i po klopocie wyciera sie walek i temu sie tak dzieje ze kapie olej.ja mam polo i mam suchutko pod nim nawet z wybieraka biegow.jestem mechanikiem i troszke siedzialem przy tym aucie.pozdrawiam
Polo Variant 1,9 TDI 293 tys, ja przejechałem 100 tys. Oleju w skrzyni nie wymieniałem, nic nie huczy, nie rzęzi, chodzi jak należy. Ale jak poczytałem wasze "doznania" to chyba sprawdzę czy mam olej...
Panowie, te skrzynia biegów ma wadę konstrukcyjną, która potwierdzi Wam każdy poważny mechanik. Mianowicie miska olejowa jest tak skonstruowana, że przy każdej zmianie biegów oleju będzie coraz mniej. Wjedźcie sobie na kanał i zobaczcie, że prowadniczka od lewarka s.b jest mokra od oleju. Tak więc przy każdym machnięciu oleju będzie nie ubłaganie ubywać, taka już jej natura. Lepiej o tym wiedzieć, sprawdzać co jakiś czas stan oleju niż dopuścić do czegoś co kosztuje o wiele więcej niż "piątka" oleju.
2 lata temu kupiłem polo 1,7sdi 99r.Po 2 miesiącach eksploatacji samochodu a dodam tutaj że skrzynia była cichutka, nagle podczas jazdy coś się zmieliło samochód staną dęba. Zamontowałem regenerowaną skrzynię, (okazało się że ta zdemontowana też była już naprawiana), miało być super (ok 2000zł) od początku była głośna. Dostałem drugą skrzynię, zapłaciłem za wymianę i olej Mobil syntetyczny (400zł) Ta skrzynia wytrzymała niespełna rok. (najpierw zaczęła wyć na wszystkich biegach, później do tego rzęzić na 3). Kupiłem kolejną skrzynię regenerowaną, gdzie indziej, ponieważ nie realnym jest kupić sprawną używaną nie rozbieraną do tego modelu + olej i transport (900zł), wymieniłem ją sam więc 300zł uratowałem. Było super aż 2 mies. temu znowu stopniowo zaczęła wyć. Teraz rzęzi. Dodam że autem jeździ moja narzeczona do pracy i na zakupy (średnio 15tys. km rocznie) Teraz założę czwartą skrzynię. W między czasie zgłębiłem temat i przestrzegam każdego przed zakupem Polo,Lupo,Ibizy bądź Arosy z silnikiem diesla,w benzynowych skrzynie są trochę żywotniejsze.
Nawet nie przypuszczałem że ten samochód może być taką miną. Pozdrawiam.
Okazuje się,że nie ta lepkość i konsystencja,bo wysłałem do firmy zapytanie,czy ten olej spełnia tę normę,jednak to nie ten olej.A mówili w tej firmie,że ten OLEJ będzie "najlepszy!" I co robić jak "skrzynia" na złom!!!!!
Mam polo 1,6 benzyna 75kw wariant{combi}skrzynia biegów od 153000 jak kupiłem 2 lata temu,do dzisiaj,ma 198000zaczęła cicho szumieć,jak puszczałem pedał gazu, wymienili mi olej w skrzyni,a jeżdżę do tej samej firmy,wycieku nie było,stan MAXIMUM,po dwóch miesiącach zaczęło się już"wycie" i jak do teraz to już wsteczny "wyskakuje" i mam wyciek z drążka zmiany biegów,co wcześniej był"suchy".Jednak skrzynia ma swój tzw.KOD i nawet jaki rodzaj typu oleju!!!!
Właśnie jestem po wymianie całej skrzyni, też ciekł olej spod zimeringa, w trasie zatarłem 5 bieg, wyły 1,2 i trochę 3 bieg, ale jakoś z miesiąc pojeżdziłem, w końcu pojechałem do fachowca od skrzyń, miał wymienić tylko 5 bieg,ale jak zobaczył co się stało to pozostała tylko wymiana całej skrzyni, koszt 1000 zł, ale jestem zadowolony jak do tej pory chodzi ok. pożyjemy-zobaczymy
U mnie 5 bieg wchodzi, ale trzeba bardzo dynamicznie go wbić, w przeciwnym wypadku wchodzi trójka, jak w starze z lat 80tych. Ale można się przyzwyczaić.
Padła przy 80000 fakt kłopot ale zależy od mechanika u jednego stało 2 miesiące i nic zabrałem w inne miejsce i już po ok 1,5 tyg. autko do odbioru. koszt 1500zł
kupiłem 10-letnią Polówkę, przy kupnie został w warsztacie wymieniony cieknący simmering skrzyni biegów, koszt niewielki i myślałem że po problemie, po pół roku padł 5 bieg, okazało się, że na skutek wycieku zbyt dużej ilości oleju, wymiana biegu kosztowała mnie 1000zł, ponowne zamontowanie skrzyni z nowym simmeringiem nic nie dało, po tygodniu zaczęło znów cieknąć, teraz jeżdzę, dalewam oleju co jakiś czas, a na parkingu trzymam pod samochodem łopatkę żeby plam nie zostawiać, średna przyjemność...poza tym samochodów jest super
mi po 90tys. - niestety potwierdzam + kłopot ze zdobyciem takiej skrzyni biegów (nie mówię o nowej).
skończyło sie na wymianie łożysk i przełaożeniu zespołu biegu 5 z innej skrzyni i ok 2tys zł w plecy ale teraz jest ok;-)
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu