Szukaj

Brak grzania.
Volkswagen Polo II Hatchback 1.0 KAT 45KM 33kW 1989-1994

  • Autor: Marcin
  • Kategoria: układ chłodzenia
Witam.
Sytuacja wygląda następująco:
1. Zimny silnik, uzupełniam płyn chłodniczy do odpowiedniego poziomu (min/max), zakręcam korek, odpalam i w drogę. Gdy silnik się nagrzeje otwieram maskę, a w zbiorniczku nie ma śladu płynu. Odkręcam (ostrożnie) korek syczy niemiłosiernie i płyn buzuje do góry (rośnie w oczach). Gdy ciśnienie już ujdzie poziom płynu w zbiorniczku jest niemal "pod korek". Jednym zdaniem mówiąc poziom płynu chłodniczego w mojej polówce jest bardzo ruchomy. Czy taki stan rzeczy jest do zaakceptowania? Zaznaczę, że zaczęło się to dziać po załataniu małej dziurki w chłodnicy i po wymianie płynu na zimowy.

2. Standardowa temperatura płynu chłodniczego podczas normalnej jazdy (nawet teraz gdy chłodnicę zakryłem kartonem, a temperatura powietrza wynosi -15 stopni Celsjusza, w czasie jazdy jeszcze mniej) wynosi 70 stopni C, gdy stoję w korku temp. podskoczy do ok 92 stopni C wg wskazań zegarów) i wtedy włącza się wentylator, który skutecznie zbija temperaturę.
Czy ta temp standardowa nie powinna wynosić 90 st. C a włączanie wentylatora przy powiedzmy 110 st. C. ?

3. Nawet gdy stoję w korku, temp płynu 90 st C, z ogrzewania leci zimne powietrze, pomimo ustawienia nawiewu na pozycję 3 i max ciepły nawiew. Co jest nie tak?? Mrozy teraz ścisnęły, -16 ostatnio, strasznie kiepsko się jeździ taką lodówką.

Komentarze

P.S. Sprawdż krućce, odmu i rury od i do chłodnicy. Może nie być widać pęknięcia, załamania. itp...
Odpowiedz
Ja miałem podobnie, ale znajomy zna Polo na wylot i mówi:uszczelka pod głowicą i tam ucieka, ale nigdy nie wracało do wyższego poziomu, Jiż naprawione: komplet uszczelek i planowanie. Delikatne nagary na zewnętrznych tłokach... Grzeje, bo nie ma płynu...
Odpowiedz
Co do ogrzewania - z tego co wiem to działa tylko na szybę i nogi - boczne nawiewy (ostatnia pozycja przełącznika) nigdy nie grzeją :) tak jest skonstruowana nagrzewnica - w internecie można znaleźć instrukcja jak to przerobić ;)
Odpowiedz
Moim zdaniem masz niesprawny termostat w związku z tym układ chłodzenia jest zapowietrzony. Przy prawidłowo działającym termostacie jest niemożliwe żeby temperatura podczas jazdy była 70 st. C.
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Volkswagen Polo II Hatchback 1.0 KAT 45KM 33kW
8,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Polo II Hatchback