Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu
Komentarze
~Edek
7 lat temu
4
C0 to może szwankować w tym silniku 1,8T 20V ?...w czasie jazdy jak i na postoju gaśnie na moment, jakby odcinało zapłon..cewki,świece wymienione i to samo i zauważam że zaczyna coraz to częściej następować ...uprzejmie proszę o fachową poradę co mam począć bo mechanicy rozkładają ręce oczywiście podpinali komputer.
Proszę o pomoc ponieważ ręce opadają... mam paska 2002 1.8t AWT zaczeło się od spadku mocy oraz brak ciśnienia oleju. Mechanik sprawdził turbinę okazało się, że wszystko działa, olej w normie. Po złożeniu wszystko wróciło do normy, zrobiłem tak z 200km. i anomalia powróciły. Ponownie sprawdzona turbina i do regeneracji, pompa oleju do wymiany, po złożeniu silnika (turbo zregenerowane + nowa pompa oleju, nowy olej i nowe filtry) nadal brak ciśnienia oleju. Nie wiem co robić! HELP!
Ale mnie kolega Szumek rozbawił :)) Silniki 1.8 VW-Audi mają dwa wałki rozrządu. Przód na pasku i z tyłu silnika na łańcuszku. Jak autko terkocze jakby chciało udawać dieselka na zimnym a na ciepłym silniku się to wzmaga to najprędzej napinacz łańcuszka rozrządu do wymiany. Ale zacznijcie od sprawdzenia "Szklanek" zaworów. Mogą być popychacze do wymiany. A najprościej zacznijcie od wymiany oleju, filtrów itp. Bo to najtaniej zrobić. W mojej wersji napinacz sterowany elektronicznie-SERWIS 1400 zł + robocizna :))Jak macie farta to macie napinacz sterowany pompą oleju jedyne 500 zł :)Wiem bo właśnie jestem w trakcie remontu silnika. Jeżeli to łańcuszek bądź napinacz to poczujecie również spadek mocy, lekkie wahania obrotów, i tzw strzelanie w rurę i drgania silnika. A VAG zacznie pokazywać błędy zapłonu itp. Znaczy to, że rozstraja się pomału rozrząd.
Do Passat 1.8 Comfortline: dzięki kolego nikt nie potrafił mi odpowiedzieć na moje pytanie dopóki nie przeczytałem Twojej wypowiedzi, spadek mocy jest, drgania sa, strzelania są, chamska dieslowska praca jest. dzieki wielkie! wymieniam teraz rozrzad to zrobie i to;D
Witam... Moj problem to stuki w silniku 1.8T AWT passat 2002r... Wymieniłem napinacz oraz łańcuszek rozrządu... nie pomogło... wg mnie stuki słychac u gory silnika, sa nieregularne i po uplywie kilku minut zaczyna mrugac kontrolka cisnienia oleju... Może ktos cos wie na ten temat? prosze o pomoc...
ja sprawdzilem cisnienie bylo ok
wymienilem wiec napinacz z lancuszkiem ale dziwne stuki dalej dochodza z okolic kolektora ssacego
nie mam pomyslu co jest
pompa na rozgrzanym silniku nie daje dosc duzego cisnienia aby napiac lancuszek silownikiem olejowym co za tym idzie lancuszek jest luzny na zebatkach walkow rozrzadu i terkocze.to jedno a drugie to poprostu ten napinacz olejowy jest padniety i trzeba go wymienic.
b5 ma 2 napinacze rozrzadu jeden z przodu na pasek a drugi przy walkach zmiennych faz rozrzadu olejowy ktory napina lancusze.ale najczestsza przyczyna halasu tzn.terkotania jest zapchany smog pompy olejowej.
U MNIE TEZ SA JAKIES STUKI W SILNIKU NA POSTOJU NA WOLNYCH OBROTACH ,JAK DODAM GAZU TO STUKANIE MILKNIE SILNIK 18 ADR 20V ,NIEWIEM CO ROBIC AUTO NIBY JEDZIE DOBRZE TYLKO MNIE TE STUKI DENERWUJA.
kolego szumek jeszcze malo wiesz na temat tych silników ja takie silniki rozbieram i skladam w jeden dzien, i mogę cie zapewnić ze 20 zaworowe motory maja łańcuszek i napinacz z tylu głowicy łańcuszek służy, do napędzania drugiego walka, wymiana co 200 tysięcy wymieniasz kaplet łańcuszek i napinacz, masz dwa rodzaje napinacza mechaniczny tańszy jakieś 380zl i elektroniczny 1300zl a rozrząd to swoja droga, poczytaj trochę lektory na temat tych silników a się dowiesz
Pytanie do Blooma. A od kiedy 1.8T ma łąńcuch, że piszesz o napinaczu łąńcucha? Mam Paska akurat z tym silnikiem 1.8T 20V i robiłem właśnie rozrząd-nie wciskaj kitu że się znasz...Bo Pasek ma pasek!!!!
Do : Szumek w silniku 1.8 i 1.8t jest pasek rozrządu i łańcuszek po przeciwnej stronie silnika. Łańcuszek jest napinany tzw nastawnikiem faz rozrządu w którym po przejechaniu około 200 000 padają ori i nie ma w nim wystarczającego ciśnienia oleju aby dobrze napiąć łańcuch, więc zaczyna pukać o obudowę Na początku to powinno być słyszalne tylko kilka sekund po odpaleniu a z czasem non stop będzie waliło. Tak dla potomnych wszystkie nastawniki faz rozrządu w silnikach 1.8 i 1.8t vw są napinane olejowo. Pierwsze silniki tej serii czyli AEB mają nastawnik bez czujnika. Z tego co wiem to wszystkie następne już mają czujnik ciśnienia oleju wbudowany w nastawnik faz rozrządu co nie znaczy że są sterowane elektronicznie bo to bzdura. Trzeba pamiętać że naprawę stuków zaczynamy od diagnozy a nie wymiany części, dlatego pierwszy krok ton sprawdzenie ciśnienia oleju czy jest ok na zimnym silniku na jałowych i przy około 2000 obrotów ( przy wyższych obrotach po to aby wyeliminować zacięcie zaworu zwrotnego oleju, a łopatologicznie wykluczyć zbyt duże ciśnienie) Gdy ciśnie nie za mało to 1 czyszczenie smoka pompy oleju 2 obejrzenie pompy czy nie jest uszkodzona mechanicznie 3 wymiana filtra oleju na bosch-a lub Mann-a ( firma jest tutaj bardzo ważna) i samego oleju na np. mobila lub coś lepszego jeśli nas stać czyli np. Motul 4 jeśli ciśnienie wciąż jest zbyt małe to niestety ale prawie bankowo pada pompa oleju więc do wymiany, a jeśli jest już dobre to endoskop i badamy gdzie hałasuje, jeśli z tyłu silnika w górnej jego części to będzie nastawnik faz rozrządu do wymiany. W tym momencie należy ściągnąć głowice i ocenić stan łańcucha bo pewnie też do wymiany. Resztę opcji nie będę opisywał bo nie mam tyle czasu. Pozdrawiam
Do : Kolega ma racje te silniki maja pasek i łańcuch wraz z napinaczem. Kolego Szymek nie masz bladego pojęcia o tych silnikach to nie pier... głupot na forach
hmm a ktokolwiek slyszal o zjawisku spalania stukowego wlanie to jest najwiekszza bolaczka silnikow o zaplonie iskrowym z doladowaniem jest bardzo trudno o wlasciwe wyprzedzenie zaplonu co wlasnie charakteryzuje sie tymi specyficznymi "stukami"
Przy gwałtownym ruszaniu też słychać. Jedna lub dwie poduszki padają - mi się tak zaczęło robić przy 280 tys. km. Jak nasili się to wymienię. Biorąc pod uwagę stan polskich dróg to nie ma cudów - to co w innych państwach nie zdarza się nigldy lub rzadko u nas wyjdzie na pewno. Na polskich drogach najlepiej jeździć drezyną :(
sprawdził bym jednak poduchy pod silnikiem otwóz maske i weż kolege niech pomału rusza a ty patrz na silnik jak sie on jakby łamał i napewno znajdziesz przyczyne
Również posiadam silnik 1.8 T. Zauważam stukanie w silniku przy każdej zmianie biegów na wyższy. Dodatkowo pojawiają się one również gdy wpadnę w mocniejszą dziurę. Okazało się, iż jedna z poduszek podtrzymujących silnik padła.
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu