Szukaj

słabe ogrzewanie
Volkswagen Passat B5 Sedan 1.9 TDI 115KM 85kW 1998-2000

  • Autor: ~Przemo
  • Kategoria: inne
mam paska od półtora roku i auto od początku słabo grzeje sprowadziłem go z francji wymieniłem jusz dwa termostaty, pompe wody, i urządzenie sterujące [klimatronic] bez zmian tylko koszty sobiie narobiłem proszę o pomoc . pytałem mechaników jedni twierdzą że nagrzewnica a drudzy że nagrzewnica napewno nie więc co robic.jak kupiłem auto to było zalane wodą. niemam pojęcia jaka może byc usterka

Komentarze

Mam paska 1.9 tdi 90koni gdy silnik pracuje poniżej 1700 obrotów nie grzeje ogrzewanien po wyżej tych obrotów grzeje za miło pompa nowa termostat tez
Odpowiedz
mam passata b5fl 130km naprawdę wię kszych problemów nie miałem oprócz nieszczęsnych przegubów i ich osłon . Lecz po wymianie rozrządu i pompy w Polsce niestety zaczęły się problemy tzn zaczęło mi ubywać płynu robi się podciśnienie czyli zasysa płyn . a ostatnio wymieniłem chłodnicę i się nasiliło za każdym razem był spuszczany płyn czy morze to być zapowietrzony układ
Odpowiedz
ja mam pssata B5 1,8T kurczaczek grzał na początku słabo więc wymieniłem termostat, zaczął ładnie sie nagrzewać nawet przy ponad -10 po kilku kilometrach łapał połowe skali a po 10-13 nawet 90 stopni. tak było do czasu, ostatnio jechałem w góry więc wyjąłem tekturę która zasłoniłem połowe chłodnicy. W drodze powrotnej utnąłem w korku, podczas postoju by nie przegrzać auta korzystałem z klimy. Teraz robię 10-15 kilometrów a auto ledwie łapie temperaturę tzn wskazówka ledwie drgnie z zera.Nie mam pomysłu co to może być. Dodam że wentylator jeden ten na sprzęgle wiskozowym wydaje mi się że kręci się jakby szybciej niż powinien przy zimnym lub niedogrzanym silniku.
Odpowiedz
ja mam pssata B5 1,8T kurczaczek grzał na początku słabo więc wymieniłem termostat, zaczął ładnie sie nagrzewać nawet przy ponad -10 po kilku kilometrach łapał połowe skali a po 10-13 nawet 90 stopni. tak było do czasu, ostatnio jechałem w góry więc wyjąłem tekturę która zasłoniłem połowe chłodnicy. W drodze powrotnej utnąłem w korku, podczas postoju by nie przegrzać auta korzystałem z klimy. Teraz robię 10-15 kilometrów a auto ledwie łapie temperaturę tzn wskazówka ledwie drgnie z zera.Nie mam pomysłu co to może być. Dodam że wentylator jeden ten na sprzęgle wiskozowym wydaje mi się że kręci się jakby szybciej niż powinien przy zimnym lub niedogrzanym silniku.
Odpowiedz
sprobuj odlacyzc na 5 minut akumulator i podpiac spowrotem .Mialem tak w passacie 1.9 tdi 110 km bez klimy
Odpowiedz
Dla tych którzy piszą o wentylatorze na magnesie to odpisuje że jest to wiskotyczne sprzeglo i działa trochę inaczej jak elektromagnes i jeżeli termostat jest sprawny to wentylator nie wychlodzi nam silnika.
U mnie silnik ładnie wchodził na odp temperature a od jakiegoś czasu nie chce także ten typ wcale tak nie ma bo było dobrze.
Ponowna wymiana termostatu, płynu nic nie dała. Pozostają te świece od dogrzewania płynu chłodzącego (nie mylić że świecami zarowymi) ale mechanik mówi że u mnie ich nie ma. Silnik 1.9 TDI 130 KM
Odpowiedz
ja na początek chciałbym wyłączyć ten wentylator który chodzi non stop i jest on na elektromagnesie, tylko jeszcze niemam pomysłu ,a morze ktoś wie jak to zrobić?
Odpowiedz
Nie chce martwić posiadaczy słynnego TDI, a w szczególności tych na pompowtryskiwaczch (100, 115 i 130 KM) problem ze słabym nagrzewaniem silnika jest powszechnie znany. Byłem do niedawna pracownikiem serwisu Skody gdzie występują te same silniki i te same problemy z nagrzewaniem zimą. Problemem jest ekologia a dokładnie rzecz biorąc dawki paliwa dostarczane do zimnego silnika - takie aby spełniały normy ;-) Jest pełno właścicieli 105 KM TDI występującego w wielu modelach Skody jak również innych modelach aut koncernu VAG, którzy przyjeżdżali do serwisu zimą i zgłaszali to jako pewnego rodzaju usterkę, a my tylko rozkładaliśmy ręce i mówiliśmy ten typ tak ma. Pozdrawiam i jeżeli podczas krótkich zimowych tras drgnęła Wam wskazówka temperatury na 1/4 skali to lepiej nie będzie.
Odpowiedz
a jak wcisnąć tą gąbke między te dwie chłodnice?
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Volkswagen Passat B5 Sedan 1.9 TDI 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
7,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Passat B5 Sedan