Szukaj

Dużo spala
Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI 90KM 66kW 1997-2000

  • Autor: Emilio0206
  • Kategoria: silnik
Gdy odpalam trzęsie całym samochodem po 20 sek się normuje. Dużo spala kiedyś na całym zbiorniku zrobiłem ok 1000 km a teraz z ledwością 600. Od pewnego czasu śmierdzi z rury olejem a oleju nie bierze. nie wiem czy to morze być istotne ale 2 lata temu padło mi turbo lecz mechanik je uratował twierdząc że do przewodów dostał się olej, po przeczyszczeniu ich normalnie jeździł lecz nie gwiżdze lecz raczej syczy. proszę o pomoc

Komentarze

w temacie spalania wymien czujnik temperatury .Steruje on przyspieszeniem zaplonu i moze zostal w max malej temperaturze i komputer wali wieksza dawke paliwa.Mialem to komputer nic nie pokazywal.Zmienilem i wszystko jest jak kiedys
Odpowiedz
emilio0206
W marcu znowu mi wpadł w samozapłon i turkawka poszła, więc kupiłem po regeneracji, więc sam wymieniłem, przy czym wymieniłem olej wraz z filtrem na nowy. Po ok 30 km zauważyłem luz na łopatkach turbiny, więc postanowiłem oddać do mechanika, po czym wymieniłem na nową także po regeneracji. Na nowej bez zmian jak wcześniej. Wymieniłem n75 a ma jakimś czasie oddałem auto do naprawy znajomemu gdzie wyszło, iż 3 wtryski mi lały wiec wymienił mi na sprawne używane ze 110 i od razu wyczyścił mi pompę chemikaliami. Okazało się, iż nawet olej maiłem w komputerze gdzie mi znajomy go wydmuchał. Po tych zabiegach nadal mi tyle pali nie mam już pomysłów co to może być wg Vag turbina podaje dobrze.
Może sugestie kolegów.
Odpowiedz
jeśli miałeś olej w komputerze to znaczy że dostał się tam przez nieszczelność wężyka prowadzącego do czujnika ciśnienia doładowania. Też to miałem. Komputer wtedy dostaje zaniżone odczyty ciśnienia i kręci turbiną na maksa. Nie masz utrty mocy przy ostrzejsze jeździe (np. gaz do dechy i powyżej 2500obr/min). Proponuje wymienić te 5cm wężyka w komputerze bo inaczej możesz zajździć kolejną turbine albo nawet i silnik.
Odpowiedz
emilio0206
okazało się turbo jednak śmieciem do tego stopnia aż turbo feralnego dnia wysiągło mi olej z silnika po czym wpadł mi w samozapłon i wymieniłem i śmiga lecz nadal mam ogromne spalanie pali mi ok 9L/100 ponieważ robię krótkie odcinki do pracy ok 10 km w stronę lecz na dłuższych trasach norma jest taka sama.
Odpowiedz
to jedź sprawdź jakie jest ciśnienie powietrza doładowującego wytworzonego przez turbo w większości warsztatów urządzenie to powinno być dostępne może okazać się że turbo jest śmieciem to musi je wymienić bo można sobie poważnie uszkodzić silnik
Odpowiedz
emilio0206
acha i jest słabszy
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
28,00 zł
6,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Passat B5 Kombi