Szukaj

ubytek płynu w ukladzie chlodniczym
Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI 130KM 96kW 1999-2005

  • Autor: ~marek1981
  • Kategoria: układ chłodzenia
po pokonaniu drogi 1000kn musze uzupelnic plyn w zpiorniku chlodnicy a stan oleju w silniku jest taki sam jak przed podruzom mialem wymienianom pompe ukladu chlodniczego i termostat

Komentarze

Wyciekał mi płyn, wymieniłem uszczelkę pod głowicą, planowanie głowicy, próbę na szczelność, króciec suchy, chłodnica cała, płyn dalej ubywa co to może być?
Odpowiedz
No ja tez takie cos mam i niewiem co jest grane jeżdze narazie deleikatnie ale i tak po przejechaniu okolo 200-300km załacza sie komputer zeby dolac plynu;/, u mnie to jeszcze termostat byl walniety wymienilem troche sie poprawilo ale to jeszcze nie jest to;/
Odpowiedz
Prawdopodobieństwo mikropęknięć głowicy.Jeżeli tak,planowanie głowicy i wymiana uszczelki
Odpowiedz
po pierwsze sprawdzenie wycieków układu chłodniczego - nieszczelne mocowania przewodów,chłodnica,nagrzewnica-wtedy mokra podłoga w aucie,nieszczelna pompa wody - może być też stosowany tani płyn chłodniczy o niskiej temperaturze wrzenia i paruje
Odpowiedz
jeżeli wraz z ubytkiem o którym piszesz masz następujące objawy:
1. po dłuższej jeździe napęczniałe/twarde przewody gumowe odchodzące od zbiorniczka wyrównawczego,
2. płyn wypływa ze zbiorniczka tj. z zaworu który jest w dolnej jego części,
3. po dłuższej jeździe po odkręceniu nakrętki ze zbiorniczkiem wyrównawczym czujesz jakby spaliny,
4. po odkręceniu korka masz na nim taką maź, albo w płynie pływa taki osad (podobny do paliwa rozlanego w wodzie),
5. W kokpicie słyszysz czasami bulgotanie pod tapicerką
....jeżeli masz jeden z tych objawów lub występują one razem to na 99% masz walniętą uszczelkę pod głowicą. Uszczelka ok. 100 zł robocizna ok. 800 zł.
Odpowiedz
miałem podobnie, u mnie okazało sie że kapało z chłodnicy. Nowa z robocizną ok 300zl
Odpowiedz
Sprawdz czy nie masz napęczniałych rur :) Jesli tak to wymien korek(10zl) od zbiorniczka ;) U mnie zadziałało. Zeby byc pewnym co do układu wymienilem takze uszczelke od tego plastiku ;)
Odpowiedz
Też miałem taki problem.Do silnika wchodzi plastikowy króciec,trzeba go wymienić,bo pod wpływem temperatury się troszkę zniekształca i cieknie.
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI 130KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
7,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Passat B5 Kombi