Jesli chodzi o wycieraczki , to faktycznie konstrukcja doprowadzenia plynu do spryskiwacza jest jakas nieudana. Rurka sie ukreca i plyn splywa na dol, do zmaka klapy i powoduje korozje. W zamku jest miroprzelacznik, w ktorym u mnie zasniedzial styk miedziany, pewnie w wyniku reakcji chemicznych z plynem i woda. Poniewaz sam zamek klapy tylnej jest nierozbieralny, powinno sie go wymienic, ale od czego pomyslowosc Polaka. Udalo mi sie odgiac blache do ktorej mikroprzelacznik jest zamocoany i po scieciu kolkow mocowania mikroprzloacznika wyjalem go z zamka. Co ciekawe sam mikroprzelacznik daje sie rozebrac i zlozyc, bez uszczerbku na jago "zdrowiu". Ale nalezy to robic ostroznie , bo jest tam sprezynka i blaszka do stykow musi byc zalozona poprawnie, jesli sie ja odwroci , lub zle zmontuje, to bedzie sygnalizowala otwarcie klapy , nawet jak bedzie zamknieta, roznicy na blaszcze prawie nie widac, i musialem drugi raz rozbierac, bo zle zlozylem. Po wyczyszczeniu blaszek z korozji i nasmarowaniu towotem, wlozylem go ponownie do zamka, i za pomoca lutownicy roztopilem sciete wczesniej koleczki mocujace i wtopilem przelacznik w otworki, gdzie siedzial wczesniej. Po wystygnieciu trzyma sie dostatecznie mocno. Potem wystarczy dogiac blaszke zamka z powrotem na miejsce i wkrecic zamek w klape. Wszystko dziala OK. Po dwoch latach niestety problem powrocil i znow rozbieralem zamek.
Kiedys mialem podobny problem okazalo sie ze rurka w srodku pekla doprowadzajaca plyn do spryskiwaczy i wszystko zardzewialo, oczywiscie plyn wyciekal do bagaznika. przewiercilem rurke od strony szyby, wsadzilem nowy wezyk i smiga:)
mam podobny problem z tylną wycieraczką.Najpierw się zacinała a teraz przestała wogóle działac,myślałem że szczotki[których nie można nigdzie dostac],ale dopasowałem jakieś i nic.Prąd dochodzi do gniazdka i nic.Cały silnik jest suchy nasmarowany smarem co może byc?Do tego zginęło światło w bagażniku [kombi]tam prąd nie dochodzi,bezpieczniki chyba dobre,nie wiem który to bezpiecznik PROSZĘ O POMOC
uporałem sie z tym problemem ale tylko w 50% bo wycieraczka zaczeła dzialac ale spryskiwacz nadal stoi a problem polega na tym ze kruszyła sie metalowa rurka ktora idzie wewnatrz wycieraczki podczas włączania spryskiwacza płyn dostawaj sie do mechanizmu i ten zardzewiał rozruszałem go za pomocą WD40 i porządnych kombinerek i wycieraczka smiga a ze spryskiwaczem tez sie jeszcze zmierze podobno rurke od MR muscle wystarczy zastosowac i powin nograc
Witam mam ten problem i zamierzam sie z nim uporac podobno jakas zawleczka spadla mam nadzieje ze dam sobie z tym rade jek juz sie zrobi to napisze co bylo
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu