- Autor: ~dolar
- Kategoria: silnik
Samochód po zapaleniu i lekkim zagrzaniu się zaczyna dymić po dodaniu gazu. Gdy temperatura osiągnie 90 stopni to dym wydobywa się pomimo tego ze samochod ma rowne 1000 obrotów. Po dodaniu gazu objaw powiększa się. Samochod stal długo a teraz zaczynam nim jezdzic lecz z poczatku myslalem ze to normalne. Na początku dymowi towarzyszyła woda wydobywająca się z wydechu i pod zakrętką wlewu oleju w silniku również była woda. Zanim zacząłem dalszą jazde wymieniłem olej na nowy. Obecnie jest jeszcze gorzej, gdy go sie pogoni to dymi strasznie i zaczyna gasnac. Na spokojna jazde dymi lekko lecz widac to w lusterku. Najgorszy jest zapach bo smierdzi i jest drazniacy. Silnik bierze olej lecz nie jestem w stanie okreslic ile dokladnie na 100km. Dym jest biało szary. Niedawno zaczął chodzić na 3 cylindrach bo tak zarzuciło świecę olejem lecz po wyczyszczeniu chodzi normalnie. Dolewałem ostatnio 200ml 15W-40 oleju. Najgorszy jest dym bo nigdzie dalej sie nie rusze niz do sklepu tym samochodem a użytkuje go juz 3 tydzien ale na krótkie odcinki. Nie wiem co może być przyczyną usterki.
Komentarze
(testy wykonuj w "suchym", nie wilgotnym dniu, najlepiej na podłożu nie trawiastym tylko brukowym lub asfaltowym)
sprawdź:
1) jeżeli masz kabel, profilaktycznie podepnij, sprawdź błędy, pracę lambdy czy nie wzbogaca mieszanki za bardzo (jeżeli nie masz, odpuść sobie ten punkt)
2) biały dymek - para wodna, szarawy - olej (teoretycznie niebieski powinien być)
3) czy korek oleju ma maź ala kawową?
4) wykręć świece (wszystkie) i oceń stan, czy któraś nie wyróżnia się na tle innych (ponumeruj świece skąd wyciągałeś jaką)
5) sprawdź odmę czy czasem nie jest mocno zasyfiona olejem (choć w benzynie to raczej marginalne znaczenie ma)
6) płyn chłodniczy:
6.1) samochód zimny, odkręć korek, odpal auto, obserwuj co się dzieje z płynem. Czy ma: "oczka" z oleju, czy bombelkuje
6.2) zgaś motor, zakręć korek. Czy korek ma osad wokół (czy wyrzuca/wyrzucał zawór ciśnieniowy korka)
6.3) wraz z wzrostem temp czy podnosi się stan płynu (ciśnienie w układzie chłodzenia)
7) szczelność węży, szczelność dekla zaworów wzrokowo wycieki, ubytki
8) jeżeli masz znajomego w warsztacie - sprawdź kompresję na cylindrach - kompresja prawdę Ci powie i od razu wyrzuci wadliwie działający cylinder
najważniejsze są punkty 3,4 i 6
obstawiał bym uszczelkę głowicy pękniętą punktowo, ew problemy z pierścieniem
jak jesteś z Wrocławia mogę pomóc w diagnozie "na miejscu"