Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu
Komentarze
Janek
11 lat temu
0
Potwierdzam skuteczne działanie metody VW Maniaka. Wstawiłem złącze elastycznie o długości 23cm w rurze między katalizatorem a środkowym tłumikiem (bliżej tłumika) i rezonans praktycznie nie występuje. Teraz przy 1200rpm drżą mi jeszcze plastiki w kabinie, a przy 2400 tylko silnik hałasuje. Operacja kosztowała 40zł za złącze, 13zł za pastę do wydechów i trochę roboty ze szlifierką oraz spawarką. Tak więc polecam dla własnego spokoju :)
W 1.9TDI mam to samo. Najgłośniej drży przy około 1200rpm, ale niedużo ciszej w zakresie 2200-2400 i jest to podczas eksploatacji bardzo irytujące, szczególnie w trasach, ponieważ występuje to przy prędkości przelotowej 100-120km/h.
w okolicy 2400 RPM pojawia się głośna praca układu wydechowego (podobnie, choć słabiej, w okolicy 1200 RPM). Rezonuje cały długi układ wydechowy. Przyczyną jest nabicie sadzą i usztywnienie oryginalnego złącza elastycznego znajdującego się za katalizatorem. Pomaga wstawienie dodatkowej wstawki elastycznej tuż przed pierwszym tłumikiem (taniej i szybciej niż wymiana oryginalnej).
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu