Szukaj

Dokuczliwy rezonans układu wydechowego.
Volkswagen Passat B4

  • Autor: ~VW Maniak
  • Kategoria: układ wydechowy
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 28
Nie wystąpiła: 5

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

Potwierdzam skuteczne działanie metody VW Maniaka. Wstawiłem złącze elastycznie o długości 23cm w rurze między katalizatorem a środkowym tłumikiem (bliżej tłumika) i rezonans praktycznie nie występuje. Teraz przy 1200rpm drżą mi jeszcze plastiki w kabinie, a przy 2400 tylko silnik hałasuje. Operacja kosztowała 40zł za złącze, 13zł za pastę do wydechów i trochę roboty ze szlifierką oraz spawarką. Tak więc polecam dla własnego spokoju :)
Odpowiedz
W 1.9TDI mam to samo. Najgłośniej drży przy około 1200rpm, ale niedużo ciszej w zakresie 2200-2400 i jest to podczas eksploatacji bardzo irytujące, szczególnie w trasach, ponieważ występuje to przy prędkości przelotowej 100-120km/h.
Odpowiedz
2.0 benzyna mam dokładnie to samo przy 2100
Odpowiedz
Identyczna sytuacja w Passacie 1,6 z `96...
Odpowiedz
TDI i inne diesle.

w okolicy 2400 RPM pojawia się głośna praca układu wydechowego (podobnie, choć słabiej, w okolicy 1200 RPM). Rezonuje cały długi układ wydechowy. Przyczyną jest nabicie sadzą i usztywnienie oryginalnego złącza elastycznego znajdującego się za katalizatorem. Pomaga wstawienie dodatkowej wstawki elastycznej tuż przed pierwszym tłumikiem (taniej i szybciej niż wymiana oryginalnej).
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Volkswagen Passat B4
Średni koszt przejechania 100 km
37,67 zł
6,4
l/100km
11,4
l/100km
10,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Passat B4