Szukaj

Korozja układu spryskiwacza tylnej szyby.
Volkswagen Golf IV

  • Autor: ~mars10
  • Kategoria: inne
Po 5 latach użytkowania zatkał się tylny spryskiwacz. Okazało się, że z powodu korozji zatkała się rurka wewnątrz osi napędu ramienia. Ta sama usterka występuje w Skodzie, Seatach a nawet Audi A3.
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 50
Nie wystąpiła: 6

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

Tak...oryginalnie jest tam mini o-ring który to uszczelnia, ale jak widać po czasie i tak nie spełnia swojej roli i z tego te problemy.Smar do środka i od czasu do czasu - posmarować na nowo.
Odpowiedz
Pytanie do mk4 98 1,9 tdi
Do rurki dorobionej z żelpena wkładasz dyszę i całość ma byc nieruchoma.Kręcić ma się oczywiście reszta czyli rura/trzpeń wycieraczki.
Pytanie: czy jakoś uszczelniłeś przestrzeń między dorobioną rurką a trzpieniem? Czy tam nie ma szansy na "powrót cieczy" do mechanizmu przez szczelinkę między włożoną dysza( w rurkę) a trzpieniem?
Jeżeli czymś uszczelniłeś to czym i w jaki sposób (jak rozumiem uszczelnienie musiałby byc jakos ruchome)?
Odpowiedz
POTRZEBUJE FACHOWEJ PORADY POSIADAM GOLFA IV Z 2001
I MAM PROBLEM Z CENTRALNYM ZAMKIEM PONIEWASZ
NIEMOGE GO ZAMKNĄĆ ANI Z KLUCZYKA ANI Z PILOTA
CZY MOŻE MI KTOŚ DORADZIĆ JAK ROZWIĄZAĆ
TEN PROBLEM
Odpowiedz
CZY MOŻE MI KTOŚ DORADZIĆ GDZIE MOGE KUPIĆ
WMIARE TANI NAPĘD DO TYLNYCH WYCIERACZEK DO
GOLFA IV z 2001-roku
Odpowiedz
Właśnie mi się też uszkodziła rurka środkowa spryskiwacza, wykorzystam wasze patenty i może uda mi się naprawić na dłużej.
Odpowiedz
ja właśnie dziś naprawielm to ustrojstwo za pomocą wkładu od żelpena i supergule. Nie obyło się co prawda od nawiercenia dyszy wlotowej - chodzi o dopasowanie średnicy rurki z żelpena i trzpienia wycieraczki który się kręci - rurka ma być nieruchoma, a więc musi mieć odpowiedni luz... Do tego rozpuszczalnik, smar i zrobione. Teraz sika mi z takim ciśnieniem że mogę umyć szybę w samochodzie obok :D, a spryskiwacz może przeżyje cały samochód .... szkoda kasy na reperaturkę, lepiej samemu się nagłowić a efekt jest bardziej zadowalający
Odpowiedz
możan wykorzystać wkład od zenita lub innego długopisu żelowego. pasuje tym bardziej, że z jednej strony wklad pasuje a z drugiej zweża sie i mozna dopasowaś. Sma to sprawdziłem bo komplet naprawczy u mnie kosztuje 150 zł.
Odpowiedz
Trzeba wszystko rozkręcić -
1. Zdiąć tapicerkę z klapy
2. Wykręcić cały silniczek wycieraczki
3. Rozkręcić go
4. Starą sparciałą rurkę trzeba wywiercić, bo sama nie wyjdzie
5 na te miejsce polecam rurkę np od płynu do mycia szyb - nie zardzewieje
6. Rurkę rozgrzewamy i wkładamy na część rurki miedziowej która została, można a nawet trzeba koszulką termokurczliwą uszczelnić te połączenie.
7. Mierzymy długość rurki plastikowej ucinamy, składamy i działa.
Odpowiedz
W Golfie III występuje ta sama awaria z tym że ta nieszczęsna rurka jest plastikowa i występuje jako element wymienny (10 PLN) a w G IV tragedia, trzeba kombinować, wybić rurkę, wyczyścić, posmarować i.... działa przez następne 5 lat.
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Volkswagen Golf IV
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
6,1
l/100km
8,8
l/100km
9,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Golf IV