Szukaj

Ubytek płynu chłodzenia w zbiorniku.
Volkswagen Golf IV Hatchback 1.9 TDI 130KM 96kW 2001-2003

  • Autor: ~maj
  • Kategoria: układ chłodzenia
Po przejechani kilkudziesięciu kilometrów muszę dolewać płyn.Byłem u mechanika i nic nie stwierdził nie znalazł żadnej przyczyny nie stwierdził żadnych wycieków i dlatego jestem tym zaniepokojony proszę o poradę co to może być za objaw że ten płyn się gdzieś ulatnia. Jakieś sugestie?

Komentarze

paweł_piwnicki
Witam!
Widzę że wpis dotyczy VW GOLFA IV 1.9 TDI 130 KM 2001-2003.
Ja posiadam VW GOLF IV 1.6 16V 102 KM 2003-2004 (benzyna) i nie instalacji gazowej, a problem mam właśnie ten sam czyli ubytek płynu chłodzącego ze zbiorniczka. Co najistotniejsze ten ubytek płynu zaczął pojawiać się po wymianie rozrządu a między innymi pompy wody (oczywiście ona jest w porządku bo sprawdzał mechanik, ten sam który mi wymieniał rozrząd po jakimś czasie gdy pojawił się problem ubytku płynu, a rozrząd miałem wymieniany pod koniec listopada 2016r.) i dodam do tej najistotniejszej rzeczy, to że ubytek płynu występuję tylko i wyłącznie na mrozach i bywa on różny (ale nie ogromny) co do ilości chociaż by podam przykład taki wczoraj gdy jechałem do pracy na 21 to przed jazdą zajrzałem pod maskę aby sprawdzić ile posiadam płynu okazuje się, że mam prawie na minimum po czym wziąłem płyn i dolałem na max. Pojechałem do pracy na 21:00 i po wyjściu z pracy znowu zajrzałem pod maskę po 9 godzinach aby sprawdzić czy coś mi ubyło. No i niestety ale ubyło od maxa ubyło do połowy między minimum, a maximum czyli płyn był w połowie trójkąta, który znajduje się na zbiorniczku.
Czy zna ktoś może przyczynę oraz rozwiązanie takiej sytuacji w jakiej ja się znajduję?
P.S. Dodam jeszcze, że bywa tak, że przez 2-3-4 dni stan płynu się trzyma, a jak ubywa to znajduje się plama na ziemi, po prawej stronie tak jak by między zbiorniczkiem płynu, a silnikiem i jest to plama koloru płynu wyraźnego różowego. Zbiorniczek też mam cały nie pęknięty. I przewody również są całe, przez które leci płyn pod czas jazdy.
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi na mój wpis. Pozdrawiam serdecznie.
Odpowiedz
koledzy mam problem z płynem leci gdzies po misce od gory co moze byc
Odpowiedz
U mie jest też poważny wyciek płynu w golfie 1,9 tdi 74 kw. Zaczęło się od wymiany rozrządu i pompy wody. Początowo ubywał minimalnie ale pierwsze większe objawy zauważyłem na dłuższej trasie tj po przejechaiu około 350 km musiałem dolać po komunikacie około 0,5 litra. Po krótkich jazdach miejskich ubywało niewiele ale po ponownej dłuższej trasie około 600 km płyn zaczął ubywać już bardzo mocno, po nocypotrafi być znaczna plama. Mechanik początkowo podejrzewał korek w zbiorniczku, póxniej cały zbiorniczek , że jest rzekomo pęknięty ale i to nic nie pomogło. W końcu stwierdził , że to może być uszczelkalub pęknięcie głowicy i ma zabrać się za to od poniedziałku. Mie się nie chce w to wierzyć co mówi bo mie się wydaje , że to rozszczelnił się jakiś przewód, bo wczoraj po zakończonej jeździe uzupełniłem układ woda do stanu i nie zakręciłem korka od zbiorniczka. Po 4 godzinach pod samochodem wielka plama a w układzie btak 3 litrów wody. Wnioskuję więc że jest to jakieś rozszczelnienie a może nawet dziurawy wąż.
Odpowiedz
Sprawdz rozdzielacz płynu chłodniczego, jest osadzony na uszczelce która z czasem twardnieje i przepuszcza. Łatwe do sprawdzenia wystarcz po nocy sprawdzić czy na obudowie pod rozdzielaczem jest płyn, lub gdy płyn wycieka dość długi czas będzie widać osad w koloże płynu chłodniczego.
Odpowiedz
jat terz to mam ubytek plynu chlodzenia ale u mnie wycieka rura wydechowa i nie wiem ile moge pojezdzic zeby mu nic nie bylo
Odpowiedz
na bank uszczelka pod głowica.... w gorszym przypadku pękniety blok lub głowica ... i tak odkochałem sie w golfach:(
badziewie a nie auta!!!!
pozdro
Odpowiedz
GREG_PL
Sprawdz czy czasem nie walnieta jest nagrzewnica i płyn nie dostaje sie do wnetrza i nie zbiera sie miedzy dywanikami a podłogą .
Zdazyło mi sie to w oplu tez nie mogłem dojsc co jest grane.
Odpowiedz
ja miałem to samo sprawdz uszelke w korku ona jest na śodkowym walcu w srodku korka czarny oring- nie kupuj rzemisła bo zaraci rozp sie uszczelka
Odpowiedz
archer80
walnieta uszczelka pod glowica? a moze wycieki sa na tyle male ze nie zauwazysz ich. ja tak mialem ze zanim pojawila sie kropla to zdazyla odparowac i nigdy nie widzialem wycieku.
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Volkswagen Golf IV Hatchback 1.9 TDI 130KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,00 zł
6,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Golf IV Hatchback