Szukaj

majonez na korku od oleju
Volkswagen Golf IV Hatchback 1.6 100KM 74kW 1997-2003

  • Autor: ~zielonywd40
  • Kategoria: silnik
hej, autko ma około 150 tys przebiegu , mamy go od roku , ogólnie jeździ nim stara i po jakimś miesiącu użytkowania powiedziała ze na korku jest majonez , popytałem się znajomych mniej lub więcej wiedzących na temat samochodu, jedni mówili ze do d.. olej to wymieniłem na taki co vw pisał chyba castrol , po kilku dniach majo powrócił , inni mówią ze to uszczelka pod głowicą , a jeszcze inni ze to przez to ze auto jeździ mało i na krótkich odcinkach i ze olej się nie zdąży zagrzać i odma przy zimnym oleju nie robi roboty , dodam ze płyn chłodniczy(woda)praktycznie nie ubywa ,raz tylko z niczego zapaliły się kontrolki i dolałem dobre pół litra a poza tym przez rok nic , dodam ze auto zrobiło przez ten rok dwa razy trasę po około 150km i po takiej trasie jak odkręcałem korek ani śladu majonezu ?

Komentarze

Aby uniknąć zamarznięcia odmy należy pamiętać o tym aby w mrożne dni nigdy nie wyłączać silnika przed uzyskaniem przez niego temperatury roboczej t.j. ok. 90 stopni nawet wówczas gdy jazdę zakończyliśmy . Może wyjaśnię dlaczego . Otóż po włączeniu silnika z jego cylindrów przedostaje się część spalin do miski olejowej w ilości zależnej od stanu technicznego silnika . Para wodna zawarta w spalinach ( około 90%) w zetknięciu z zimnym olejem skrapla się na nim i tworzy emulsję . Emulsja ta mieszana korbowodami zamienia się w pianę i wypychana jest przedmuchami aż do odmy . Emulsja i piana powstają do czasu ogrzania się oleju w misce olejowej po czym jest odparowywana do kolektora ssącego.
Jeśli jednak silnik zostanie wyłączony przed odparowaniem tej piany z odmy wówczas w mrożne dni dochodzi do jej zamrznięcia itd ...
Aby się upewnić czy w naszym silniku odarowanie pianki kończy się przed jego ogrzaniem się wystarczy włączyć go na czas ogrzania się i po kilku godzinach pozstawienia na mrozie zdjąć rurkę odpowietrzającą z kolektora ssącego i dmuchnąć w nią - lekki pojedyńczy przedmuch oznacza drożność.
W przeciwnym przypadku można przy odkręconym korku wlewu oleju i otwartej masce uruchomić silnik i zaczekać na samoczynne rozmrożenie (aż z przewodu odpowietrzającego zaczną wydobywać się spaliny) lub odcholować auto do najbliższego warsztatu . Wobec braku wyśnienia tego zjawiska w lekturze fachowej drążyłem ten temat sam i doszedłem do wniosku j.w. myślę , że właściwego.
Odpowiedz
Niewielka ilość majonezu na spodzie korka olejowego to normalne zjawisko. W wyniku różnicy temperatur w skrzyni korbowej wilgoć zawarta w powietrzu zostaje wytrącona jako para wodna i ona osadza się na najwyższym i najchłodniejszym pkt w silniku. Jest to zjawisko normalne ale na dłuższą drogę niedobre dla silnika. Zdarza się nagminnie podczas eksploatacji aut na krótkich dystansach i pod małym obciążeniem.
Czy jest na to rada? TAK ! Trasa i operowanie gazem w zdecydowanie większym zakresie :-)
A co do zasilania LPG to nie ma w tym przypadku żadnego znaczenia jeśli silnik jest sprawny.
Odpowiedz
Witam, u mnie zdarzyło się to samo, dojeżdżam do pracy po 10km, dzień wcześniej z pracy wracałem 40min ślimaczym tempem. Na drugi dzień wyrzuciło cały olej. Zamarzło mi w odmie i sporo mnie to kosztowało.
Odpowiedz
majonezik zbiera sie z niedogrzania,za malo dostaje po garach a jeszcze kobita to gniecie go na 4 biegu 60km/h
Odpowiedz
silnik miał walniętą uszczelkę pod głowicą (nastąpiło zmieszanie oleju z płynem chłodniczym) zostało to naprawione ale silnik nie został dobrze wypukany i teraz resztki tego osiadają na korku
Odpowiedz
667patryk
Miałem to w Golfi III 1.8l 90ps , ale tylko w zimę nic z tym nie zrobiłem.
Odpowiedz
LUDZIE TO NIE KUPUJCIE WIĘCEJ TEGO NIEMIECKIEGO G....A
Odpowiedz
miałem to samo w golfie 2.Majonez zbierał mi sie na korku,w wężu odpow.pokrywy zaworów i w odmie.W zimę maj..zamarzł (brak odpowietrzenia).Wyrzuciło mi cały olej przez bagnet.Moim zdaniem przyczyną jest gaz w aucie i jazda na któtkich odległościach.
Odpowiedz
niedogrzanie silnika mam to za kazdym razem w zime ,tez jezdze na krotkich odleglosciach do pracy i to normalne.
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Volkswagen Golf IV Hatchback 1.6 100KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
8,3
l/100km
9,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Golf IV Hatchback