Volkswagen Golf IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 1997-2003
Autor: ~pyzatachrupka
Kategoria: inne
W momencie hamowania i redukcji biegu na niższy przed skrętem co 10ty raz spadają obroty i gaśnie. Czemu?
Komentarze
Many
4 lata temu
Rozwiązanie problemu
14
jak wam obroty faluja w 1.6 sr lub 16v to wypiąc czujnik wspomagania jest na pompie i pojezdzic 2 dni i zobaczycie ze problem zniknie ja smiga z odpiętym i falowanie ustało :D na 100% pomogłem
Witam.posiadam golfa 4 1.4 16V 98 rok . Silnik AKQ. wszystko wymienione oraz przepustnica i kable zapłonu i świece i jak go odpalam to spada z obrotów i gaśnie, wcale nie trzyma obrotów ? to mój e-mal jrkmama123@gmail.com
Hej. Mam golf IV 1,6 8v w benzynie dwa lata. Od początku obroty lekko falowaly ale to tylko czasami. Potem sytuacja się pogarszala. Zaczął gasnąć na zimnym silniku, nawet 3 razy zanim wogule wyjechałem na drogę ( około 8 metrów). Potem też na skrzyżowaniach i rondach. Obroty wariowały. Jeszcze przedwczoraj jak odpaliłam to dosłownie w ciągu 2 sekund gasł, więc musiałam trochę dodać gazu na luzie i dopiero potem ruszać. Wymieniane było : przepustnica, cewka, świece, przewody wysokiego napięcia i nic, dalej to samo albo i gorzej. A wczoraj ojciec z bratem dali dobrego silikonu w miejsce uszczelek pod kolektorem ssącym, bo tata zauważył że ich tam wogule nie było od czasu kupna samochodu, a nie chciał znowu wydawać kasę w ciemno podczas gdy miał już wiele razy sprawdzony, świetny mocny silikon ... efekt... odpaliłam silnik dziś rano i chodzi o niebo lepiej ... wogule nie faluje... nie gaśnie...
Pozdrawiam
Do : Witajcie,
(Golf 4 1,6 sr ? 1999, 220tyś za sobą - falujące obroty i 13l100km i inne tam...)
Chrzaniłem się z kilkoma mechanikami i radykalnie żaden mi nie pomógł. Natomiast wyczyścili kieszeń. Ci ?fachowcy? zaczęli wymieniać: kolektor ssący, świece, jeden z wtrysków (uznali, że zawór wtrysku zacina się i natychmiast trzeba wymienić ? a rzeczywiście po demontażu kolektora ssącego widać było wyróżniający się nagar ? we wlocie powietrza do komory zaworu ? czyli jeden z cylindrów źle pracował). Wymienili sondę lambdę, pompę paliwa, dobili alternator i potem został zniszczony akumulator. Podłączali oscyloskop i inne mierniki, by mi udowodnić, że jest upływność elektryczna, stąd silnik źle pracuje. A to wszystko okazało się nieprawdą. W związku z czym poniosłem już niemałe koszta, a silnik nadal źle pracował.
Mam słuszne lata i obawiałem się, że fizycznie tego problemu nie usunę. Gdy miałem dość cymbałów i wyrzucania w błoto pieniędzy podjąłem działanie. Według wskazań (internet) zdemontowałem przepustnicę. Owszem, była zanieczyszczona. W trakcie zakładania jej dostrzegłem niewielką dziurę w poniższej metalowej rurce EGR, która m.in. łączy (od góry) przepustnicę z zaworem EGR (zdaje się ten ustala jałowe obroty). Po wymianie kompletu metalowych rur EGR (fatalna wymiana) silnik pracuje jak złoto (od pierwszego odpalenia) i nie wymaga żadnej adaptacji. Po mieście silnik teraz pali 8l. Chyba warto zainteresować się szczelnością tego (zdaje się wydechowo-ssącego) układu. To moje doświadczenie, może niektórym z Was pomóc.
pomocy mam golfa 3 1.9tdi 90km auto wkreca sie na postoju do 2500 obrotow w jezdzie tylko do 2000 obrotow tak samo na kazdym biegu wie ktos moze co mu dolega
Witam mam golfa IV 1.9 TDI 90KM. Mam w nim taki problem że gaśnie podczas jazdy. Po zgaśnięciu miga kontrolka od oleju i słychać jakieś pipczenie (tak jak gdy zapomni się wyłączyć światła i otworzy drzwi) po kilku sekundach kontrolka gaśnie i samochód mozna normalnie odpalić. wczym może być problem. Zaznaczam że diagnostyka komputerowa nie wykazała żednych błędów.
pozdrawiam
Witam mam golfa IV 1.9 TDI 90KM. Mam w nim taki problem że gaśnie podczas jazdy. Po zgaśnięciu miga kontrolka od oleju i słychać jakieś pipczenie (tak jak gdy zapomni się wyłączyć światła i otworzy drzwi) po kilku sekundach kontrolka gaśnie i samochód mozna normalnie odpalić. wczym może być problem. Zaznaczam że diagnostyka komputerowa nie wykazała żednych błędów.
pozdrawiam
Witam mam golfa IV 1.9 TDI 90KM. Mam w nim taki problem że gaśnie podczas jazdy. Po zgaśnięciu miga kontrolka od oleju i słychać jakieś pipczenie (tak jak gdy zapomni się wyłączyć światła i otworzy drzwi) po kilku sekundach kontrolka gaśnie i samochód mozna normalnie odpalić. wczym może być problem. Zaznaczam że diagnostyka komputerowa nie wykazała żednych błędów.
pozdrawiam
Witam mam golfa IV 1.9 TDI 90KM. Mam w nim taki problem że gaśnie podczas jazdy. Po zgaśnięciu miga kontrolka od oleju i słychać jakieś pipczenie (tak jak gdy zapomni się wyłączyć światła i otworzy drzwi) po kilku sekundach kontrolka gaśnie i samochód mozna normalnie odpalić. wczym może być problem. Zaznaczam że diagnostyka komputerowa nie wykazała żednych błędów.
pozdrawiam
czesc mam problem z odpaleniem po dłuższym postoju silnik 1,6 .. jak odpali pzez chwile chodzi nierówno jak by na 3 tłoki po czym sie ustabilizuje.. ale coś na ciepłym brak mocy szarpanie i nierówna praca falujace obroty ktore czasem same skacza sobie do 2000... jakieś podpowiedzi.. swiece wymienione, czujnik tem wymieniony, cewka sprawdzona, przepustnica wyczyszona..
witam mam golfa 4 co jest odpalam gasnie,dodaje gazu strzela czy to na benzynie czy to na gazie jak jest zimny jak sie rozgrzeje na benzynie jeszcze jak cie moge ale na gazie zero mocy na 5 biegu,kable i swiece nowe co robic czy to moze byc przepustnica???
witam mam problem z golfem akq . zalewa go paliwem. czujnik temp nowy org pokazuje dobrze, brak bledow w sterowniuku. czasy wtryskow okolo 50 ms, obciazenie na wylaczonym silniku 72 % czujnki podcisnienia sprawdzony , przepustnica druga, listwa z wtryskami druga, i nadal auto zalewa. jak jest zimny jako tako chodzi ale jak sie podgrzeje do okolo 40 stopni to juz tylko na wysokich obrotach a jak poszcze to gasnie. rozrzad sprawdzony, kompresja po 12, pompa paliwa druga...... zgupialem, klime odlaczylem by nie wysylala info. i najfajniejsze zero bledow. sada czyta dobrze.
Witam.posiadam golfa 4 1.4 16V 98rok.Silnik AKQ. wszystko wymienione oraz przepustnica. auto zimne chodzi rowno obroty 1100 lecz jak sie rozgrzeje zaczynaja falowac obroty miedzy 850-900 i szarpie.na kompie zero błedow, temp na wskazniku zawsze max 70 nie wiecej,moze czujnik temperatury cieczy lub temp silnika ???
Witam mam golf 4 1.9 130 KONI pali NA DOTYK ALE nie ma sily gdy chce mu porzadnie depnac nie wiem co sie dziej obroty mu Spadaja i ledwo co go dzis roskolalem do 140 wogule nie ma mocy moze ktos z was wie co moze byc.???
witam mam golfa 4 1.4 99r problem tkwi w tym jak odpalam zimny samochod to zaczyna nim telepac a znowu jak sie rozgrzeje to czasmi na luzie na swiatlachpodskakuja obroty do 2000-3000 tys co to moze byc pomozcie bo juz niemam an to patentu :D :D :D
witam mam golfa 4 1.4 99r problem tkwi w tym jak odpalam zimny samochod to zaczyna nim telepac a znowu jak sie rozgrzeje to czasmi na luzie na swiatlachpodskakuja obroty do 2000-3000 tys co to moze byc pomozcie bo juz niemam an to patentu :D :D :D
Witam mam golfa iv 2000rok 1.6sr mam problem otóż auto ostatnio zaczeło samo gasnąć podzczas jazdy nastenie był problem z odpaleniem, czasami podczas jazdy obroty sie zwiekszaja rosna bez przerwy do momentu az wyłącze silnik innego wyjscia nie ma zeby to przerwac . zauważyłem ze po przekreceniu kluczyka pompa paliwa włącza sie ale nie zawsze wyłancza i wtedy tez mam problem z odpaleniem wie ktos o co moze chodzic bo mechnicy nie radza sobie komputer nic nie wykazał
mialem problem przez rok, najpeir sporadyczne gasniecie, pzoniej coraz czestsze plus dławienie sie i falowanie obrotow, ostatecznie po odpaleniu obroty tak falowaly, ze nie szlo jechac. w tym czasie wymienione: przepustnica, swiece, czujnik polozenai walu korbowego, kable zaplonowe, oczywiscie wszystkei filtry i nic... komputer zadnych bledow nie pokazuje. przyczyna: uszkodzony czujnik cisnienia + wiazka dochodzaca do kolektroa ssacego uszkodzona. wymieniony czujnik na oryginalny za 200zł plus wiazka i autko chodzi jak nowe. pozdrawiam
1.6 sr byłem z problemem odpalania na cieplym i falujacymi obrotami w serwisie i wszystko jasne czujnik halla nie dawal sygnału bez diagnozy na kompie to mozna sobie szukac usterki...czyszczenie przepustnicy nic nie pomoglo.w golf jak mialem byl podobny problem tam akurat uszkodzony byl czujnik temperatury wody.
co do brania lub zarzucania oleju to uszczelniacze żeby temu zaradzić musisz je wymienić znajdują się na zaworach pod głowicą, a co do nierównych obrotów i gaśnięcia samochodu przy odpalaniu na zimnym silniku to morze być czujnik temperatury cieczy koszt tego czujnika to ok 50zł
Witam. Wszystko jasne. Spadające obroty i wszystko inne co pisalem wyżej to powód czujnika położenia pedału gazu. Mam nadzieje, że po naprawie bedzie ok.
witam.dość podobny problem mam z golf 1.4 16V tylko że silnik dosłownie mam po kapitalce i obroty mam między 500 a 800 i o to moje pytanie.Czy po jakimś czasie muszę na nowo wyregulować a co do przepustnicy czy linka od gazu powinna być tak naprężona że przepustnica powinna zamykać się powoli i czy ona musi być zamknięta całkowicie?czekam na komentarz
Witam terz posiadam vw golfa 4 rocznik 98 ze silnikiem 1.4 16v auto mi gaslo obroty spadaly a czasami nie moglem go wogole odpalic, pojechalem z ty problemem do mechanika okazalo sie ze problem tkwil w przepustnicy zostal wymieniony rowniez filtr powietrza oraz auto zostalo podpiete pod komputer auto na dzien dzisiejszy sprawuje sie dobrze i jak narazie nie mam z nim zadnych problemow. Koszt naprawy zostal wyceniony na 340zl,
Witam. Jestem posiadaczem Golfa 4 rocznik 1998 silnik 1.4 16 V, przebieg oryginalny 128 000 km. Zużycie oleju około 0,9 na 1000 km. Zaraz po zakupie wymieniłem przepustnice (gasł na zimnym silniku) Po roku uzytkowania znowu gaśnie na zimnym silniku. Czysciłem przepustnice. Nic to nie dało. Komputer nie pokazuje błędów. Chyba go sprzedam. Wcześniej miałem megankę przez 5 lat. Nie brała wogóle oleju. Przejechałem 70 tys. km. Zero usterek poza eksploatacją SIC!
Witam, jakieś kilka miesięcy temu miałem podobny problem w Polo III 1,4 z 96r., a mianowicie nie chciał zapalić na zimnym silniku oraz na ciepłym, ale to różnie było bo raz zapalił a innym razem nie palił. Aby odpalić musiałem ciągle na gazie trzymać żeby nie zgasł. Po jakimś czasie trzymania gazu silnik wracał do normy i trzymał obroty lub po przejechaniu kilkunastu metrów też wracało do normy.
Z tymi objawami pojechałem do mechanika, powiedziałem co i jak i od razu stwierdził czego może być wina, bo już nie raz ludzie zgłaszali się z takim przypadkiem. Nie pamiętam dokładnie bo to już trochę czasu minęło ale mechanik wymienił mi 2 czujniki, jeden to był chyba od chłodnicy od temperatury, a drugi czujnik bodajże od obrotów czy też związany z temperaturą obrotów dokładnie nie pamiętam ale te 2 czujniki zostały wymienione i autko elegancko od razu zapala a koszt naprawy jest na prawdę niski.
Jeśli chodzi o falowanie obrotów i nawet gaśnięcie silnika w trakcie jazdy jak się da na luz np. jak się dojeżdża do świateł to najprawdopodobniej przepustnica do wymiany lub przeczyszczenia. Już raz miałem czyszczoną przepustnicę i po jakimś czasie znowu to samo się dzieje. Przepustnica nowa nie mówię o oryginalnym zamienniku bo te są na prawdę drogie w granicach 1700 zł do 1800 zł w autoryzowanych sklepach VW ale o jakimś dobrym zamienniku w cenie około 650 zł 700 zł + robocizna. Niestety jest do dość duży koszt :/ ale co poradzić...
Witam rówież mam golfa IV 1.6 16V 2001 r. i po odaleniu obroty falują. pojechałem do mechanika i wymiana przepusnicy to koszt od 800 do 1200zł. pozdrawiam
Witam również mam golfa4 1.4 16v.
Autko gasło po wrzuceniu na luz najczęściej kiedy był zimny silnik i falowały obroty po zapaleniu. Pojechałem do mojego mechanika wyczyściliśmy przepustnicę i samochód chodzi jak nowy. Poruszając poprzednie rozmowy że golf 4 1.4 jest awaryjny jest to prawda. Ten model ma to do siebie że bierze olej ale nie ma żadnych wycieków pali go razem z benzyną , przepustnica także wysiada co jakiś czas no i alternator trzeba kontrolować nie zawsze nam naładuje akumulator. To są ważniejsze wady mam autko od 5 lat i ogólnie nie narzekam jak sie pilnuje to nie dochodzi do przykrych sytuacji wystarczy dbać i mniej wiecej poznać auto żeby w porę zareagować ,wiadomo nie ma auta bezawaryjnego. Koszty napraw przepustnica z podłączeniem pod komputer 150zł nowy alternator 250+50 robocizna a z olejem lepiej sie nie bawić są za duże koszty bo by trzeba wymienić uszczelki na cylindrach i jeszcze pare rzeczy koszt 2000-3500zł lepiej dolewać olej ja leje mineralny i prawie starcza na cały rok koszt oleju od 60 do 130zł zależy od producenta . Pozdrawiam
Podobny problem. Mam golfa III 1.4 94 r. benzyna/gaz. W połowie wakacji zaczęły się problemy z wysokimi obrotami, wymieniony został wtedy silniczek krokowy, po wymianie rzadziej, ale jeszcze łapał obroty. Potem sytuacja sie odwróciła, obroty zaczęły spadać na ciepłym silniku, samochód gasł i nie chciał odpalić. Okazało się że w regulatorze ciśnienia paliwa dziurawa była taka membrana, i paliwo zalewało ten regulator, przez to się dusił i gasł. Wymieniliśmy tą membranę, a auto dalej gaśnie. Przepustnica czysta. Samochód był 3 razy podpinany pod komputer wykazało mi jeszcze palec rozdzielacza, wymieniliśmy i to. Ostatnio dużo nie jeżdżę więc silnik nie miał okazji się nagrzać to i od tygodnia mi nie zgasł, ale na ciepłym silniku nie chce odpalić z benzyny, pali za którymś razem ale z gazu, mechanik jeszcze cos wspomniał o czujniku położenia przepustnicy i o alarmie. Czy alarm może mieć na to wpływ? Ma kto jeszcze jakieś pomysły?
Witam, u mnie w golfie 1.4 16v 1999 po czyszczeniu przepustnicy wolne obroty stabilne, czasem przyfaluje na skrzyzowaniu, lecz zawsze na każdym biegu w okolicach 2000 obrotów szarpie, na luzie także, dodam że egr nie zaslepiony - co to moze być? Pomocy !
U mnie objaw podobny jaku większości. Chwilowa przerwa w zapłonie, gaśnięcie na luzie i spadek obrotów w trakcie jazdy. Okazało się, że czujnik położenia wału robi zwarcie w instalacji(mechanik szukał kilka dni). Wyciągnąłem ze szrota używke za grosze, podmieniłem i problem znikł. Jest to chyba tak niespecyficzny objaw, że tylko szukanie krok po kroku (zaczynając od przepustnicy) da jakieś rezultaty.
Witam,mam problem z golfem 4 silnik 1,4 16V zauważyłem trochę oleju na filtrze powietrza i świece są zalane olejem . przez to samochód czasami ciężko pali. jaka może być przyczyna tego że świece są zalane?
Witam! U mnie problem rozni sie troche od innych. Samochod gasnie po wrzuceniu na luz i pozniej mam problemy z odpaleniem. Do tego jeszcze pojawia sie powietrze przy przewodzie paliwa wychodzacym z filtra. Wszystko bylo wymieniane na nowe. W takiej sytuacji odpalic odpalic go mozna tylko jedynie jak odkreci sie pierwsza srubke wtryskowa przy silniku, wtedy powietrze ucieka ijak zaczyna leciec paliwo to szybko ja zakrecic. Prosze o pomoc!!!
Witam mam już od miesiąca problem z silnikiem 1.6 SR . Mechanicy nie wiedzą czym to jest. Na zimnym przez jakieś 20 secund jakaś paranoja obroty spadają falują, gasnie pomóżcie;/ gg9081529
Mój problem: Mam golfa IV 1.4 16V 110KM benzyna. Gdy jadę utrzymując i lekko dodawając gazu strasznie muli prawie nim szarpie jakby chciał zgasnąć a dochodząc do 2.800obrotów po czym nie ujmując ani nie dodając gazu auto przyspiesza mimowolnie. W serwisie gość powiedział, że to jakiś czujnik emisji spalin, który może zakłócać pracę silnika w pierwszej fazie jazdy. Co o tym sądzicie co to może być? Dodam jeszcze, że stając na światłach lub postoju silnik mocno drga a nigdy tak się nie działo.
Mój problem z golfem IV 1,6 benz z lpg sekwencja, zdarza się że zamula podczas jazdy. Dopiero jak konkretnie pocisnę na jedynce i dwójce to przez jakiś czas jest ok. Czy moze to byc kwestią przepustnicy lub przepływomierza?
Czasem zdarza się także, że na luzie zgaśnie albo zaczynają falować obroty lecz te objawy są naprawdę rzadko. Dodam, że objawy występują zarówno na gazie jak i lpg. Najgorzej jest jak jeszcze włącze klime wówczas wszystkie objawy się nasilają.
ja tez mam golfa 4 1.6 sr i mam problem z obrotami warjuja jak szalone , byłem u mechanika i mam do wymiany przepustnice oraz sterownik jakis do komputera czy jakos tak
witam mam vw golfa 4 z silnikiem: 1.4 16V 75KM , benzyna
wymienilem przewody wysokiego napiecia i świece, wyczyścilem przepustnice a mimo to nadal szarpie gdy zdejmuje noge z gazu na biegach 1 i 2 a na pozostalych biegach jest wszystko ok i nie mam pojecia co to moze byc????????????????????????
I jeszcze jedno jak wielu wspomniało silnik zimny pali na dotyk a ciepły trzeba kręcić a jak zaskoczy to wchodzi na 5000 obr i nieraz spadnie sam do właściwych a przy dogazowaniu dławi sie.Pomózcie z góry dzieki
Dodaje jeszcze ze byłem na komputerze i pokazało mi błąd czujnika położenia wałka rozrządu i moje pytanie brzmi czy to może być To! bo mam takie objawy jak wszyscy a nikt o żadnym czujniku wałka nie wspominał.Prosze o pomoc
Witam mi gaśnie nieraz podczas zmiany biegów przy dochamowaniu i na zakretach i dodatkowo ostatnio podczas jazdy samochód przy wcisnieciu pedału gazu zamiast przyspieszać to dławi sie i zachowuje jakby kończyło sie paliwo a JEST golf 4 1.4
Mam problem z golfem IV 1.4 16V 99r. Przy zimnym silniku (z nocy) nie chce odpalić "za pierwszym razem" (po przekręceniu kluczyka od razu gaśnie), za drugim razem odpala bez problemu tylko, że osiąga obroty 1100/min. Proszę o pomoc bo już nie mam siły do tego samochodu.
@gilb
golf4 1,4 AHW. Wszystkie objawy j/w opisałeś. Przepustnica wyczyszczona na błysk, a silnik dalej gaśnie. Wymieniłem przepustnicę na nową (regenerowana) i teraz jest OK! Okazało się, że w starej uszkodzona była przekładnia zębata (wytarte ząbki) napędzająca klapkę przepustnicy.
Witam, dołączam się do tematu. golf 4 1.6 AKL, auto gaśnie jak stoi w korku/na światłach.Ostatnio zauważyłem że jak wychodzę z zakrętu,wrzucony 2 bieg, puszczam sprzęgło, a auto samo przyspiesza!dziś mechanik czyścił przepustnicę, odebrałem auto, pojechałem testować...i znowu zgasł.gg 2733705 jak ktoś sobie z tym poradził....
witam, dobrze znany problem z gasnieciem na biegu jalowym i w trakcie jazdy (na biegu, auto miewa momenty, ze na sekunde sie "dlawi", obroty mocno spadaja, ale za moment obroty wracaja na odpowiedni poziom i auto jedzie dalej). jezdze golfem IV 1.4 1998 rok, przepustnica wyczyszczona (mechanik powiedzial, ze byla meeega zasyfiona) - bez zmian, nastepnie wymienione swiece - bez zmian, bedziemy dalej szukac, komputer zadnych bledow nie pokazuje. czy odciecie EGR jest dobrym rozwiazaniem? z tego co przeczytalem jest to rozwiazanie skuteczne, ale czy prawidlowe?
pozdrawiam
Witam,mam golfa IV 1.9tdi 90km.Mam podobny problem jak wszyscy tylko,że auto gaśnie w trakcie jazdy(obojetnie czy na postoju na światłach czy gdy jade 120km/h)Po zgaśnieciu nieda sie od razu zapalić,po przekreceniu zapłonu nie zapala sie kontrolka grzania świec.po odczekaniu ok 2min kontrolka sie zapala i normalnie odpalam auto.dzieje mi sie to co jakis czas.ale ostatnio co raz czesciej, a wczoraj npmusiałem odczekac 30min żeby zapalic, i teraz znów normalnie chodzi.dodam że mam ten sam problem nawet rano jak chce zapalić to też musiałem pare razy poczekać.acha świece grzania są dobre i po podpięciu pod komputer nie wyskakuje żeden błąd!!!pytałem paru mechaników i żaden niewie co to dokładnie może być.jeśli ktoś mógłby mi pomóc to bardzo prosze o odpowiedź.
witam. u mnie pomogło wyciągnięcie rurki ssącej powietrze z pojemnika węgla aktywnego (na wierzchu, w okolicach płynu do spryskiwaczy), zmniejszyłem światło rurki przez włożenie obudowy długopisu do środka i mam teraz ok. 950 obr/min. na nagrzanym silniku - nie gaśnie już od pół roku, działa idealnie! wcześniej czyściłem przepustnice - bez efektu. pozdrawiam
Witam, miałem podobny problel z golfem 4 1.4 16V gasniecie na biegu jałowym, falujace obroty itp.. Wyczysciłem przepustnice i zablokowałem dopływ do zawory EGR. Problem sie skonczył tylko jeszcze wystarczyło jechac na komputer i ustawic odpowiednie obroty na biegu jałowm bo mniał za niskie.
ja mam problem taki ze obroty mi skacza juz od paru miesiecy miedzy 500 a 900.czasem jest dobrze stoja obroty na 900.pare dni temu bylem u mechanika,przeczyscil przepustnice i podlaczyl pod komputer pokazuje blad 00533.podmienil przepustnice i to samo.wiec chyba nie przepustnica,mowil ze moze przeplywomierz powietrzaa. gdy odebralem auto nie wiedzzac czemu obroty podskoczyly do 1200 i tak stoja,nigdy przed przeczyszczeniem tak nie bylo zawsze 900,wiec musze znowu do mechanika wstawic.pomocy
juz bylem u gazownika jak ktos ma taki sam problem jak ja wtryskiwacze gazu odmowily posluszenstwa przepuszczaly gaz na silnik dlatego go zalewalo zostaly wymienione na nowe i wszystko gra koszt to 600zl z montarzem wziolem te drosze podobno lepsze tansze to 500zl roznica 100zl mam nadzeje ze komus tez to pomoze jak ma taka sytuacie pozdrawiam
witam ja mam taki problem golf IV 1.6sr 101k LPG sekfencjia.Stoi cala noc rano pieknie zapala przerzuci na lpg przejade 10km zgasze na gazie postoi 1godz lub 30 min chce zapalic i nic kreci rozrusznik i kreci nacisne gaz do dechy odrazu lapie i zapala na samej benzynie nie wlanczajac lpg wszystko jest w porzadku samochod igla bylem u mechanika sparawdzona sonda lambda ustawienia w normie na benzynie wszystko tak jak powinno byc przpustnica czyszczona rok temu POMOCY CO TO MOZE BYC ZA USTERKA u gazownika jeszcze niebylem zamierzam pojechac bo wkurza mnie to dodam jeszcze ze na lpg normalnie jezdzi tak jak na benzynie tylko problem z zapaleniem czujnik temperatury dobry na vagu sprawdzany wydaje mi sie tylko ze termostat do wymiany bo trzyma 90st a jak rusze i jade to spada raptownie na 60st stane i znowu prawie 90st POMOCY
Co do gaśnięcia podczas wyrzucania na luz to ewidentnie przepustnica zabrudzona. Polecam czyszczenie i wymianę filtrów i powietrza i paliwa. Co do stuków w silniku to wiele mówiono na ten temat. Na moje te silniki tak mają bo grzebałem już we wszystkich podzespołach łącznie z VAG-iem i nic nie pomogło. Możecie wymieniać samo-regulatory, tłoki, panewki, łożyska i inne cuda ale klekot nie minie. Trzeba się przyzwyczaić.
WITAM MAM GOLF IV 1,9 TDI CIEZKO PALI NA CIEPŁYM I GASNIE PODCZAS JAZDY ZAPALAJA SIE KONTROLKI OD SWIEC I LADOWANIA???
CO MAM ZROBIC JAKI JEST PROVBLEM???
SŁYSZALEM ZE TO MOZE BYC WINA MAP STARTOWYCH I ZE TRZEBA JE WGRAC OD NOWA CZY TO PRAWDA???
POZDRAWIAM
witam i pozdrawiam golf IV 1.4 16v 98r silnik AKQ taki problem na zimnym silniku auto odpala jak jadei redukuje biegi wszystko gra jak sie trocze nagrzeje wciskam sprzeglo to obroty spadaja i silnik gasnie mechanik wyczyscil przepustnice adoptowal ją sprawdzil styki i cos tam jeszcze i jak gasnie przy wcisnieciu sprzegla tak gasnie wymyslil ze mam glowny wal zdarty to jest przyczyna tego problemu prosze o rade
gdy faluje wskaznik temperatury od 0 do 90 to ratuje tylko wymiana czujnika temperatury.Zimny silnik odpali i będzie pracował bez problemu ale juz ciepły nie odpali mozna kręcić aż się zaleje i bez efektu.komputer odczytuje błedne dane z uszkodzonego czujnika i podczas odpalania ciepłego silnika podaje większa ilosc paliwa .Miałem ten problem w swojej skodzie fabii z silnikiem 14 16v
na sam początek moge powiedziec ze nalezy podpiac druga przepustnice i zrobic jej adaptacje.a obroty faluja dlatego ze w przepustnicy mamy silniczek krokowy ktory odpowiada za nie . mam nadziej ze moaja rada cos pomoze.pozdro:)
unknown mam taki sam problem na zimnym silniku faluja obroty i jak odpalam to musze go przegazowac i trzymac na gazie przez 2 min jak u ciebie sprawdza sie tam metoda ktora zastosowalem
a... dodam jeszcze, że zaczął działać wskaźnik tempteratury, który przedtem skakał od 0 do 90 i z powrotem kiedy mu się chciało - nie wiem czy ma to cokolwiek wspólnego z moją fachową naprawą bo moje pojęcie na temat mechaniki ogranicza się do pochodzących z forów internetowych pojęć dotyczących mojego porąbanego silnika. pozdrawiam
witam,
zadziałało u mnie przedmuchanie przepustnicy (wcześniej też ale na krótko i falowały obroty) oraz odłączenie rurki zasysającej powietrze do silnika od zaworu filtra z węglem, znajdującego się nad wlewem płynu do spryskiwaczy - po odłączeniu wskoczyły wysokie obroty (1500) ale silnik zaczął pracować równo, następnie zawężyłem średnice wylotu rurki i jest 900 obrotów na nagrzanym silniku, auto nie gaśnie i nie falują obroty. proszę o odpowiedź, jeśli to zły pomysł z tą rurką. póki co zrobiłem 200 km i jest ok.
powodzenia i pozdrawiam.
Do posiadaczy Golf IV 1.6 SR - gasniecie po nagrzaniu (i trudno zapala).
Główny problem to padnięty czujnik temperatury (nie sugerujcie sie, ze na tablicy wskazuje ok). on ma dwa obwody, wystarczy przemierzyc omomierzem na zimno i na gorąco (u mnie dostawal przerwy po przekroczeniu pewnej temperatury).
Po wymianie nie gasnie na rozgrzanym.
Natomiast nie doszedlem, co moze byc przyczyna falujacych obrotow po nagrzaniu - po dodaniu gazu, odpuszczeniu i odczekaniu zaczynaja delikatnie falowac (przepustnica czysta, czujnik przeplywu powietrza tez, dolot szczelny).
Nie kombinowalem jeszcze z EGR, ale chyba sprobuje.
witam mam golfa 1.6 SR auto jest słabe gdy jest zimny gaśnie dopiero po przekr. 90 stopni idzie równo ale nadal slaby czyściłem przepustnice wymieniłem rozrząd czujnik obrotów silnika g28 straciłem tysiaka z robota i auto dalej szwankuje niech mi ktos pomoze BŁAGAM
witam ja mam problem ze swoim golf IV 1,9TDI 110KM problem polega na tym ze podczas jazdy na biegu nr 3 gdy puszczam gaz auto przez jakiś czas utrzymuje obroty na wysokości 2000 przy biegu 4 i5 auto samo przyśpiesza i po 5-7 sek spada z obrotów. na komputerze wszystko pokazuje ok. proszę o pomoc i z góry dziękuję
Wreszcie znalazłem usterkę. U mnie za spadające obroty i gaśnięcie odpowiedzialna była uszkodzona przepustnica i sterownik pompy wtrysków. Wreszcie autko chodzi jak trzeba:)
Jezeli chodzi o gaz ... to moim zdaniem za wczesnie jest przelaczny z benzyny na gaz (za niska temperatura) ... z doswiadczenia wiem ze jak za wczesnie przelaczy sie go na gaz wowczas silnik zaczyna slabnac ... wiec przy odpowiedniej temp. przelacza sie go na gaz :) tak przy ok. 50-70 st. proponuje przelaczyc (robie tak u siebie i jest ok)
Należy przeczyszcic przepustinice i problemy z tym ustają :) ... Owszem ten silnik ma swoje wady ... Zabrudza sie odma co powoduje (zima) ze wywala olej przez bagnet albo czujnik temperatury ... w tych silnikach to standard ... Ale rownieaz ma swoje zalety ...
Ok, przeczytałem całośc (wszystkie posty) tak reasumujac redukuje bieg... wciskam sprzeglo - niskie obroty i gasnie ... z tego co wyczytalem to przepustnica i silniczek krokowy do czyszczenia ... jesli ktos pozbyl sie tego problemu prosze o wiadomosc na gg 7290663 bo juz glupieje..
Jestem \"szczesliwym\" posiadaczem golfa IV 1,4 16V z 1998r. Mam go miesiąc i juz dał mi niezle po kieszeni, po regeneracji głowicy wymianie uszczelki pod głowicą, wymianie rozrządu, filtrów, oleju, mam problem z gasnieciem na zimnym silniku musze nagrzewać z rana 2-4 minuty zeby niezgasł jak juz się nagrzeje to trzyma obroty na wysokosci 6 tys, nagrzany ok 8 tyś. sporadycznie ale jednak zdaża się że gaśnie w czasie jazdy, pozatym zauważyłem ze bierze dużo oleju, jeszcze nie wiem dokładnie ile ale mysle ze na 500 km ok 1 litra. Pomóżcie bądz doradzcie jakiegos dobrego mechanika, elktryka okolice Wa-wy lub b-stoku.
móje gg 7568216
Witam przyłączam się do dyskusji ponieważ temat falujących obrotów tez mnie męczy. dochodzę do wniosku że to jest wada fabryczna tych modeli zwłaszcza po wypowiedzi Michała. Mój golf4 1,4 benzyna +gaz 98 r 16 v problem jak miałem tak mam do teraz i puki co nie można go z tego uleczyć. Na początku podobnie jak większość osób tutaj się wypowiadających do mechanika uszkodzona przepustnica oczywiście ja wymieniłem także świece i przewody problem był nadal elektryki robiły jakieś nastawy (oczywiście płatne to było) poprawa na kilka dni potem od nowa to samo przyznam się że znajoma poleciła mi dobrego elektryka pojechałem do niego usunął mi usterkę gaśnięcia auta na skrzyżowaniach przy wciśnięciu sprzęgła i wogóle do dzisiaj nie gaśnie czyli była jakaś usterka i można było ją naprawić stwierdził że komputer więcej błędów nie rozpoznaje i takie falowanie obrotów to wina przebicia na świecach i przewodach ewentualnie ale oczywiście wymieniłem miesiąc wcześniej więc nie bedę zmieniał co miesiąc świec, nawet jak zrobiłem troche remontu silnika planowanie głowicy i tym podobne problem jak był tak i jest i pewnie będzie chociaż niektórzy pozbyli sie tego problemu ciekawe czy ty;lko na jakis czas czy po roku na przykład problem wróci porazka
Moj kumpel mial takie same objawy jak wy... tez szukalismy przyczyn i nic okolo 9 mechanikow i elektromechanikow nic nie wykrylo... i pojawil sie nowy elektromechanik z profesjonalnym sprzetem... usterki szukal 2 dni w koncu znalazl ze kat wtryskow jest za duzy... co moglo powodowac ze za duza dawka paliwa byla podawana i poprostu go dusilo i gasl... po ustawieniu wtryskow wywalil jeszcze (nie pamietam jak to sie dokladnie nazywa) taki maly pierdolniczek przy akumulatorze od emisji spalin... oczywiscie przepustnice wyczyscil... i samochod chodzi jak igielka...
Mam to samo co Robulek.Golf z silnikiem 1.4 16v gasł na niskich obrotach,poczytałem troche w necie i kolejno... wyczysciłem przepustnicę (była nieżle usmarowana) pojeździłem z pół roku bez problemów i zaczeło się dziać to samo tylko 3x częsciej i mocniej.Doszło do tego że wogóle już nie chciał chodzić na niskich.Mechanik stwierdził że nie ma sensu juz jej czyscić tylko trzeba wymienić.Kupiłem orginalną używkę w dobrym stanie pojeżdziłem tydzień i objawy wróciły.Okazało się że przepustnica znowu usmarowana olejem (mechanik stwierdził że za szybko to się stało) a że Golfik brał lekko olej to diagnoza była żę silnik jest do wymiany (musiał być piłowany prze poprzedniego własciciela)Wymieniłem tylko blok silnika za radą specjalisty znowu przeczyściłem przepustnicę.Auto smigało o niebo lepiej moc i osiągi wzrosły znacznie,niestety po kilku sniach zauważylem że silnik po rozgrzaniu znów zaczyna płatać figle (wachania obrotów,gaśnięcie)Czytałem już chyba wszystkie fora dodam że coś nie podoba mi się wskażnik temperatury który momentalnie wskakuję na 90 stopni i tak już stoi.Proszę o pomoc bo straciłem już pomysły i wszelką nadzieję.
No cóż ja miałem podobny problem jak pisałem kilka wierszy wyżej z gasnącym silnikiem po jego nagrzaniu się. Teraz się połowicznie poprawiło a mianowicie: mechanik odłączył mi mały przewód grubości palca, który jest podłączony jako podciśnienie czy jak to się nazywa pod rurę idącą z filtra powietrza do przepustnicy. Obecnie silnik nie gaśnie, odpala się bez zarzutów bez względu na temperaturę i nie faluje. No czasem wskoczy lekko na 1100 obrotów ale po chwili spada do 900. Spadła na pewno po moc silnika (1,6 SR 101KM) bo odczuwam to pod nogą i wzrosło około 1L/100km zużycie paliwa ale ogólnie jest ok. Czy to mi ktoś wytłumaczy? W wolnej chwili podłączę ten przewód ponownie i spróbuję rady White Angel*. Jak się poprawi dam znać..pozdrawiam
DOBRA RADA DLA TYCH KTÓRYM GASNIE-WYPRÓBUJCIE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!,DODAM ŻE MAM GOLFA IV 1,4 1998 ROCZNIK
ODEPNIJCIE KLEMY OD AKUMULATORA NA OK 10 MINUTEK, POTEM NA OK 5 MIN PRZEKRĘĆCIE KLUCZYK W STACYJCIE NIE ODPALAJĄC GO -PARAMETRY USTAWIĄ SIE NA NOWO.JA TAK ZROBILAM ZA RADA MECHANIKA.NA RAZIE NIE GASNIE A SZUKALAM ROZWIAZANIA PROBLEMU PRZEZ 3 M-CE U RÓŻNYCH MECHANIKÓW GASŁ NA 2 BIEGU LUB PRZY WCISNIECIU SPRZEGŁA LUB HAMULCA...PRZEDTEM WYMIENILAM PRZEWODY,FILTR,SWIECE, CZYSCIŁAM PRZEPUSTNICĘ ,ADAPTOWAŁAM ,W KONCU KUPILAM NOWA-TEŻ GASŁ...I TAK JAK RADZE - NIC TO NIE KOSZTUJE MOŻNA SAMEMU SPRÓBOWAĆ JESLI TRUDNO NAMIERZYĆ PRZYCZYNĘ GASNIECIA.POWODZENIA !
Witam wszystkich :-) mam golfa IV 1.4 16V typ silnika AKQ... i mam nastepujacy problem... mam dziwne obroty bo ok 750 samochod mi na szczescie nie gasnie... ale jesli jest rozgrzany i przygazuje mu obojetnie czy do 2000 czy 6000 to gdy wskazowka schodzi na dol to przy koncu spada na 600 obrotow samochod zadrzy i go lekko przydusi... czasem go mocno dusi ale nie gasnie... od czego to moze byc ?? ma ktos podobna dolegliwosc ?? prosze o pomoc...
Witam serdecznie Panowie bardzo prosze o porade mam golfa IV wstawiony gaz sekwencyjny i tez na niskich obrotach gasnie - czyli domyslam sie po przeczytaniu że winna jest przepustnica jak byłam u gazownika to trochę ją przeczyścił dalej gaśnie, ale moje pytanie jest takie czy faktycznie należy raz na jakis czas jeździć na benzynce - bo tego nie czyniłam - tzn odpala mis ie na benzynie i jak sie rozgrzeje przechodzi na gaz.
I czy nalezy do benzyny dolac LPG GAZ ?? :))
Koledzy, ja również podepnę się pod ten wątek.
Golf III Variant, prod. 12.1996, silnik AEX 1.4 44kW/60KM, założona instalacja gazowa, wtrysk sekwencyjny. Od ponad roku mam ten sam problem: bardzo niskie wolne obroty (550-650), czasem falujące, przy każdym wysprzęgleniu silnik gaśnie, czasem od razu a czasem po kilku wahnięciach 400-1000 obr/min. Te same objawy na gazie i benzynie (na benzynie jest nieznacznie lepiej, ale tez prawie zawsze gaśnie). Dodam że na zimnym silniku jest o.k., problem zaczyna się po paru kilometrach.
Wizyty u kilku mechaników:
1. Po przeczyszczeniu przepustnicy, włożeniu nowej sondy lambda, czujnika temp. silnika, świec, przewodów zapłonowych, sprawdzeniu drożności układu wydechowego i sprawdzeniu układu zapłonowego nastąpiła nieznaczna poprawa, na trzy dni. Potem wszystkie objawy wróciły.
2. Sprawdzenie przepustnicy u specjalisty na komputerze, przepustnica nie chce się zaadaptować - wniosek mechanika - uszkodzona przepustnica.
3. Kolejny mechanik sprawdza przepustnicę i twierdzi że jest ok!Diagnostyka instalacji gazowej, silnika (brak błędów), wymiana regulatora alternatora, łożysk i szczotkotrzymacza w alternatorze. Kolejna nieznaczna poprawa na kilka dni, potem objawy wróciły.
4. Sposób teścia: wlać płyn do czyszczenie wtrysków. Wlałem, pojechałem też do mechanika, który wyczyścił wtryski. Po tym wszystkim cudowna jazda przez tydzień!, po czym nastąpił powrót do wszystkich złych objawów.
O co chodzi? Po każdej poprawce przez kilka dni było lepiej, potem znowu źle. Ogólnie spalanie jest w normie, silnik ciągnie jak trzeba (jak na 60 KM przystało:)) \"tylko\" to irytujące gaśnięcie.
Proszę o pomoc
Ryszard, może i coś jest z tą pompą wtryskową. Ja mam tak: Golf IV 1,6 SR(prod.12.97): miałem lekki problem z odpalaniem, nie łapał od razu tylko tak jakby się zaduszał. Wszystko inne chodziło w sumie w miarę ok. Spalanie super i nawet kop był. Mechanik przeczyścił przepustnice i odpalał extra ale już na pierwszej prostej obroty nie chciały spać poniżej 2000. Dlatego była adaptacja i przez 1000km było ok ale potem się zaczęło. Znowu problem z odpalaniem, muł i palił dużo za dużo ponadto zaczęły falować obroty. Skaner pokazał sondę oraz czujnik pompy wspomagania układu kierowniczego. Po wymianie sondy zero zmiany. Zmieniłem świece to auto dostało kopa ale nadal falowały obroty i były lekkie problemy z odpalaniem. Ponowne skanowanie u mechanika i wymiana sondy na drugą-oryginalną (pierwsza zamiennik)oraz wymiana w/w czujnika wspomagania i nadal nic. Jest coraz gorzej. Jak zimny odpala ok jak się rozgrzeje to po zgaszeniu problem z odpaleniem nie wspomnę, że gaśnie na skrzyżowaniach. Mam wrażenie, że problem ten jakby się nasilał i mało tego czasem czuć mocno paliwem jak mu na śniegu przygazuję i się zakopię. Mechanik mówi, że może to być coś z ciśnieniem na wtryskiwaczach bo po wymianie sondy i w/w czujnika wspomagania dokonał adaptacji i skaner pokazał ok. Ale w czasie kiedy jeszcze miał podłączone urządzenie auto nagle zgasło i nagle skaner pokazał znowu problem z sondą. Po skasowaniu błędu znowu niby powinno być ok a nie jest bo problem wcale nie zniknął. W/g mechanika zapach paliwa może świadczyć o podawaniu zbyt dużej ilości paliwa ale dlaczego tak jest to czekam na mechanika aż znajdzie więcej czasu na dalsze badania autka.
Witam Koledzy mam problem z moim golfem 4 1.4 16V rocznik 1998. Silnik chodzi dość głośno, a właściwie to jest klekot prawie jak diesel. Hydropopychacze oraz dźwigienki zostały wymienione. Bez większej poprawy. Proszę o pomoc bo już nie mam siły na to.
Witam...a ja to dopiero mam jazde z moim golfem 4. wczoraj wymieniony filtr. wszystkie przewody nowe, przepustnica czyściutka a auto jak zgasło podczas jazdy tak nie chce zapalić. kręce i kręce to odpala jak mu sie zachce. jak juz odpali to potem przy zmianie biegów lub przy chamowaniu daję na sprzegło i pyk znów gasnie i nie chce odpalać. dzis oddałem go do serwisu to kolesie wymyslili że to wina pompy wtryskowej i koszt ok 1800 zł. zajebiście!
Koledzy mam taki problem - gdy osiagam 120 km/h swoim golfem IV 1.4 zaczyna nim szarpac - spadają na sekunde obroty do 1000 a potem znowu mogę docisnąc gaz ale znowu do 120 - bo sytuacja się powtarza. To jeden z problemów - a kolejny to taki że nie zawsze odpali :( Jak jest zimny to prędzej cho też nie zawsze. Prosze o pomoc
Hej, niestety powtorze to co poprzednicy czyli po rozgrzaniu silnika (przejechane kilka, kilkanascie km) obroty spadaja i przy pierwszej mozliwej sytuacji (skrzyzowanie) silnik gasnie. Czasem udaje mi sie ten moment \"zlapac\" w czasie jazdy, ale jak mam noge na gazie to tylko jest chwilowe zerwanie (spadek obrotow) i udaje mi sie, dalej jechac. Jednak wtedy fura jest zaj...e zamulona. Dajac gaz autko jest jakby zapowietrzone, az do momentu 2000-2200 obrotow. To samo dzieje sie jezeli odpale auto po zgasniecu-totalnie zamolony.
I teraz nie wiem czy problem lezy rowniez tylko w czujniku temperatury czy moze dochodzi cos jeszcze?
Bede wdzieczny za odpowiedz.
P.S.
Jak uda mi sie naprawic te usterke to rowniez sie tym podziele :)
Mam Golfa IV 1.4 16V. Mam dwa problemy. Pierwszy to taki, że jak jest zimny i go odpalam (pali bez problemu) obroty są bardzo niskie i ledwo co chodzi silnik (na szczęście nie gaśnie). Dopiero jak się rozgrzeje po paru minutach wchodzi na normalne większe obroty. Drugi problem to taki, że bierze olej. Wyczyszczona została odma i się troche poprawiło ale problem nie zniknął. Proszę o podpowiedź co może być z tym silnikiem. Dzięki
Ponawiam swoje pytanie. Mam Golfa 4 1,6 benzyna. Gdy go odpalę zimnego obroty mam gdzieś ok. 1100 obr./min, ale gdy tylko dodam mu gazu, obroty osiągają wartość ok. lub nawet ponad 2000 obr./min i utrzymują się na tym poziomie, nawet po zdjęciu nogi z pedału gazu. Po minucie lub dwóch obroty nieco spadają, ale falują tak gdzieś między 1200 a 1300 obr./min. Dopiero po osiągnięciu przez silnik temperatury 80 stopni wszystko wraca do normy, obroty biegu jałowego osiągają wartość nieco ponad 800 obr./min. Dodam jeszcze, że jak zgaszę samochód, to mam potem problem z jego odpaleniem. Na marginesie dodam, że dość podobny problem miałem we wrześniu tego roku, tyle, że po odpaleniu samochodu i przejechaniu jakichś kikuset metrów na biegu jałowym silnik łapał samoczynnie ok. 3500-4000 obr./min. Wówczas wymieniłem czujnik temperatury cieczy chłodzącej i te objawy ustąpiły. Ale teraz w połowie stycznia problem się powtórzył, aczkolwiek z trochę innymi objawami. Czy ktoś z Was miał podbny problem. Jesli tak, to proszę o podanie przyczyn takiego stanu rzeczy i jak z tym sobie poradziliście.
odp --> Tadek powodem moze byc przybutowanie na zimnym silniku i to jest problem odmy oczywiscie vw w tym silniku zapomnial o grzalce przy pompie wody i to jest problem koszt takiej grzalki okolo 400zl ODP DO Marka mialem taki problemik ze przez mrozy ostatnie silnik dodawal sobie obrotow nawet jak byl nagrzany na 2.200 obr dalem mu w du.. do odcinki na 2 biegach i sie uspokoilo
Mam problem - czy ktoś kto czyta forum - miał przypadek, że olej został wyrzucony z silnika pełny syntetyk silnik 1,4 prawdopodobnie przez miarkę oleju. Co jest powodem takich cudów? Dziękuję.
A u mnie w Golfie 4 1,6 benzyna jest od około 2 tygodni tego typu problem, że po odpaleniu silnik łapie on obroty na około 2000 obr/min i tak jest do mommentu rozgrzania silnika lub po odpaleniu zimnego silnika po przygazowaniu silnik łapie około 1600 obr./min. Dopiero po przejechaniu 4-5 km obroty wracają do normy. Czy może to być związane z ostatnimi mrozami.
do uszczelnienia masz polgowiczke czyli inaczej mowiac uszczelka pod glowica tylko zamiast uszczelki jest pasta uszczelniajaca i to ze masz olej na filtrze to przez przepustnice i sprawdz przedmuch zaworow koszt nparawy z uszczelnieniem w service vw okolo 700-900zl i sprawdz czy nie masz z odby drobnego wycieku co jest normalka
Witam,mam problem z golfem 4 silnik 1,4 16V zauważyłem dość dużą ilość oleju na filtrze powietrza i świece są zalane olejem .Olej w silniku mobil 10w40 przebieg 155 tys 100% realny samochód pali na dotyk ciepły czy zimny na bagnecie oleju narazie nie ubywa czasami gdy w miejscu pogazuję do 4-5 tys puszczę gaz obroty spadają bardzo nisko i auto się dławi jak by chciało zgasnąć lecz nie zawsze tak jest .BARDZO PROSZĘ O ODPOWIEDŹ
Miałem podobny problem w przeszłości okazało się,że coś z diodami na alternatorze. Teraz przepustnica, niestety po wyczyszczeniu jakiś czas było dobrze, teraz problem się pojawił podobnie.
problemem gasniecia moze byc gdzies wyciek oleju z odmy lub z pod polglowiczki jak z polgowiczki to wyciagnac wyszystkie kable wysokiego napiecia i obejrzec czy swiece niesa zalane olejem koszt pasty 160g 250zl w servisie vw
Witam, u mnie też samochód gaśnie tylko że podczas jazdy, nawet nie muszę wciskac sprzęgła, nie wiem jak to zrobic rzeby było dobrze:( juz od trzech tygodni kombinowałem ciągle z odmą bo wurzucało mi olej bagnetem, okazało się że trzeba wyczyścic odmę i gra, a teraz problem z tym że gaśnie, i jak zgaśnie to nie mogę go zapalic, muszę zamknąc samochód i jak otworze to normalnie zapala,np. wczoraj na odcinku 20 km zgasł mi chyba 6 razy, silnik to 1,4 AKQ golf 4. co tu z tym zrobic? przepustnica była już czyszczona
Falujące obroty,problemy z odpaleniem,ja już po problemie.
Całkowita poprawa po przeczyszczeniu przepustnicy(ja czysciem zwykym rozpuszczalnikiem)Odkrcając obudowe filtra powietrza przepustnice mamy na wierzchu.Sciagamy linke gazu,odkrecamy 4sruby 10 wyciagamy i czyścimy.Ja odłączyłem akumlator po czyszczeniu na 10min zeby komputer nie zapamietał połozenia przepustnicy jak była brudna.Nie podłączałem pod vaga bo słyszałem ze przepustnica sama sie adaptuje i to chyba prawda bo nie mam teraz zadnych problemów.
Witam panowie ja też jestem szczęśliwym posiadaczem tego silnika falowanie obrotów erg do zaślepienia sprawdzić podciśnienie dokładnie wszystkie wężyki filtr węgla aktywnego wyczyścić odmę - na zamarzanie też jest sposób zalewam zawsze więcej oleju ,zimą warto czasem zdjąć wężyk i zassać trochę aby się upewnić czy nie zamarzła do stuków trzeba się przyzwyczaić ten typ tak ma wymieniłem popychacze nadal stuka.Warto też od czasu do czasu porozpinać wszystkie kostki przeczyścić spryskać jakimś preparatem poprawiającym przewodzenie prądu i powinno być ok.
W międzyczasie odkładać na jakiegoś japońca bo vw to wielkie g w ładnym opakowaniu potwierdza to mój szwagroski który śmiga passatem z 2007 i wiecznie coś się dzieje
To ze nie pali na cieplym to standardowo jest uszkodzony czujnik temperatury w silnikach 1,6 to bardzo czesta usterka, a przepustnica jest wtedy kiedy obroty faluja lub spadaja do 0 i gasnie
W Golfie tego nie miałem, ale kolega z pracy w skodzie fabii 1.4 16V miał taki myk, że obroty na luzie/sprzęgle były bardzo niestabilne i skakały od 600 do 1200. Z tego, co pamiętam pomogło czyszczenie przepustnicy.
PRZYCZYNA ZE GOLFIK NIE PALI NA CIEPŁYM SILNIKU JEST PRZEPUSTNICA , WYSTARCZY W CISNAC GAZ I ODPALI, PEWNIE JEST BRUDNA ALBO SILNICZEK W PRZEPUSTNICY SIE POPSUŁ
Panowie mam problem z odpalaniem mojej maszyny, a mianowicie, jak silnik jest zimny ( po nocy ) to auto odpala mi bez problemu od pierwszegoi kopa, natomiast jak juz pochodzi troche i zrobie kilkanascie kilometro i zgasze autko, to pozniej juz ciezko zapala, trzeba go dosyc dlugo krecic, nie zawsze tak jest ale tak sie zdarza ( nie dziwiloby mnie to gdyby przy zimnym nie palil, a przy cieplym palilby by bez problemu ) no ale jest odwrotnie, co to moze byc?
DRAMAT!!! AUTO KUPIONE 3 TYG TEMU.Golf IV 16 v 98 r.Gaśnie na niskich obrotach , przy wciskaniu sprzegła i hamowaniu do świateł.To jakaś wada techniczna tych modeli !!!Nie pomaga czyszczenie przespustnicy, mam nowe przewody , swiece, filtr!Po podłączeniu do komputera-brak błędów!:( Czy pozostaje tylko wymiana przepustnicy na nową?!?Może ktoś rozwiązał ten problem -BŁAGAM JAKĄŚ DOBRĄ DUSZĘ POMOC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
witam a mój problem jest troche inny.Jezdze golfem 1.6 i w momencie gdy wciskam sprzęgło auto utrzymuje obroty 1.400ob do mometu całkowitego zatrzymania pojazdu. usze dodac ze pali mi ponad 11 litrów wymieniłem sonde lambde,czysciłem przepustnice ktora była adoptpwana i nic to nie dało POMOCY BO ZACZYNAM TRACIC CIERPLIWOS DO TEJ MARKI
Cześć, miałem ten sam problem co Wy. U mnie wystarczyło wyczyścić przepustnicę (koszt 50 zł) i wymiana czujnika temperatury silnika (koszt 110 zł) od tej chwili problemy ustały. Naprawa wyniosła mnie z robocizną 170 zł, straszono mnie, że naprawa może kosztować nawet 600zł. Radze wizytę w porządnym serwisie gdzie się znają na Volkswagenie, ja do takiego trafiłem.
Na zimnym silniku niskie obroty po odpaleniu lub po przegazowaniu gaśnie. Ten objaw zakończył się wymianą przepustnicy ze względu na uszkodzony silnik krokowy. Błedy były widoczne w komputerze. Nowa to ok 1200zł
mam problem z gasnacym silnikiem , gdy jest zimny nie ma zadbych problemow jak przejade okolo 25 km zaczyna schodzic z obrotow i gasnie pomocy prosze o jakies wsazowki i zdjecia lub linka do ksiazki golf IV 14. 16 v pozdrawim Marcin
p.s i jeszcze mam problem z korkiem spustowym cieknie mi kolo korka z miski okejowej co robic wkrecic wiekszy korek , aby nie wymieniac calej misy olejowej gg 276186
Witam,ja mam taki podobny problem z autem,i na dodatek gasnie mi czasem jak wcisne sprzeglo,moze ktos mi powiedziec co z tym zrobic,po podlaczeniu do kopmutera wyskoczyla duza lista bledow,czy usuniecie bledow czy tez wgranie nowego woftu cos zmieni??
Tak jak pisałem 19.06.2009 że mi gasł car to już po problemie, chodzi auto o niebo lepiej, a wyczyszczona została przepustnica która była tak zaj***na że dobrze że w ogóle jeździł. Ja byłem w komecie w seacie w warszawie, po wyczyszczeniu trzeba jeszcze obroty na komputerze ustawić więc dlatego sam się nie podjąłem. Ale teraz za to jestem zadowolony:) Samochód jak nowy!:)
Mam to samo, jak jest ciepły silnik to gaśnie na niskich obrotach, ale od razu mogę odpalić, ale obroty znowu spadają w golf 4 1.4 16v, jak zajże do przepustnicy i wyczyszczę to napisze czy coś pomogło,
Witam!
Jakiś czas temu miałam podobny problem - samochód na niski obrotach po prostu gasł. Znajomy mechanik przeczyścił przepustnice, ale to nie pomogło :( Dopiero zatkanie na stałe zaworu EGR rozwiązało problem :) dodam, że z zatkanym EGR jeżdżę już od stycznia 2008 roku i na razie nie widzę ewidentnych skutków ubocznych. Ostatnio jednak (nie zawsze ale czasem) silnik wbija na 2 tys obr i utrzymuje się tak przez kilka sekund - zdarza się to przy ruszaniu i przy zrzucaniu na luz przed skrzyżowaniem - wysokie obroty utrzymują się do całkowitego zatrzymania samochodu i wszystko wraca do normy. Zastanawia mnie to czy ma to związek z EGR? i co mogę w tej sytuacji zrobić? bo problem niby jest niewielki, ale stresujący :( proszę o radę i z góry dziękuję
witam mi sie udalo temu zaradzic. wykrecilem przepustnice powietrza ktora byla ujeba... jak dzik. wyczyscilem ja benzynka i jest gitara. autko odpala na dotyk i trzyma rowno obroty. a co najlepsze nie gasnie podczas wyrzucania na luz i przy redukcji biegu :) wymienilem jeszcze filtr powietrza bo byl urypany od przepustnicy olejem.
Komentarze
Pozdrawiam
(Golf 4 1,6 sr ? 1999, 220tyś za sobą - falujące obroty i 13l100km i inne tam...)
Chrzaniłem się z kilkoma mechanikami i radykalnie żaden mi nie pomógł. Natomiast wyczyścili kieszeń. Ci ?fachowcy? zaczęli wymieniać: kolektor ssący, świece, jeden z wtrysków (uznali, że zawór wtrysku zacina się i natychmiast trzeba wymienić ? a rzeczywiście po demontażu kolektora ssącego widać było wyróżniający się nagar ? we wlocie powietrza do komory zaworu ? czyli jeden z cylindrów źle pracował). Wymienili sondę lambdę, pompę paliwa, dobili alternator i potem został zniszczony akumulator. Podłączali oscyloskop i inne mierniki, by mi udowodnić, że jest upływność elektryczna, stąd silnik źle pracuje. A to wszystko okazało się nieprawdą. W związku z czym poniosłem już niemałe koszta, a silnik nadal źle pracował.
Mam słuszne lata i obawiałem się, że fizycznie tego problemu nie usunę. Gdy miałem dość cymbałów i wyrzucania w błoto pieniędzy podjąłem działanie. Według wskazań (internet) zdemontowałem przepustnicę. Owszem, była zanieczyszczona. W trakcie zakładania jej dostrzegłem niewielką dziurę w poniższej metalowej rurce EGR, która m.in. łączy (od góry) przepustnicę z zaworem EGR (zdaje się ten ustala jałowe obroty). Po wymianie kompletu metalowych rur EGR (fatalna wymiana) silnik pracuje jak złoto (od pierwszego odpalenia) i nie wymaga żadnej adaptacji. Po mieście silnik teraz pali 8l. Chyba warto zainteresować się szczelnością tego (zdaje się wydechowo-ssącego) układu. To moje doświadczenie, może niektórym z Was pomóc.
pozdrawiam
pozdrawiam
pozdrawiam
pozdrawiam
Z tymi objawami pojechałem do mechanika, powiedziałem co i jak i od razu stwierdził czego może być wina, bo już nie raz ludzie zgłaszali się z takim przypadkiem. Nie pamiętam dokładnie bo to już trochę czasu minęło ale mechanik wymienił mi 2 czujniki, jeden to był chyba od chłodnicy od temperatury, a drugi czujnik bodajże od obrotów czy też związany z temperaturą obrotów dokładnie nie pamiętam ale te 2 czujniki zostały wymienione i autko elegancko od razu zapala a koszt naprawy jest na prawdę niski.
Jeśli chodzi o falowanie obrotów i nawet gaśnięcie silnika w trakcie jazdy jak się da na luz np. jak się dojeżdża do świateł to najprawdopodobniej przepustnica do wymiany lub przeczyszczenia. Już raz miałem czyszczoną przepustnicę i po jakimś czasie znowu to samo się dzieje. Przepustnica nowa nie mówię o oryginalnym zamienniku bo te są na prawdę drogie w granicach 1700 zł do 1800 zł w autoryzowanych sklepach VW ale o jakimś dobrym zamienniku w cenie około 650 zł 700 zł + robocizna. Niestety jest do dość duży koszt :/ ale co poradzić...
Autko gasło po wrzuceniu na luz najczęściej kiedy był zimny silnik i falowały obroty po zapaleniu. Pojechałem do mojego mechanika wyczyściliśmy przepustnicę i samochód chodzi jak nowy. Poruszając poprzednie rozmowy że golf 4 1.4 jest awaryjny jest to prawda. Ten model ma to do siebie że bierze olej ale nie ma żadnych wycieków pali go razem z benzyną , przepustnica także wysiada co jakiś czas no i alternator trzeba kontrolować nie zawsze nam naładuje akumulator. To są ważniejsze wady mam autko od 5 lat i ogólnie nie narzekam jak sie pilnuje to nie dochodzi do przykrych sytuacji wystarczy dbać i mniej wiecej poznać auto żeby w porę zareagować ,wiadomo nie ma auta bezawaryjnego. Koszty napraw przepustnica z podłączeniem pod komputer 150zł nowy alternator 250+50 robocizna a z olejem lepiej sie nie bawić są za duże koszty bo by trzeba wymienić uszczelki na cylindrach i jeszcze pare rzeczy koszt 2000-3500zł lepiej dolewać olej ja leje mineralny i prawie starcza na cały rok koszt oleju od 60 do 130zł zależy od producenta . Pozdrawiam
Czasem zdarza się także, że na luzie zgaśnie albo zaczynają falować obroty lecz te objawy są naprawdę rzadko. Dodam, że objawy występują zarówno na gazie jak i lpg. Najgorzej jest jak jeszcze włącze klime wówczas wszystkie objawy się nasilają.
wymienilem przewody wysokiego napiecia i świece, wyczyścilem przepustnice a mimo to nadal szarpie gdy zdejmuje noge z gazu na biegach 1 i 2 a na pozostalych biegach jest wszystko ok i nie mam pojecia co to moze byc????????????????????????
golf4 1,4 AHW. Wszystkie objawy j/w opisałeś. Przepustnica wyczyszczona na błysk, a silnik dalej gaśnie. Wymieniłem przepustnicę na nową (regenerowana) i teraz jest OK! Okazało się, że w starej uszkodzona była przekładnia zębata (wytarte ząbki) napędzająca klapkę przepustnicy.
pozdrawiam
CO MAM ZROBIC JAKI JEST PROVBLEM???
SŁYSZALEM ZE TO MOZE BYC WINA MAP STARTOWYCH I ZE TRZEBA JE WGRAC OD NOWA CZY TO PRAWDA???
POZDRAWIAM
zadziałało u mnie przedmuchanie przepustnicy (wcześniej też ale na krótko i falowały obroty) oraz odłączenie rurki zasysającej powietrze do silnika od zaworu filtra z węglem, znajdującego się nad wlewem płynu do spryskiwaczy - po odłączeniu wskoczyły wysokie obroty (1500) ale silnik zaczął pracować równo, następnie zawężyłem średnice wylotu rurki i jest 900 obrotów na nagrzanym silniku, auto nie gaśnie i nie falują obroty. proszę o odpowiedź, jeśli to zły pomysł z tą rurką. póki co zrobiłem 200 km i jest ok.
powodzenia i pozdrawiam.
Główny problem to padnięty czujnik temperatury (nie sugerujcie sie, ze na tablicy wskazuje ok). on ma dwa obwody, wystarczy przemierzyc omomierzem na zimno i na gorąco (u mnie dostawal przerwy po przekroczeniu pewnej temperatury).
Po wymianie nie gasnie na rozgrzanym.
Natomiast nie doszedlem, co moze byc przyczyna falujacych obrotow po nagrzaniu - po dodaniu gazu, odpuszczeniu i odczekaniu zaczynaja delikatnie falowac (przepustnica czysta, czujnik przeplywu powietrza tez, dolot szczelny).
Nie kombinowalem jeszcze z EGR, ale chyba sprobuje.
móje gg 7568216
ODEPNIJCIE KLEMY OD AKUMULATORA NA OK 10 MINUTEK, POTEM NA OK 5 MIN PRZEKRĘĆCIE KLUCZYK W STACYJCIE NIE ODPALAJĄC GO -PARAMETRY USTAWIĄ SIE NA NOWO.JA TAK ZROBILAM ZA RADA MECHANIKA.NA RAZIE NIE GASNIE A SZUKALAM ROZWIAZANIA PROBLEMU PRZEZ 3 M-CE U RÓŻNYCH MECHANIKÓW GASŁ NA 2 BIEGU LUB PRZY WCISNIECIU SPRZEGŁA LUB HAMULCA...PRZEDTEM WYMIENILAM PRZEWODY,FILTR,SWIECE, CZYSCIŁAM PRZEPUSTNICĘ ,ADAPTOWAŁAM ,W KONCU KUPILAM NOWA-TEŻ GASŁ...I TAK JAK RADZE - NIC TO NIE KOSZTUJE MOŻNA SAMEMU SPRÓBOWAĆ JESLI TRUDNO NAMIERZYĆ PRZYCZYNĘ GASNIECIA.POWODZENIA !
I czy nalezy do benzyny dolac LPG GAZ ?? :))
Golf III Variant, prod. 12.1996, silnik AEX 1.4 44kW/60KM, założona instalacja gazowa, wtrysk sekwencyjny. Od ponad roku mam ten sam problem: bardzo niskie wolne obroty (550-650), czasem falujące, przy każdym wysprzęgleniu silnik gaśnie, czasem od razu a czasem po kilku wahnięciach 400-1000 obr/min. Te same objawy na gazie i benzynie (na benzynie jest nieznacznie lepiej, ale tez prawie zawsze gaśnie). Dodam że na zimnym silniku jest o.k., problem zaczyna się po paru kilometrach.
Wizyty u kilku mechaników:
1. Po przeczyszczeniu przepustnicy, włożeniu nowej sondy lambda, czujnika temp. silnika, świec, przewodów zapłonowych, sprawdzeniu drożności układu wydechowego i sprawdzeniu układu zapłonowego nastąpiła nieznaczna poprawa, na trzy dni. Potem wszystkie objawy wróciły.
2. Sprawdzenie przepustnicy u specjalisty na komputerze, przepustnica nie chce się zaadaptować - wniosek mechanika - uszkodzona przepustnica.
3. Kolejny mechanik sprawdza przepustnicę i twierdzi że jest ok!Diagnostyka instalacji gazowej, silnika (brak błędów), wymiana regulatora alternatora, łożysk i szczotkotrzymacza w alternatorze. Kolejna nieznaczna poprawa na kilka dni, potem objawy wróciły.
4. Sposób teścia: wlać płyn do czyszczenie wtrysków. Wlałem, pojechałem też do mechanika, który wyczyścił wtryski. Po tym wszystkim cudowna jazda przez tydzień!, po czym nastąpił powrót do wszystkich złych objawów.
O co chodzi? Po każdej poprawce przez kilka dni było lepiej, potem znowu źle. Ogólnie spalanie jest w normie, silnik ciągnie jak trzeba (jak na 60 KM przystało:)) \"tylko\" to irytujące gaśnięcie.
Proszę o pomoc
I teraz nie wiem czy problem lezy rowniez tylko w czujniku temperatury czy moze dochodzi cos jeszcze?
Bede wdzieczny za odpowiedz.
P.S.
Jak uda mi sie naprawic te usterke to rowniez sie tym podziele :)
Całkowita poprawa po przeczyszczeniu przepustnicy(ja czysciem zwykym rozpuszczalnikiem)Odkrcając obudowe filtra powietrza przepustnice mamy na wierzchu.Sciagamy linke gazu,odkrecamy 4sruby 10 wyciagamy i czyścimy.Ja odłączyłem akumlator po czyszczeniu na 10min zeby komputer nie zapamietał połozenia przepustnicy jak była brudna.Nie podłączałem pod vaga bo słyszałem ze przepustnica sama sie adaptuje i to chyba prawda bo nie mam teraz zadnych problemów.
W międzyczasie odkładać na jakiegoś japońca bo vw to wielkie g w ładnym opakowaniu potwierdza to mój szwagroski który śmiga passatem z 2007 i wiecznie coś się dzieje
p.s i jeszcze mam problem z korkiem spustowym cieknie mi kolo korka z miski okejowej co robic wkrecic wiekszy korek , aby nie wymieniac calej misy olejowej gg 276186
Jakiś czas temu miałam podobny problem - samochód na niski obrotach po prostu gasł. Znajomy mechanik przeczyścił przepustnice, ale to nie pomogło :( Dopiero zatkanie na stałe zaworu EGR rozwiązało problem :) dodam, że z zatkanym EGR jeżdżę już od stycznia 2008 roku i na razie nie widzę ewidentnych skutków ubocznych. Ostatnio jednak (nie zawsze ale czasem) silnik wbija na 2 tys obr i utrzymuje się tak przez kilka sekund - zdarza się to przy ruszaniu i przy zrzucaniu na luz przed skrzyżowaniem - wysokie obroty utrzymują się do całkowitego zatrzymania samochodu i wszystko wraca do normy. Zastanawia mnie to czy ma to związek z EGR? i co mogę w tej sytuacji zrobić? bo problem niby jest niewielki, ale stresujący :( proszę o radę i z góry dziękuję