Z awariami skrzyni biegów w golfach jest taki problem że ten model jest szczególnie lubiany przez tzw. racerów wiejskich. Codzienne starty na 1/4 mili po polu i stąd tyle usterek.
Czy istnieje możliwość zblokowania skrzyni podczas jazdy? Bo mam problem ze skrzynią, mianowicie terkotanie słyszalne podczas zwalniania na każdym biegu, jak i na luzie. Golf IV tdi 101 km, skrzynia EUH 2002r., kupiony z holandii, licznik wskazywał 192 tys, teraz ma 204 tys... Licznik pewnie cofnięty
WITAM
MAM PROBLEM WYMIENIŁEM CALE SPRZEGŁO W VW BORA 1.9 TDI 90KM
I GDY RUSZAM TO COS HAŁASUJE I GDY JADE POW 100 TO TEZ COS HAŁASUJE NIE MAM POJECIA CO TO JEST
wada nie jest az tak seryjna kazda skrzynia siada z czasem , to byly roczniki 98 i 99 w 00 sporadycznie , mialem 3 golfy 4 1,6 i niebylo problemow , ale chyba golf 2 i 3 byly niezastapione
Dzień dobry mam golfa IV 99 1.6 benzyna i tak s****iałe są te samochody, że *******ca można dostać ja już 4 raz wymieniam skrzynie w przeciągu 6 lat nie wiem kto to wymyślił ale ten ktoś jest beznadziejny. Pozdrawiam
posiadam golfa 4 1.9 TDI 2001.i poszedł mi 5 bieg a dokładnie mówiac obrobiło frez na wałku i zebatce 5 biegu , rerszta biegów ok. co prawda ma sporo przejechane bo 320 tys ale do tej pory nie miałem zadnej awarij. co radzicie naprawic ta skrzynie czy wymienic na inna.
Witam..może mi ktoś pomóc? Mam golfa IV 1.9 SDI 99r i probelem jest nastepujacy...gdy wrzuce wsteczny bieg a nastepnie chce wrzucic 1..skrzynia jest,rozlegulowana`i na tak zwane oko moge wrzucic bieg pierwszy natomiast jak dojde juz do biegu 5 to wszystko wraca do norlmy..kazdy bieg wchodzi norlmalnie...co moze byc przyczyna?
zybi mialem to samo tez mi to padlo, a scislej mowiac rozlecial sie ten caly koszyczek itp mechanik mi to poskladal i jest ok , ale nie jest to amo co bylo na poczatku tzn troche dretwo chodzi ( ale chodzi :) ) ogolnie to bylem z tym najpierw u jednego mechanika ktory stwierdzil ze to linki zmiany biegow , tyle ze je kupujesz z calym mechanizmem bo sa niemienialne to kosztuje ok 100zl moze wiecej moze mniej zalezy jak trafisz i uwazaj bo jak masz 1998r to pewnie masz linki starego typu a jest tego z 5 rodzaji takze musisz uwazac i dobrze sprawdzic przed zakupem
08.01.2013
mam golfika tez 4 dzisiaj pojechałem do kuzyna było wszystko ok lecz kiedy odpaliłem auto to 1,2 i wstecznego nie mam co zrobić?
U mnie dzisiaj zdarzyli się tak samo. Wszystko było ok i nagle bez powodu, został tylko 3 i 4 bieg. Na mój gust nie działa mechanizm wyboru biegu (w prawo i lewo po ruchu lewarkiem)bo włączanie działa skoro 3 i 4 wchodzą. Czy to może cięgło sztywne? Mam Golfa 1.6 z 1998 r.
witam kolegów ja mam 24tys przejechane w golfie 4 1,9tdi 110koni zaczęło stukać mi i myślałem ze przegub mi zaczyna walić i po pewnym czasie straciłem bieg i poleciał mi olej i myślałem ze zerwało mi nity ale co okazało się ze obudowa łożyska się rozleciała i wałki łożyska uszkodziły obudowę skrzyni biegu i cześć łożyska wpadły w napęd satelit i połamało zęby i powiem ze co ma się stać to i tak się stanie ja tak samo myślałem o nitach bo ciągam przyczepki a okazało się co innego.pozdrawiam
Do Chmielu1702: mnie w VW GOLF IV 1.6 99r przy przebiegu 250tyś oberwało jednego nita uszkodziło obudowę skrzyni biegów pojawił sie wyciek oleju ale skrzynia pracowała cały czas prawidłowo załatwiłem problem wymieniając skrzynie po regeneracji już z zamontowanymi śrubami w miejscu nitów mam nadzieję że problem zniknie ze skrzynią...
IVó99 1,4 16V.
A ja już w tym roku drugi raz robię...
W kwietniu wymieniłem na używkę z rozbitka. Pochodziła pół roku. Teraz zastanawiam się co robić; czy regenerować (może macie jakieś namiary?), czy może kupić kolejną używkę.
W moim przypadku koszt skrzyni po regeneracji 2100 z tym że czeka mnie jeszcze wymiana lewarka bo przy przebiegu w granicy 260 tys kłopot z włączeniem 1 i 5 skrajnych biegów.Spalanie za to rewelacja przy 1.9 sdi w mieście ok.6 litrów
czeste awarie silnika z powodu waldliwych nitow ktore rujnuja silnik bo wpadaja do srodka .potem juz tylko wymiana silnika lub reperacja dluga i kosztowna .golf 4 variant 1,9 tdi 101 ps 2006
podczas jazdy silnik stracil moc motor zaczol wibrowac mialem wrazenie ze zaraz wyskoczy z pod maski.diagnoza 2 cylinder feler plus pompa .dlaczego bo vw zaczol oszczedzac na jakosci.ogolnie auto udane ale po tej awari i kosztach to moje ostatnie vw auto.nie bede juz sprawdzac golfa 5 bo za duzo jest w naprawach a serwisu pelne .czas na zmiany bo juz nie mam zaufania do niemca
jak będzie kupowali skrzynię biegów (nie ważne czy ze szrotu czy regenerowaną). To najważniejsza rzecz - zwrócić uwagę na oznaczenia skrzyń !!!!!! Są to trzy literowe kody wybijane na samej skrzyni, dodatkowo umieszczane na nalepce w bagażniku. U mnie był to kod ERT. Inne popularne to, np DUU. WAŻNE jest, aby kupić skrzynię z TAKIM SAMYM KODEM!!! Znajomy mechanik powiedział mi, że w jednym GOlfie 5 razy wymieniał skrzynie, bo właściciel kupował na własną rękę i za każdym razem mu złą wciskali. A za każdorazową wymianę zapłacicie...Nie słuchajcie sprzedawców którzy będą wam wciskali, że skrzynia DUU pasuje do autka, gdzie potrzeba jest skrzynia z kodem ERT (tak było u mnie). Mogą tam być inne przełożenia! Nikt nie da wam gwarancji, że ten silnik będzie po 1 lub 2 latach używania z inną skrzynią działał... W ASO powiedzieli, że jeśli oni by mieli wymieniać w moim aucie skrzynię to tylko na taką jaką zamontował do niej producent. Tyle w temacie. Powodzenia
Witam. W moim Golfie rok prod. 2000r., 1.6 benzyna stało się to samo. Słabej jakości nity (łebki nitów) odpadają (na dno skrzyni) do pewnego momentu jak się jeszcze tam mieszczą jest ok, jednak w pewnym momencie jeden z nitów dostał się pomiędzy koło zębate a obudowę skrzyni. Obudowa pękła, natychmiast wyciekł cały olej przekładniowy. Uszkodzeniu uległ mechanizm różnicowy - auto trzeba było holować. Na szczęście nie doszło do zablokowania kół. Awarii - zdaniem mechanika nie dało się uniknąć. Nie ma żadnych objawów. Jest to WADA FABRYCZNA. Skrzynię trzeba wymienić. Nie wiem jaki koszt byłby potrzebny na naprawę, ale się nie opłaca. W grę wchodzi praktycznie wymiana całego wnętrza skrzyni plus spawanie obudowy. Co zrobiłem: Zrezygnowałem z zakupu skrzyni ze "szrotu (koszt ok 1200 zł). Kupiłem za 1660 zł (z przesyłką) skrzynię regenerowaną. Starą skrzynię trzeba odesłać do firmy regenerującej. Otrzymałem gwarancję na pół roku. Przynajmniej mam pewność, że się ponownie to nie stanie. Nity w skrzyniach regenerowanych wymieniane są na 4 razy mocniejsze śruby. Puki co działa dobrze. Do zakupu skrzyni trzeba doliczyć koszt wymiany u mechanika (ok. 300zł). Podsumowując. Do awarii doszło przy 145000 km. Zdaniem mechaników do powszechna sprawa w Golfach (3,4 i nawet 5 generacji). Ta sama awaria dotyczy całej grupy aut VW. Zwłaszcza Bora, Octavia, Leon, Audi A3. Producent nie zrobił nic, aby zapobiec tego typu sytuacji. W ASO można sobie kupić nową skrzynie za 6500 zł plus wymiana (przy czym starą trzeba zdać). Jeżeli w waszym autku dochodzi do jakiś stuków, szumów, wybijania 2 biegiu (u mnie zdarzyło się to kilka razy - zignorowałem) najlepiej od razu !!! jechać do mechanika. Kupić zestaw naprawczy w ASO (ok.400 zł śruby - zamiast nitów) i wymienić ! Tak czy inaczej zawiodłem się na GOLFIE i całym VW... Legendarność tej marki i modelu opiera się moim zdaniem na niezawodności Golfów 2 generacji...to tyle. Tak czy inaczej tak poważna awaria przy przebiegu 145tys km negatywnie rzutuje na moją ocenę Golfa.
Objawem jest początkowe szarpanie (najpierw na 2-gim biegu później na wszystkich. Rada - gdy pojawi się powyższy objaw natychmiast do mechanika, a może się da uratować skrzynię stosując zestaw naprawczy (śruby zamiast feralnych nitów). Mi zabrakło do warsztatu samochodowego 2km - efekt: dziura w skrzyni jak pięść, wyciek oleju i holowanie. Golf IV 1.6 16V, skrzynia ERT, koszt naprawy: 1700zł.
Powiem tak Jeżeli kiedyś przyszło by mi znów kupić jakiś samochód to na pewno nie był by nim Golf IV bynajmniej z 98r. 1.6 benzyna. Podczas rocznego jego posiadania poznałem wszystkie usterki włożyłem ponad 3 tys zł, a mianowicie, uszczelka pod głowicą, czyszczenie przepustnicy, zamki, mikrofiltry, amortyzatory, czujniki, brzęczyk świateł, mechanizm szyb i oczywiście skrzynia biegów którą właśnie robię, wiec naprawdę nie kupujcie nigdy tego samochodu bo marka VW zeszła na psy dobrze wam radzę. Pozdro
Golf 1.4 1999r. U mnie skrzynia biegów padła przy 186 tyś km. Zerwanie nitów, biegi same wyskakiwały, autko wyzygało olej. Koszt naprawy skrzyni 1200 pln (u zaufanego mechanika), u kogoś innego pewnie znacznie więcej.Ukryta wada fabryczna, VW zastosował marnej jakości nity, producent problem znał nic nie zrobił. Ja osobiście już nigdy więcej samochodów z grupy VW nie kupie. pozdr.
witam serdecznie potrzebuje informacji lub porady
mianowicie mam golfa IV 1,9 tdi z 99 manualna skrzynia biegów i jak wzucam 4 bieg to buczy(w czasie jak z sprzęgła spuszczam )co jest przyczyna? dodam ze mam auto 4 tyg...proszę o pomoc! krystianpatryk@op.pl
Do Krystian24: siema ja miałem to samo wymienilem lozysko na docisku na spolowieni skrzyni z silnikiem i tarcze przy okazji z dociskiem. Bo był wyrobiony i jest ok.
Spotkało mnie to samo w poprzedniej IV `98 którą jeżdziłem. Wymieniłem całą skrzynię na używkę a po czterech miesiącach zmieniłem na model `02. Jeżdzę nim bez problemów 1,5 roku.
mam problem ze wstecznym,wchodzi normalnie ale gdy cofam wydaje dzwiek podobny do klekotu diesla im szybciej jade do tyłu tym szybciej klekocze,o co chodzi?co to moze byc i ile to moze kosztowac??
... witam serdecznie potrzebuje informacji albo w zasdzie porady nie wiem czy tutaj mozna ale zaryzykuje i napisze ... mianowicie mam golfa IV 1,9 tdi z 99` roku w automatycznej wersji skrzyni biegow ... problem polega na tym ze jak jade do predkosci 110 km/h to wskazowka predkosciomierza pokazuje poprawna predkosci po wyzej tej predkosci nie co skacze w przedziale 100 -120 km/h i nie chce dalej sie przemiescic i pokazac predkosci powyzej 120km/h ... czy moze to byc impulsator czy moze cos innego nie wiem od czego zaczac szukac problemu ... dzieki i pozdrawiam
po rozkreceniu skrzyni i poczytaniu fachowej dokuemntacji wnioski:
1: jak juz sie zetna - nie warto robic, chyba ze tryby sie nie przegrzały
2: jesli juz kupujesz uzywana skrzynie - SPERAWDZ jej nr seryjny bys bubla nie kupił - pare złotych kosztuje ale pewnosc jest... u mnie wymianka skrzyni + tarcz sprzęgła (z robotą 2100zł)i po 200km narazie fajnie, ale sprawdziłem numery zanim kupiłem....
PS gdyby ktoś potrzebował obudowę lub tryby do skrzyni - mam na zbyciu (1,6 SR 190tyś nakulane)
a po takiej awarii warto naprawiac?
mi scieło nity, zrobilo dziurew skrzyni ze olej wylecial, przejechalem ok 80 km nim sie skapnąłem, po dolaniu oleju ok 30 km jedzie sie bez zadnych problemow; biegi lekko chodza, nic nie buczy, wystarczy zakleic dziure czy wymienic skrzynie?
Problem dotyczy krótkiej serii samochodów, więc nie jest to problem typowy.
W ASO po numerach seryjnych doskonale wiedzieli, w której skrzyni użyto wadliwych nitów, które trzeba wymienić. Co lepsi mechanicy również o tym wiedzieli... więc do kogo pretensje?
Gorzej jak ktoś serwisował w ASO a "specom" nie chciało się sprawdzić numerów seryjnych oddanego do przeglądu auta. A mało kto ma złudzenia jak działają autoryzowane serwisy w Polsce.
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu