witam koledzy mam problem z płynem gdzies wycieka jak jest auto zimne miałem go u mechanika sprawdził pompe i jest dobra co moze z tym byc moze ktos cos wie
Witam ja ostatnie czasy mam problem z moim golfem III 1,9TD cieżko pali mi rano płyn mi ubywa a nigdzie nie ma wycieku nagrzewnica byłą wymieniana raz mi rozciekła się. Już nie wiem gdzie szukać usterki jedni mówia że głowica peknieta a inni że uszczelka uszczelna byłą wymieniana w styczniu tego roku i głowica planowana.CO może być waszym zdaniem??
posiadam ten model auta w TD i po wymianie pompy wtryskowej ciezko zeby odpowietrzyc nowa, i wogole odpalic Młotem juz chcialem to potłuc masakra i jeszcze 4 rodzaje tych pomp ciezko zaciagaja rope masakra
Miałem podobny problem w AAM(1.8 75km), po wymianie wspomnianych króćców było ok ale za 3 miesiące ponownie lekko się sączyło ale już się tego problemu pozbyłem - po prostu dobry silikon wysokotemperaturowy i po problemie(wyczyszczone, umocowane na silikonie i na następny dzień układ zalany i odpowietrzony). Jeżdżę już tak ładnych parę miesięcy i spokój :)
Wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia przy nagrzanym silniku jest naturalny ponieważ jest to układ ciśnieniowy. Pozwala to na wzrost temperatury cieczy chłodzącej ponad 100 stopni C. Jeżeli występują przedmuchy na uszczelce to po odkręceniu korka wlewu do zbiornika cieczy chłodzącej ( tylko przy zimnym silniku !! - w przeciwnym przypadku ciecz chłodząca może nagle zacząć wrzeć i w efekcie może spowodować poparzenie ) przy otwieraniu przepustnicy ( zwiększaniu obrotów silnika ) pojawią się spaliny w zbiorniku cieczy chłodzącej z komory spalania w postaci "bąbli". Podczas około czteroletniej eksploatacji samochodu już dwukrotnie wymieniałem króćce. Sprawa prosta i tania. 20 min. roboty plus 8 zł za króciec.
Ja mam przedmuch na uszczelce głowicy co zwiększa ciśnienie i wywala płyn tam gdzie krociec. Jak masz przedmuch to przewody robią się bardzo twarde jak silnik rozgrzany.
Do Janusza. Masz rację żeby wymienić nagrzewnicę trzeba zdjąć cała deskę rozdzielczą, a węże do niej wchodzą do grodzi oddzielającej kabinę od komory silnika i tam na nich są obejmy. Wczoraj właśnie wymieniałem ją i krótko mówiąc od cholery roboty, zajęło mi to 12h (nie jestem mechanikiem), dzięki temu zaoszczędziłem 400 zł, bo tyle na warsztacie chcieli za to,a sama nagrzewnica kosztowała 27 zl. A wystarczyło poczytać książkę " Volkswagen Golf i Vento" wydawnictwa komunikacji i łączności :)
Kolego ja tez mam golfa 1.9TD i zeby wymienic nagrzewniczke to niestety musisz zdemontowac deske a co do łaczenia wezy z nagrzewnicą to sa one pod maska dwa weze i obejmy i z tego co mi sie kojarzy to nagrzewnica albo jest dobra albo nie
Ja tez mam problem w wyciekającym płynem chłodzącym, z tym że płyn leci do środka samochodu dokładnie skapuje na środek tunelu pod deska rozdzielcza, z tego co poczytałem to tam gdzieś pod deska jest nagrzewnica, no i teraz moje pytanie, czy to może być sama nagrzewnica uszkodzona czy może jakaś obejma puściła na wężyku wchodzącym do niej?? dodam że mam uszkodzony termostat albo się za wcześnie otwiera albo za późno, zazwyczaj temperatura wynosi 70-80 stopni i wtedy nie zauważam by coś leciało, a czasem jest ponad 100 i wtedy kapie. Mi się wydaje że to może być jakaś obejma luźna, gdyż wraz ze wzrostem temperatury rośnie ciśnienie w układzie chłodzącym i wypycha płyn jakimś nieszczelnym wężykiem. Jeszcze jedno pytanie, czy da się dojść jakoś do nagrzewnicy bez zdejmowania deski rozdzielczej?? Aha moje auto to VW GOLF III 1.9 GTD
znam ten problem ale jestem juz po naprawie-zostaly mi wymienione na nowe obydwa krocce wodne(z przodu i z boku bloku)koszt 1 szt-ok 25zl do tego uszczelki i wymiana plynu chlodzacego w calosci na nowy...juz nie cieknie i blok jest suchy:)
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu