Gdy ciężko się kręci kierownicą to w parze z tym pojawi się luz w kierownicy i ubytki płynu z układu wspomagania.
Przyczyną jest prawdopodobnie zużyta przekładnia kierownicza tzw. maglownica.
a mi wspomagsnie chodzilo ciezko, wmineilem plyn chodzilo dalej ciezko, odlaczylem pompe wspomagania zrobilem 50 km bez wspomagania, zalaczylem ponownie pompe i teraz krece jednym paluszkiem.
ja w czasie jazdy uslyszalem dziwne odlosy,to pompa wspomagania pracowala chyba na sucho,jak najszybciej zaparkowalem.otworzylem maske i bylo troche dymu bo olej polecial po goracym silniku,cieklo mi olejem z prawej strony tam gdzie jest pompa,zostala kaluza,ale tez po lewej stronie byl wyciek chyba z maglownicy,bo cisnienie wyrzucilo olej na blach maski.Wiadomo ze bez oleju nie wolno jechac i trzeba sciagnac pasek klinowy z pompy zeby dojechac do warsztatu.
Mam golfa z 1994 roku,ma przejechane 236 tys km,jak go sprowadzilem mial 158 tys km i nigdy nie narzekalem na wspomaganie,ladnie chodzi i plynu nic nie ubylo przez 5 lat jak go mam
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu