Pekajaca prowadnica zwlaszcza lewa to bardzo czesty problem w golfie III. Niewiem jak to jest z manualnymi szyberami ale w elektrycznych to normalka. Tez pekla mi lewa prowadnica mialem robic ale poki co jezdze juz ponad pol roku z zamknietym i nie narzekam.
Też jestem posiadaczem golfa z uszkodzonym szybrem.. :) Jak go kupiłem to już taki był. Na początku myślałem że go nie będę robił, obejdzie się bez niego, ale chyba jednak nie odpuszczę :) Oby cieplej sie zrobiło to spróbuję skorzystać z porady Wojtka i do dzieła :)
alan ja mialem taki problem po wymianie szyberdachu, wystarczy recznie przesunac do otwartej pozycji szyberdach ( jak sciagniesz zaslepke szyberachu to trzeba przesunac taka zaslepke ze szczaleczka i wyciagnac zaczepiony tam kluczyk i krecic az sie otworzy) nastepnie wykrecic silniczek i przelacznikiem dac otworz na sucho , potem zalozyc silniczek po otwartym szyberdachu i bedzie chodzilo
u mnie szyber dach przeciekal jak ch*j pierwsza mysl zaklejic szyber dach silikonem ale nie :D zobaczylem ze tylne korytko jest nie na swojim miejscu przestawilem go w swoje miejsce i bylo ok poki nie zapadalo przeczyscilem rynienki i problem jeszcze byl zdjalem gorna tapicerke i kolega polewal wode na szyber zobaczylem ze jest odklejone korytko przednie tam gdzie wchodzi rynienka odprowadzajaca zaklejilem :D myslalem ze bedzie ok ale znowu przeciekal na koniec wyszlo ze przy szybie pod uszczelka rdza przegryzla blachy i tam przedostawala sie woda zaklejilem i jest ok :D
skąd wy macie te ceny szyberdachów ja płaciłem 250zl. ca cały a wymienilem sobie sam nic trudnego jak kolega pisze 4paczka piwka troche narzedzi i robimy :)
Kolega też ma problem z szyberdachem.
siara cieknie ci woda dlatego że jest nie szczelny układ, być może obluzowała się rurka (która jest na wcisk wsadzona od rurki która jest połączona z rynienką która odprowadza wodę).
Jeżeli szyberdach przecieka to należy albo podkleić taśmę na obrzeżach uszczelki albo odgiąć nieco dolną wargę uszczelki od spodu szyberdachu po wymontowaniu, na całej długości narzędziem o zaokrąglonych krawędziach aby jej nie pokaleczyć. Jeżeli chodzi o pękanie prowadnic to jest to spowodowane albo niesymetrycznym ustawieniem obu prowadnic , albo zbyt dużymi oporami przesuwu albo niekiedy wada materiałową (samo użycie odlewu i stop użyty do konstrukcji prowadnicy nie są optymalnym rozwiązaniem z punktu widzenia wytrzymałości konstrukcji lepsza by była odkówka). Fabrycznie najczęściej lewa prowadnica jest ustawiana na ok. 3-5 mm do tyłu więc to ona jest przeciążana najbardziej w momencie otwierania. Można to samemu skorygować - odkręcając silnik i ustawiając prowadnice w jednakowym położeniu (skrajnym). Nastepnie zamontować silnik i sprawdzić ustawienie i ew. skorygować. Sprawa oporów przesuwu wiąże się też ze szczelnością . Gdy jej brak , to po jakimś czasie rosna opory i samo przesmarowanie nie wystarczy. Aby ochronię prowadnice i ew. silnik przed uszkodzeniem należy rozebrać mechanizm prowadnic ( niestety tu konieczne jest co najmniej zdjęcie podsufitki , wykręcenie silnika i wysuniecie do tyłu prowadnic wraz w cięgnami śrubowymi) oczyścić , nasmarować i prawidłowo zmontować. Następnie należy sprawdzić szczelność aby uniknąć konieczności szybkiego ponownego czyszczenia. Tak eksploatowany szyberdach powinien pracować długo i bezawaryjnie dając zadowolenie swoją funkcjonalnością spragnionym kontaktu z naturą użytkownikom pojazdu.
Ostatnio kupiłem w niemczech GTI TDI 20 Jahre które tam nawet nie jeździło tylko we włoszech i szyberdach tylko pyka i nic się nie dzieje :/ dużo mnie to nie martwi bo mam climatronika :D ale warto by było doprowadzić taki rarytasik do idealnego stanu :D
rafek75r - przy silniku w miejsce gdie wkladasz korbke jest zaslepka. Jesli zostawiles ja otwarta to silnik nie bedzie chodzil. Musisz zasłonic ja i powinno wszystko wrocic do normy
ja mam golfa 95 . szyber chodzil ale juz nie chodzi.pierwszy silniczek pszerywal.nasmarowale a tu tak samo.domyka nie domyka.drugi silniczek to samo chodzil miesiac.chcialem recznie podomykac bo mi przeciekalo i jak ruszylem na korbke to nie wiem czy cos sie porzestawialo czy co-i nie chodzi wogole.dodam ze ten pierwszy tez recznie domykalem i potem przesatal trybic? O CO CHODZI? czy cos sie przestawia jak domkne go recznie ?????
Jesli szyber cieknie to znaczy ze nie ma korytka - kolor czarny widac ten plastik z bokow bo zaslania prowadnice. Dzieje sie tak czesto gdy nawala mechanizm otwierania szybra - wtedy zazwyczaj korytko jest wepchniete w podsufitke z tylu wozu. Naprawa: odkrecic 4 srubki w bocznych prowdnicach, wyjac szybe wypychajac do gory, nastepnie drutem lub szczypcami wyciagnac korytko. przy montazu korytko zasuwa sie od tylu w kierunku przodu po przykreceniu szyby. Uszczelka nie jest przyczyna przeciekow!!!
U mnie w Golf III TD 94, też strzelił szyber-dach. Kupiłem na allegro razem ze silnikiem za 300 zł. Przy otwieraniu "strzelało" (w starym też). Powodem są dwie małe okrągłe gumki w kształcie pierścienia, średnicy ok 3 mm (nr kat. 1H0-877-391). Po wymianie ich na silikonowe, szyber-dach chodzi cichutko i bez problemowo. Często trzeba też prowadnice przesmarować.
możesz, tak jak kolega wyżej radził, sprawdzić, czy masz drożne drogi odprowadzające wodę z szyberdachu. Sprawdź może najpierw, czy szyberek jest zamknięty jak silniczek stanie w punkcie 0, bo możesz mjeć go niedomkniętego - wtedy to musisz na śróbkach od środka wyregulować...
pozdrawiam
Ja mam golfa z94 i szyber na korbke. leci pierun i nie wiem co robic. uszczelke czyscilem i wazelina tech. smarowalem jak mi jeden mechanik radzil. Niby jest lepiej ale jak mocno pada to nadal cieknie. Co mam robic. pomozcie.
Sprostowanie: Wiertło powinno być 2mm, a nie jak w komentarzu powyżej napisałem - 22mm. Przez przypadek musiałem chyba dłużej przytrzymać klawisz 2. Za utrudnienia przepraszam
Naprawa jest bardzo prosta. Potrzebne będzie: 4 piwa, śrubokręt, blaszka, 2-3 groździe 2mm, wiertarka, wiertło 22mm, poxipol i 20min.roboty. A to insrukcja:
1. Otwieramy 1.piwo i robimy pare lykow, po czym odkręcamy szybę szyberdachu i już widzimy uszkodzoną część.
2. Robimy znowu parę lykow piwka, by się wzrok wyostrzył i, jeśli to konieczne, zbliżamy do siebie dwie części prowadnicy, które są pęknięte.
3. Wycinamy blaszkę tak, by zlapala obie części uszkodzonej prowadnicy uważając przy tym, by po bokach nie wystawała, bo możemy mieć problemy ze schowaniem szyberdachu pod dach.
4. Robimy znowu parę łyków naszego uniwersalnego napoju i lapiemy się za wiertarkę. Po przylozeniu blaszki wiercimy 2 - 3 otwory przez blaszkę i prowadnicę. P.S.: Jeżeli kos ma problemy z utrzymaniem pod stałym kątem wiertarki, to radził bym wyposazyć się w kilka wierteł 2mm, bo mogą szybko pękać.
5. Przycinamy gwoździe na długość około 3mm.
6. Znowu robimy parę łyków złocistego trunku i bierzemy poxipol. Po zmieszaniu niewielkiej ilości kleju nakładamy ją na blaszkę i dociskamy do prowadnicy.
7. Bierzemy przycięte gwózdki i wkładamy w otwory wcześnij wywiercone - posłużą one jako nity to wzmocnienia konstrukcji - końzcąc tę robotę kończymy pierwsze piwo.
8. Teraz mamy 10min.wolnego, więc siadamy do ienia i otwieramy drugie piwo.
9. Po 10.minutach zkręcamy szyberdach i robimy prubę generalną.
- z pewnością zastanawiacie się po co 4 piwa, jak wypiliśmy 2?? - odpowie nam na to pytanie puknt 10.:
10. Idziemy do kumpla i opijamy działający szyberdach :-)
Jak wszyscy będziecie tylko bluźnic na to okno w dachu to tak będzie. Trzeba zainteresow sie przekładnią silnik - prowadnice, ustawi takie same odległości na ogranicznikach wysokości i głębokości i po usterce.
Także lewa prowadnica pękła ale dlatego, że coś się tam haczy. Nie naprawiam bo szkoda kasy. Ma ktoś pomysł jak to szybko we własnym zakresie naprawić?
tak peka ale to nic przy dachu nie ma uszczelki tylko jest na samym szyberdachu i z czasem woda zaczyna leciec do srodka auta zwlaszcza przy myciu jak ustawimy lekko krzywo auto mi tak to przeszkadzalo ze zaklejilem od srodka bialym silikonem i juz nie ma problemu
Niestety to standard w VW Golfach III (też mnie to już spotkało) i nie tylko w samochodach z grupy VW z tamtego okresu w wiekszości również występuje ten sam problem - lewej prowadnicy.
Witam ja mam taki problem ze jak się auto nagrzeje to szyber chodzi pięknie a jak jest zimne lub postoi trochę w cieniu to przestaje chodzić, coś też w tam strzela.... nie wiem co mam na to poradzić a co do elektryki to wszystko w porządku.
Ja pod peknieta prowadnice podlozylem blaszke w ktorej zrobilem 2 otwory. Przez peknieta czesc prowadnicy tez przewiercilem wiertlem 1,5. Nastepnie podpilowalem gwozdzie 1,5 i uzylem jako nity. Calosc podkleilem poxipolem i trzyma i dziala juz 2 lata. Tylko teraz mi cis z elektryka od szyberdachu szwankuje, gdyz jak tylko przekrece stacyjke na zaplon to pali bezpiecznik... Ma ktos jakas rade na to??
mam golfa 3 1992r słychać silnik przez chwilę szyberdachu i nie chce się otworzyć. Co mogło się stać? Czy możliwe jest ,że przymarzł? odpisujcie poniżej i pomóżcie.
Kiedyś przeczytałem na forum "Czy w twoim golfie już pękła prawa prowadnica szyberdachu? Jeśli nie - zrobi to w najbliższym czasie". Strzeliła po miesiącu.
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu