Szukaj

silnik gaśnie na wolnych obrotach
Volkswagen Golf III Kombi 1.4 60KM 44kW 1993-1999

  • Autor: Michał
  • Kategoria: silnik
Od ponad roku mam ten sam problem: bardzo niskie wolne obroty (550-600), czasem falujące, przy każdym wysprzęgleniu silnik gaśnie, czasem od razu a czasem po kilku wahnięciach 400-1000 obr/min. Te same objawy na gazie (wtrysk sekwencyjny) i benzynie (na benzynie jest nieznacznie lepiej, ale tez prawie zawsze gaśnie). Dodam że na zimnym silniku jest o.k., problem zaczyna się po paru kilometrach. Wizyty u kilku mechaników: 1. Po przeczyszczeniu przepustnicy, włożeniu nowej sondy lambda, czujnika temp. silnika, świec, przewodów zapłonowych, sprawdzeniu drożności układu wydechowego i sprawdzeniu układu zapłonowego nastąpiła nieznaczna poprawa, na trzy dni. Potem wszystkie objawy wróciły. 2. Sprawdzenie przepustnicy u specjalisty na komputerze, przepustnica nie chce się zaadaptować - wniosek mechanika - uszkodzona przepustnica. 3. Kolejny mechanik sprawdza przepustnicę i twierdzi że jest ok! Diagnostyka instalacji gazowej, silnika (brak błędów), wymiana regulatora alternatora, łożysk i szczotkotrzymacza w alternatorze. Kolejna nieznaczna poprawa na kilka dni, potem objawy wróciły. 4. Sposób teścia: wlać płyn do czyszczenie wtrysków. Wlałem, pojechałem też do mechanika, który wyczyścił wtryski. Po tym wszystkim cudowna jazda przez tydzień!, po czym nastąpił powrót do wszystkich złych objawów. O co chodzi? Po każdej poprawce przez kilka dni było lepiej, potem znowu źle. Ogólnie spalanie jest w normie, silnik ciągnie jak trzeba (jak na 60 KM przystało:)) \"tylko\" to irytujące gaśnięcie. Proszę o pomoc

Komentarze

ja także mam podobny problem, z tym, że u mnie właśnie na benzynie są te objawy gaśnięcia silnika po wysprzęgleniu, np gdy dojeżdżam do skrzyżowania, natomiast ostatnio na gazie to pracuje tak jakby dosłwnie był zatkany... prawie niemożliwe jest ruszenie autem, dopiero jak rozbuja się powoli do ok 3 tys obrotów to się zbiera, a tak to dosłownie jakby silnik miał, ja wiem z 5 KM mocy... o co tu chodzi???? także posiadam Golfa 1,4 (axe z 96 r.)z gazem (1 generacji) gaz jest już co prawda 6 lat. PROSZĘ O POMOC!
Odpowiedz
ja także mam podobny problem, z tym, że u mnie właśnie na benzynie są te objawy gaśnięcia silnika po wysprzęgleniu, np gdy dojeżdżam do skrzyżowania, natomiast ostatnio na gazie to pracuje tak jakby dosłwnie był zatkany... prawie niemożliwe jest ruszenie autem, dopiero jak rozbuja się powoli do ok 3 tys obrotów to się zbiera, a tak to dosłownie jakby silnik miał, ja wiem z 5 KM mocy... o co tu chodzi???? także posiadam Golfa 1,4 (axe z 96 r.)z gazem (1 generacji) gaz jest już co prawda 6 lat. PROSZĘ O POMOC!
Odpowiedz
mialam podobny problem.po wykluczeniu przepustnicy i silnika krokowego, wymianie świec, kopułki i palca wymieniłam czujnik temperatury silnika (21 zł) i jest dużo lepiej. elektryk tłumaczył, że jeśli czujnik ma trochę złe parametry to podaje złą informację o temperaturze i przez to podawana jest nieodpowiednia mieszanka. ponoć niemieckie czujniki mają lepsze parametry od tych włoskich. Wcześniej sugerowano mi jeszcze, że ustawienia przepustnicy na gazie rozlegulowują ustawienia przepustnicy na beznynie. Najlepiej widać to po "zrestartowaniu" akumulatora przez kilka minut a następnie pojeżdzeniu przez jakiś czas tylko na benzynie - jeśli nie gaśnie to przyczyna może leżeć w źle wyregulowanym gazie.
Odpowiedz
u mnie bylo dokladnie tak samo (silnik 1,6 75 km sekwencja, lpg) Kilka wizyt u roznych mechanikow sporo wydanego grosza, krotkotrwala poprawa i znow to samo. Trwa to juz 3 lata. Odpuścilem z braku finansow. Narazie czekam az kupie sobie inny... moze lepszy :)
Odpowiedz
sprawdz silnik krokowy przepustnicy, lub potencjometr przepustnicy !!!
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Volkswagen Golf III Kombi 1.4 60KM 44kW
Średni koszt przejechania 100 km
28,00 zł
7,0
l/100km
9,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Golf III Kombi