Szukaj

Rano odpala za X razem, gaśnie
Volkswagen Golf III Hatchback 1.4 60KM 44kW 1991-1997

  • Autor: JK
  • Kategoria: silnik
Mam problem z odpaleniem RANO samochodu i czasami jak postoi z godzinkę na powietrzu. Od razu zapala, ale i po sek. gaśnie. Drugi razem jak zapalam, to trzymam lekko nogę na gazie, i utrzymuje obroty okolicy 1000, tak z minutkę. Puszczę gaz i obroty spadają do 300/400, silnik czasami zgaśnie, a czasami pochodzi na tak niskich obrotach, aż w końcu złapie te upragnione 1000.
Zdarza się też, że za drugim razem jak go palę to obroty są od razu normalne - ale to jest 1 strzał na 10. Tak jak by nie miał ssania.
Jak przejadę jakieś 3km i silnik się nagrzeje wtedy obroty są ok. Jak go zgaszę i zapalę to też są ok. Myślę, że problem jest tylko wtedy jak silnik jest zimny – u mnie poniżej 70stopni.
Dodatkowo zwiększyło się spalanie o jakieś 2l na 100km, oraz z wydechu pluł (nie dopalonym)paliwem. Tak więc postanowiłem pojechać na szrot i nabyć PRZEPUSTNICĘ do mojego golfika. Po wymianie pali od strzała i nie ma już większych problemów z obrotami. Tak więc winny był nastawnik przepustnicy (TPS).

Zabiegi które nic nie pomogły:
Wymiana kopułki z palcem, Adaptacja przepustnicy, Reset ECU, wymiana silnika krokowego; a wystarczyło kupić przepustnicę za 120zł. A i najważniejsze, nie polecam nikomu wymieniać tylko potencjometru (TPS`u), ja tak zrobiłem i bawiłem się z 1,5 roku z obrotami, a trzeba było od razu wymienić cały monowtrysk. Spróbujcie przed zapaleniem zimnego silnika, odpiąć wtyczkę od TPS`u. Później zapalić silnik z odpiętą wtyczką, obroty będą niskie. Trzymajcie nogę na gazie tak z 10s. Zgaście silnik. Podłączcie wtyczkę od TPS`u i spróbujcie normalnie odpalić. Jeśli zapali za pierwszym razem to na 99% winny jest TPS.

Komentarze

No normalnie idiota.
Przy monowtrysku nie ma czegoś takiego jak adaptacja przepustnicy.
Monowtrysk jest prosty jak pitolenie, znajac zycie to żeś odkręcił czujnik położenia przepustnicy, a on jest regulowany, i nigdy nie bedziesz miał dobrej mieszanki.
W monowtrysku sprawdza się:
Cisnienie wtryskiwacza
Nastawnik położenia przepustnicy - TO NIE JEST SILNIK KROKOWY!
Czujnik położenia przepustnicy
Przełącznik fazy hamowania silnikiem.
Czujnik temp. powietrza i wtryskiwacz pomijam, bo to sie raczej nie psuje i bardzo łatwo sprawdzić.
Jak ktos kręci w monowtrysku śrubką odbojnika przepustnicy myśląc ze tym sie ustawia wolne obroty to nigdy mu to nie bedzie działać. Ale niestety - do ustawienia czujnika położenia przepustnicy potrzeba przynajmniej 3 voltomierzy, a najlepiej oscyloskopu.
Odpowiedz
Volkswagen Golf III Hatchback