- Autor: JK
- Kategoria: silnik
Mam problem z odpaleniem RANO samochodu i czasami jak postoi z godzinkę na powietrzu. Od razu zapala, ale i po sek. gaśnie. Drugi razem jak zapalam, to trzymam lekko nogę na gazie, i utrzymuje obroty okolicy 1000, tak z minutkę. Puszczę gaz i obroty spadają do 300/400, silnik czasami zgaśnie, a czasami pochodzi na tak niskich obrotach, aż w końcu złapie te upragnione 1000.
Zdarza się też, że za drugim razem jak go palę to obroty są od razu normalne - ale to jest 1 strzał na 10. Tak jak by nie miał ssania.
Jak przejadę jakieś 3km i silnik się nagrzeje wtedy obroty są ok. Jak go zgaszę i zapalę to też są ok. Myślę, że problem jest tylko wtedy jak silnik jest zimny – u mnie poniżej 70stopni.
Dodatkowo zwiększyło się spalanie o jakieś 2l na 100km, oraz z wydechu pluł (nie dopalonym)paliwem. Tak więc postanowiłem pojechać na szrot i nabyć PRZEPUSTNICĘ do mojego golfika. Po wymianie pali od strzała i nie ma już większych problemów z obrotami. Tak więc winny był nastawnik przepustnicy (TPS).
Zabiegi które nic nie pomogły:
Wymiana kopułki z palcem, Adaptacja przepustnicy, Reset ECU, wymiana silnika krokowego; a wystarczyło kupić przepustnicę za 120zł. A i najważniejsze, nie polecam nikomu wymieniać tylko potencjometru (TPS`u), ja tak zrobiłem i bawiłem się z 1,5 roku z obrotami, a trzeba było od razu wymienić cały monowtrysk. Spróbujcie przed zapaleniem zimnego silnika, odpiąć wtyczkę od TPS`u. Później zapalić silnik z odpiętą wtyczką, obroty będą niskie. Trzymajcie nogę na gazie tak z 10s. Zgaście silnik. Podłączcie wtyczkę od TPS`u i spróbujcie normalnie odpalić. Jeśli zapali za pierwszym razem to na 99% winny jest TPS.
Średni koszt
przejechania 100 km
40,50 zł
Przy monowtrysku nie ma czegoś takiego jak adaptacja przepustnicy.
Monowtrysk jest prosty jak pitolenie, znajac zycie to żeś odkręcił czujnik położenia przepustnicy, a on jest regulowany, i nigdy nie bedziesz miał dobrej mieszanki.
W monowtrysku sprawdza się:
Cisnienie wtryskiwacza
Nastawnik położenia przepustnicy - TO NIE JEST SILNIK KROKOWY!
Czujnik położenia przepustnicy
Przełącznik fazy hamowania silnikiem.
Czujnik temp. powietrza i wtryskiwacz pomijam, bo to sie raczej nie psuje i bardzo łatwo sprawdzić.
Jak ktos kręci w monowtrysku śrubką odbojnika przepustnicy myśląc ze tym sie ustawia wolne obroty to nigdy mu to nie bedzie działać. Ale niestety - do ustawienia czujnika położenia przepustnicy potrzeba przynajmniej 3 voltomierzy, a najlepiej oscyloskopu.