- Autor: ~Konrad.
- Kategoria: silnik
Usterka pojawia się w okresie letnim. Nigdy w zimę.
Rano gdy odpalam silnik obroty są ok. Przejadę kilka kilometrów, zgaszę silnik, i jak go odpalę ponownie, to obroty (na luzie) są, np. 1600.
Czasami jak jadę i zbliżam się do skrzyżowania, hamuję, wciskam sprzęgło i patrze na zegary a tu 2500 obrotów.
Zdarza się też, że nie używam pedału gazu tylko zmieniam biegi, gdyż obroty sięgają jakieś 3000.
Zdarzają się też lekkie falowania obrotów, w granicach 800 - 1200.
Czasami też na postoju, jak kręcę kierownicą, to obroty spadają do ok. 800, przestanę kręcić i wracają do normy. To też się tyczy ustawienia dmuchawy na 4, itp.
Proszę o POMOC. Wymieniłem silnik krokowy, potencjometr przepustnicy, kable WN, świece, i taką w miarę dużą uszczelkę pod przepustnicą. Byłem na adaptacji przepustnicy, i u trzech elektromechaników, każdy rozkładał ręce.
Dalej to samo. Usterka czasami znika, na jakiś czas, jak samochód mocno przegazuję, zazwyczaj do ponad 5000 obrotów.
Bądź też jak są zbyt dużo obroty, to nie dodaję gazu tylko jeżdżę zmieniając biegi, aż w końcu wraca do normy.
Średni koszt
przejechania 100 km
40,50 zł
Niestety - monowtrysk jest dość kapryśny, ale prosty w naprawie.
I kolejne pytanie - JAK W MONOWTRYSKU ZAADOPTOPWAĆ PRZEPUSTNICE?