Szukaj

Przy wysokich temperaturach gaśnie w korku i później nie odpala
Volkswagen Golf III Hatchback 1.4 55KM 40kW 1991-1997

  • Autor: Monika89
  • Kategoria: instalacja elektryczna
W upalne dni kiedy silnik się już nagrzeje (temperatura odpowiednia 90 stopni i nie rośnie) jeśli stoję w korku auto gaśnie i później nie chce już odpalić. Rozrusznik kręci, ale nie chce odpalić. Jeśli jednak zdarzy mu się odpalić to pochodzi minutę do 2 i znów gaśnie. Również po krótkim postoju np. na parkingu pod sklepem później nie chce odpalić. W trakcie pracy silnika gaśnie tylko w korkach kiedy stoję, nigdy w trakcie jazdy. Po ok 3 godzinach kiedy całkiem ostygnie odpala bez problemu.Wydaje mi się, że coś się przegrzewa, tylko co? Kilka miesięcy temu wymieniana była cewka zapłonowa.

Komentarze

"Okazalo sie ze winny byl czujnik polozenia walu ( Halla )." potwierdzam mialem to samo. benzyna 1.4. sprawdzilbym jeszcze kostke stacyjki czy tam nic upalone nie jest.
Odpowiedz
Monika89
Dzięki za odpowiedź. Byłam u elektromechanika, był bardzo zaskoczony, ale poradził spróbować wymienić ponownie cewkę zapłonową, bo jak gasł to tak jakby zawory było słychać. Po wymianie jeździłam dziś bez problemu, ale to dopiero 1 dzień, będę dalej testować.
Odpowiedz
Spotkalem sie kiedys z podobnym problemem w Golfie III GTI.
Auto w wysokich temperaturach gaslo i mialo problem odpalic.
Ponadto czesto przy wyprzedzaniu na wysokich obrotach przerywalo i brakowalo mocy. Diagnoza trwala dosyc dlugo, bo dzialo sie to tylko i wylacznie podczas wysokich temperatur. Na zimnym silniku nie bylo zadnych objawow.
Okazalo sie ze winny byl czujnik polozenia walu ( Halla ).
Odpowiedz
Volkswagen Golf III Hatchback