Mam Golfa 1.6 td wypychal mi plyn korkiem od zbiorniczka mechanik splanowal i pospawal mi glowice ale to nie wszystko co należy robic kupujac nowa uszczelke sprawdz czy ma tyle otworów na płyn co w głowicy zdrza sie ze kilka brakuje i to może byc przyczyna
dzien dobry posiadam golfa 2 1.6 diesel jezdzilem 3 lata bez problemu i od jakiegos czasu zapala sie kontrolka brak plynu po dolaniu plynu nastepowaly podcisnienie czyli woda wypychala przez zbiorniczek wyrownawczy zmienilem pompe na nowa wymienilem termostad i uszczelke pod glowice i wode nadal pcha przez zbiorniczek wyrownawczy silnik sprawowal sie przez 3 lata bez zarzutu oleju nie potrzeba dolewac bo duzo nie spala czy moze cos wiecie co sie dzieje czy wie ktos jaka moze byc przyczyna prosze szybko jak ktos cos wie niech pisze dziekuje
Posiadam golfa GTD z 91 r. i jak na razie nie mam problemów z jego eksploatacja....poza tym że turbinka trochę przysłabła ale przebieg ma już nie mały bo 285 tyśiaków
Wszystkiemu jest winna szmaciana uszczelka pod głowicą, z wiekiem parcieje i rozpada się, co może prowadzić do przegrzania się silnika, jeśli zlekceważy się wysoką temperaturę to mogą pojawić się pęknięcia głowicy.
Rozwiązaniem jest założenie metalowej uszczelki od 1.9 (td bądź tdi) Mój golf już ponad rok jeździ na takiej uszczelce przy doładowaniu dochodzącym do 1.5 bara i znacznie wydajniejsze pompie wtryskowej nie mam żadnych problemów, mimo, że zdarzały mi się chwilowe przegrzania silnika ponad 90 stopni (pękł króciec przy głowicy)
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu