Szukaj

Problem z geometrią w nowej RAV4 HYBRYD EXECUTIVE
Toyota RAV4 V SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW 2019-2022

  • Autor: KrecikD
  • Kategoria: układ napędowy
  • usterka wystąpiła przy przebiegu 8 tys. km
Problem polega na "ściąganiu" pojazdu na prawą stronę, Podczas eksploatacji pojazdu odkryłem że pojazd przy każdej prędkości na odcinku ok 100m jest ściągany na prawo, trzykrotnie była ustawiana geometria kół w serwisie TOYOTA aż trafiła do serwisu Wałbrzych jako głównego serwisu z pełną obsługą niestety bez rezultatu problem występuje nadal. W wyniku takiej usterki czy wady nie można używać asystenta pasa utrzymania trakcji LTA ponieważ trzeba ciągle korygować jazdę skręcając kierownicę w lewo. Po przejechaniu ok 200km z ręczna korekcją bardzo bolą ręce. Nie wiem jak skończy się ten temat. Zaznaczam że zawsze kupuję auta z salonu przez 20l i jest to drugie auto Toyota i najgorsze jakie kupiłem i ostatni. Służę materiałem zdjęciowym i filmowym.

Komentarze

Od marca 2022 przejechałem RAV4 2,5 Hybrid Selection AWD 222KM ponad 47 tyś. km. Wymieniłem 3 komplety nowych opon: Bridgestone i 2x Michelin. Ściąga w prawo i tyle. Nie umieją tego naprawić. Po raz kolejny w serwisie geometrię sprawdzają, koła zamieniają miejscami, bajki o nachyleniu drogi, winie opon, itp. bzdury opowiadają... Twierdzą, że wszystko jest dobrze, więc chyba tą dobrocią wjadę kiedyś w pobocze. To moja 7 Toyota i raczej ostatnia, a mam jeszcze dwie: Avensis 1,8 z 2004 r. i RAV4 2,5 z 2009 r. i te staruszki sprawują się super i o dziwo jeżdżą prosto :)
Odpowiedz
Uszkodziłem tylną oponę po 100km od kupienia auta. Zakupiona nowa z serwisu. Po zmianie na lato/zima/lato auto ściąga. Korekta geometrii 2 razy, bez powodzenia. Sam dojrzałem, że tą nową oponę z przebiegiem o 100km mniejszym - założyli mi na przód . Po zmianie gdzie "nowsza" opona poszła na tył - problem ustąpił. Teoretycznie wszystkie 4 opony są identyczne. ale ta jedna jest chyba z innej serii produkcyjnej i różnica ogromna
Odpowiedz
Najczęstszym powodem są niestety opony i nie muszą to być wcale opony na przedniej osi wielokrotnie trafiały do mnie mercedesy i BMW oraz Aida z grupy vag i problem bywał w samych oponach często bywało że to opony tylnie możecie przełożyć koła z prawych na lewe i musi to być zrobione. W taki sposób jak mówię nie zwracając nato że opony są kierunkowe musicie zmienić wszystkie opony odrazy i tak przednie prawe na przednie lewe i tylnie prawe na tylnie lewe . Poza tym pomijam aspekt że każda jezdnia jest pochylona w kierunku pobocza aby opad deszczu nie tworzył jeziora na ulicy więc z tej przyczyny auta mogą mieć tendencje do ciągnięcia można to zweryfikować .gdy brak wiatru i brak ruchu na jezdni można wyjechać na lewy pas i zwrócić uwagę w którą stronę auto będzie ściągane z doświadczenia mogę napisać że wina w 80° to zawsze wina. Opon 5 % to geometria niekoniecznie przodu 5° blokowanie hamulca i 5 ° łożysko
Odpowiedz
Ja sobie poradziłem z tym problemem. Sprzedałem ten badziew.
Odpowiedz
Cześć. Czy komuś udało się rozwiązać ten problem? Niestety mam to samo.
Odpowiedz
Witam ,mam taki sam problem czy ktoś to rozwiązał
Odpowiedz
Mam to samo pojawiło mi się po około 60 tys km. Rav4 FWD 2.5 hybryd selection 2020.
Auto delikatnie ściąga i mam wrażenie ze pływa. Serwis niby ustawił zbieżność ale problem pozostał. Po miesiącu poprawiali niby jest lepiej, ale to nie jest jak był nowy. Kiedy odbierałem nowe auto zwróciłem uwagę na kat pochylenia. Tylnich kół. Były bardziej pochylone. Pytałem. - tak ma byc. Po około 60 tys. Auto ledwo trzyma parametry pochylenia kół tylnich.
Może tu problem?
Za rok kończy mi się gwarancja pytanie czy to uznają?
Odpowiedz
To samo. Ściąga w prawo, wymaga kontrowania. Problem pojawił się po zmianie na zimowe. Pierwsze badanie geometrii w ASO potwierdziło problem - wyniki wskazywały na odchylenia od normy. Skorygowano. Wydawało się ze jest lepiej ale problem wrocil. Druga korekta tez na krótko zdała się poprawić sytuację, ale po tygodniu znowu to samo. Zdecydowanie rozczarowujące jak na półroczny samochód. Problem występuje na niepochyłych drogach również.
Pytanie czy to jest objęte gwarancją i jak długo mozna sie tak bawić w korekty, aż ktoś potraktuje to poważnie.
Odpowiedz
Jak sobie poradziłeś?
Odpowiedz
Nie poradziłem sobie. Problem nadal jest. Czy masz podobnie?
Odpowiedz
Witaj mam to samo
Mimo korekcji geometrii w serwisie , po kilkuset kilometrach problem
Powrocil

Rozwiązałeś jakoś ta sprawę
Odpowiedz
Nie rozwiązałem.
Myslalem ze moze problem opon zimowych. Sprawdzone zostały. Wykryli jakąś anaomalię, ale producent uznal ze wszystko ok. Zresztą na letnich zjawisko także występuje, choć jest mniej wyraźne, więc to nie kwestia opon.
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Toyota RAV4 V SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW
Średni koszt przejechania 100 km
24,00 zł
6,5
l/100km
6,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota RAV4 V SUV