Szukaj

spadają obroty i gaśnie
Toyota RAV4 II 1.8 VVTi 125KM 92kW 2000-2006

  • Autor: ~Lena
  • Kategoria: instalacja elektryczna
Witam!
Bardzo proszę o pomoc, wymieniano zawór mojej Toyotce i zrobiono regeneracje głowicy (chyba tak to się nazywa), zawór wymieniono ale teraz samochód gaśnie jak np. dojeżdżam do świateł, zwalniam i auto gaśnie, prawie za każdym razem ale nie zawsze. Gaśnie gdy spadają obroty, nie zależnie czy jest zimny czy ciepły. Pojawił się też problem z włączaniem radia ale nie wiem czy to ma związek (na wszelki wypadek piszę ale nie wiem czy to się łączy). Bardzo proszę o jakąś pomoc, podpowiedz. Będę bardzo wdzięczna bo już nie wiem co robić. Może znacie kogoś w Lublinie kto może mi pomóc? pozdrawiam :)

Niestety nie mam pojęcia :( Błąd jaki wyskakuje diagnoście to coś co nazwał "problem z zaworem OCV" tak mi powiedział, niestety nie znam się na tym i nie wiem co to znaczy i czy to właśnie może być przyczyną usterki i tego gaśnięcia auta...

Komentarze

Moze sprobowac przestawic silniczek krokowy,poluzowac sruby trzymajace/zmienic je na szesciokatne wtedy mozna regulowac bez wujmowania przepustnicy/.Najpierw jednak przeciscilbym silniczek krokowy i czujnik przepustnicy bo one glownie wplywaja na obroty silnika.
Odpowiedz
Mozna podkrecic wolne obroty na dzwigni gazu przy przepustnicy /1-2 obroty sruby regulacyjnej/
Odpowiedz
Mam taki problem z RAV4 , 2,0 benzyna; silnik przygasa na wolnych obrotach a nawet gaśnie jak jest włączonych więcej odbiorników prądu. Co może być tego przyczyną; alternator, słaba "masa" na alternatorze. Czy można jakoś podkręcić wolne obroty?
Odpowiedz
Częstym objawem takiego zachowania się auta jest uszkodzony silniczek krokowy wolnych obrotów.Przy wysprzęglaniu obroty spadają do zera ponieważ nie działa regulator w postaci w/w silniczka krokowego.Osobiście taki problem miałem w Renault Megane.
Odpowiedz
Może to problem z alternatorem (zwłaszcza problemy z radiem mogą o tym swiadczyc). W mojej RAV-ce w czasie 5 km trasy wysiadł alternator (bez wcześniejszych oznak). Na początek, wycieraczki zaczęły się zacinac, radio przerywało. Później przy dodawaniu gazu obroty prawie nie wzrastały a auto wydawało dźwięk jakbym gaz dodawała "na luzie". Zaczęła wysiadac cała elektronika (nie wspomnę już, że same włączały się kierunkowskazy i gasły światła). Po wyłączeniu silnika nie mogłam uruchomic drugi raz auta i pozostała już tylko laweta :(
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Toyota RAV4 II 1.8 VVTi 125KM 92kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
12,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota RAV4 II