dowiedziałem się, problem tkwi w złym użytkowaniu. Zamki są marniejszą kopią patentu Mercedesa z lat70tych i na tej bazie robione to jest o sziś. W toyotach kluczyk przed uruchomieniem silnika należy: 1 - wsunąć w szczelinę 2 - wcisnąć do środka i przekręcać wszsytko robimy z czuciem. Wyjmowanie: po zgaszeniu motora 1 - wciskamy do srodka kluczyk 2 - przekręcamy - wyjmujemy. Zauważyłem że ojciec wogóle tak nie robił 10 lat stacyjka siadła wytarły się wodziki i blokada. Są fachowcy na rynku którzy znają problem i narawiają na miejscu. np. 45-751 Opole, ul. Krapkowicka 17 tel./fax (77)457-38-17 ... elektryka pojazdowa,
mechanika samochodowa, elektronika, naprawa zamków i stacyjek. zdecydowanie taniej niż wymieniac zamki.
jest problem z odpaleniem auta kluczyk musi siedzieć non stop w stacyjce bo jak sie wyjmie to potem problem z odpaleniem, co robić wymiana stacyjki? a pozostałe zamki? matko przecież to toyota!
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu