Szukaj

Auto zatrzymuje się.
Toyota Corolla IX (E12) Hatchback 1.4 D-4D 90KM 66kW 2004-2009

  • Autor: ~Kubel
  • Kategoria: układ napędowy
Pojawia się ikonka awarii przekładni, auto zatrzymuje się, można wyłączyć stacyjkę by ponownie ruszyć.Usterka powtarza się wielokrotnie by po dłuższym postoju nie pokazywać się przez kilkanaście kilometrów.Najczęściej pojawia się przy częstym zatrzymywaniu się i krótkich przelotach. wg serwisu błąd skrzyni biegów/do wymiany: kompletne sprzęgło, siłownik sprzęgła ,komputer skrzyni biegów - razem ok.10400 zł. Wg. mnie to problem komputera. Na razie nie zdecydowałem się na naprawę.

Komentarze

Aaa tak na marginesie, to jest tzw. wada konstrukcyjna. Firma, blisko współpracująca z TOYOTĄ, aisin dała tutaj dupy na całej linii. Powinni wymieniać te siłowniki na ich koszt. Natomiast na Ukrainie jeden koleś przerabia te nieszczęsne siłowniki. Za 4000 hrywien, czyli w zależności od kursu złotówki i hrywny jest to koszt między 580-630 PLN. + koszt przesyłki. Najtaniej znalazłem za około 70 PLN. czyli jakieś 140 w obie strony. Reasumując za około 800 PLN mamy dożywotni spokój z tym cholernym niedopracowanym wynalazkiem. Facet wyciąga tulejki, rozwierca, toczy gniazda pod te tulejki i zastępuje tulejki łożyskami NTN wiec są dożywotnio. A w razie czego to łatwo wymienić te łożyska. SZlifuje wałeczki, daje nowy silniczek i regeneracja , modernizacja zakończona. Nie dajcie się skubać serwisom ASO TOYOTY. To cwaniaki nastawieni tylko i wyłącznie na koszenie siana a nie na pomocy użytkownikowi.
Odpowiedz
Miałem to samo. To jet wina siłownika sprzęgła. Silniczek elektryczny i właściwie cały środek do wymiany. Tulejki w których pracują wałeczki po prostu wycierają się, robią się luzy co powoduje blokowanie siłownika. Oddałem do regeneracji, wymieniono wszystko tylko obudowa została moja. 1000 PLN + kalibracja i problem zniknął jak ręką odjął. Aaa też mi chcieli w serwisie wszystko wymieniać co wyszło by ponad 10 000. Ni dajcie się naciągać w serwisach. Sprzęgło jest do wymiany dopiero gdy ustaje tzw. PEŁZANIE. Czyli po włączeniu biegu i puszczeniu hamulca samochód powinien powoli toczyć się. Poza tym podczas jazdy dodając gazu czuć uślizg sprzęgła, obroty idą w górę a samochód nie przyspiesza prawidłowo.
Odpowiedz
Toyota Corolla IX (E12) Hatchback