Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu
Komentarze
~krzysztof
11 lat temu
Rozwiązanie problemu
5
Witam.
Od zakupu corolli e12 z 2006 1.4 benz, mijają 4 miesiące.
Problem którego szukam rozwiązania jest następujący:
dławienie się i szarpanie silnika, spadek mocy, po dodaniu gazu obroty powoli spadają a silnik zachowuje sie jakby brakowalo paliwa w zbiorniku.
Podczas jazdy na trasie w pewnym momencie wcisnąłem gaz a silnik zamiast wchodzić na obroty zaczął burczeć jakby skończyło się paliwo w baku i przygasać. "Podpompowałem" pedał gazu (jakbym odpowietrzał hamulce), silnik zaczął wchodzic na obroty i na kilka minut problem zniknął. Po kilku kilometrach -znowu ta sama sytuacja. Zatrzymałem się na kilka minut, obroty na biegu jałowym były normalne i nie oscylowały. Zgasiłem silnik. Pozniej dojechałem pod domu, zdjąłem klemy z akumulatora, przeczysciłem przepływomierz -który i tak był czysty. Tego samego dnia wymieniłem swiece (na te same ktore zaleca producent). Przez kolejny tydzien bylo ok.
Pozniej znowu ta sama sytuacja i problem wystepuje kilka razy w tygodniu.
Dodam ze nie zaswieca sie zadna kontrolka, brak mocy wystepuje sporadycznie. Wszystkie filtry i plyny wymienilem 3 miesiace temu. Problem wystepuje zarowno przy probie wyprzedzania jak i podczas utrzymania stalej predkosci jazdy na trasie. Nie ważne czy silnik jest nagrzany czy zimny.
Bardzo prosze o pomoc. Jesli ktos mial podobny problem i znalazl rozwiazanie sam to podpowiedzcie :)
Jesli znacie dobrego mechanika ktory naprawi mi autko w woj. mazowieckim- to poprosze o adresik na maila: krzysztof.gross@gmail.com
Dziekuje i pozdrawiam.
w jakims podsumowaniu wszechczsow toyoty jest wzminaka ze wlasnie w IX generacji corolli najczescie wystepujaca usterka jest awaria sondy lambda - co daje kontrolka check engine - ciezko po kodzie bledu stwierdzic bo to jest ten sam kod co dla calego tlumika i katalizatorów - z dosiwadczenia w serwisie toyoty powiedzieli ze prawdopodobnie sonda, choc tylko jej wymiana i zrobienie ilus tam kilometrów potwierdzi ten fakt, bo w skanie samej sondy (nawet tej zlej) wychodzi ze pracuje normalnie
witam wszystkich. mam pytanko. wczoraj wymienilem filtr paliwa w toyota corolla verso 2004rok 2.0 d4d 116km i zapalila mi sie pomarańczowa kontrolka (awarii systemu wtryskowego) co moze byc przyczyna jej zapalenia?
W mojej verso zapaliła się kontrolka awarii silnika po zalaniu paliwa na ukrainie.Po zalaniu naszego paliwa i po zdięciu klemy z akumulatora (dwa razy)zgasła i nie zapaliła się przez 20000km.Alepo wjechaniu w dziurę na drodze znowu zaświeciła się kontrolka awarii silnika paliwo było nasze polskie.Dwa razy reset klemą przy akumulatorze i problem zginoł-do nastepnego razu.
kolega "delete" mnie rozbawił..."(pojazd z taką usterką nie może przejść pozytywnie badania technicznego)" - kompletna bzdura!!! a to dlatego że mam często "Chec Engine" i żaden badacz nie miał `ale. mało tego jak by miał, to bym przy nim wyjął żaróweczke i ... już by nie miał ..`ale.
Swoją drogą jesli masz z tym problem to sam dla siebie to zdiagnozuj, bedziesz wiedział co jest grane. Skaner OBD II i wszystko jasne. Skoro jeździ nie stanął, to bedzie jeździł.
takie odpisywanie gościowi może to może sramto... poprostu musi znaleźć gościa z kompem i wtykami do toytoya i podłączyć... po kodzie błędu będziesz wszystko wiedział... ja miałem też ten sam kod błędu a miałem do wymiany świecę żarową... więc takie pisanie co to może być nie ma sensu... poprostu musisz sprawidzic.. powodzenia... generlanie ja drugi raz toyoty nie kupie, denerwują mnie te drogie części a do tego mało ludzi chce naprawiać później autka... a na serwisie to kasują zdrowo za byle co... np. rozrząd do corolli E12 D4D 2.0 kosztuje na seriwsie z wymianą 1500 zł... jedyne dobre jest to że wymieniasz co 100 tys km...
Podjedź do mechanika lub na stację kontroli pojazdów niech sprawdzi ci kod błędu.
Kontrolka ta informuje o zapisanych błędach w obrębie silnika (pojazd z taką usterką nie może przejść pozytywnie badania technicznego)ja bym tego nie lekceważył szkoda samochodu.
dodam jeszcze,że czasem kontrolka gaśnie, i potem po jakimś czasie znowu się zapala, nie ma reguły czasem gaśnie w trakcie jazdy, czasem nie czasem po ponownym uruchomieniu silnika, zauważyłem, że częściej dzieje się to w dni wilgotne...
mam corlolle z 2003 sedan, 1,6 benzyna, od roku co jakiś czas świeci mi się kontrolka awarii silnika, byłem w serwisie i powiedzieli żeby jeździć, bo już po gwarancji i nie opłaca się nic robić, poza samą kontrolką żadnych niepokojących objawów,
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu