Szukaj

Skomplikowana budowa i podatne na uszkodzenia mechaniczne elementy zawieszenia.
Toyota Carina I

  • Autor: ACbot
  • Kategoria: zawieszenie
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 1
Nie wystąpiła: 3

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

To zależy jak na to patrzeć i co się psuje. Na naszych bezdrożach każde zawieszenie jest na straconej pozycji. Ja wymieniałem z przodu: łączniki stabilizatora, drążek stabilizatora, tylne tuleje przednich wahaczy. Amortyzatory nadal oryginalne, sprawność w zakresie była ostatnio 87% i 94%. Z tyłu wymieniłem amortyzatory i sprężyny.

Szczególnie podatne na dziury są łączniki stabilizatora które przy odpowiednim pechu można rozwalić nawet te wczoraj wymieniane. Ale sama wymiana jest prosta i można zrobić to samemu o ile śruby będą chciały współpracować. U mnie oryginalne 13-letnie łączniki wyrywałem z auta przy pomocy palnika acetylenowego ;))

Co do zawieszenia to Carina ma przecież kolumny Mc Phersona z przudu i w pełni niezależne zawieszenie z tyłu - wiadomo że będzie bardziej skomplikowane niż zwykła belka skrętna.

Szczerze mówiąc nie rozumiem autora - typowa obsługa jak wymiana filtrów powietrza, paliwa, oleju, pasków, żarówek jest łatwa i do wszystkiego jest dojście, nie trzeba nic dodatkowego rozmontowywać.
Odpowiedz
Toyota Carina I