Szukaj

Temperatura silnika /grzeje się/
Toyota Camry III Sedan

  • Autor: zby61
  • Kategoria: układ chłodzenia
Witam wszystkich i proszę o pomoc...
Moja Toyota Camry rocznik 93 motor 3.0 z LPG przebieg ok. 320 tys km
Problem z grzejącym się silnikiem...na wolnych obrotach może chodzić kilka godzin i jest temperatura w normie, w czasie jazdy po przejechaniu ok 10 km. temperatura szybko wzrasta i utrzymuje się przed czerwonym polem. Po zatrzymaniu /np. w korku/ wraca do połowy skali.
Uszczelki pod głowicami wymienione, chłodnica nowa, termostat wymieniany trzy krotnie i dalej ten sam problem.
W cieplejsze dni próbowałem jazdy bez termostatu i było O.K. oczywiście dłużej się nagrzewała ale to nie był problem. Teraz idzie zima i jazda bez termostatu odpada ponieważ może się rozprogramować komputer i nie będzie ogrzewania kabiny :-(
Mechanik walczy z tym od miesiąca i żadnej poprawy...Czy powodem mogą być źle podłączone przewody chłodzące w instalacji LPG ? Zapowietrzenie układu raczej odpada, ponieważ był układ odpowietrzany. Korek jest nowy, zmieniony na 1,1 bar ale to też nie pomogło. Problem ten występował już wcześniej u poprzedniego właściciela ale ktoś mądry podłączył dodatkowy elektryczny wentylator, który miał za zadanie schłodzenie chłodnicy.
Nadmieniam, iż wentylator jest na wiskozie i po włączeniu klimy działa na wyższych obrotach.
Proszę o sugestie bo jazda bez termostatu nie wchodzi w grę.
Dziękuję za info...
Pozdrawiam, zby61

Komentarze

Konto usunięte #54928931
napr7awienie tego graniczy z cudem:D a wdobra strone kreci sie wiatrak? czy moze kostka od wiatraka jest podlaczona od wrotnie?i wypycha powietrze do przodu czyli pod prąd. jest pełny obieeg płynu przez chłodnice az po blok?
nalezalo by wlac caly plyn i stwierdzic czy wyleciał cały, byc moze gdzies sie zapchało i stoi.
Odpowiedz
zby61
Do Lancer901: Dobrze to określiłeś, że graniczy z cudem :-( Wszystko o czym piszesz było sprawdzane, wiatrak kręci się we właściwym kierunku, było podejrzenie, że może być gdzieś zapchany kanał wodny w bloku silnika ale jest to trudne do zlokalizowania...Obecnie mam założony mniejszy termostat od Nissana ale teraz jest odwrotnie, nie dogrzany silnik i zimne powietrze z nagrzewnicy pomimo zasłonięcia 3/4. Przez miesiąc walczył mechanik od japończyków i jest jak jest :-( Nie wiem co dalej zrobić, bo jazda z wychłodzonym silnikiem oprócz tego, że więcej pali to oszukuje komputer i może źle się to skończyć :-(
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Toyota Camry III Sedan
Średni koszt przejechania 100 km
43,00 zł
16,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Camry III Sedan