Szukaj

Falujące obroty silnika
Toyota C-HR I Crossover 1.2L Turbo 116KM 85kW 2016-2019

  • Autor: Pawcio
  • Kategoria: silnik
  • usterka wystąpiła przy przebiegu 13 tys. km
Witam , od pewnego czasu spadają mi obroty do nawet 500-600 na biegu jałowym. najlepiej to zauważyć jak sie podjezdża do skrzyzowania i zmienisz bieg . Auto na gwarancji wiec zobaczymy co powiedza na serwisie .

Komentarze

Do autora posta, udało się coś zdiagnozować usunąć problem ?
Odpowiedz
Witajcie,
Ja mam inny problem, obroty delikatnie falują ma postoju ale bardzo minimalnie o Ok.10-20 rpm.
Natomiast przy zmianie biegów z 2 na 3 silnik m taki jakby moment zawahania l.
Czy to jest normalne ?
Odpowiedz
Na zimnym silniku mam tak jak by ssanie a obroty 1200 potem spadają na 800! Też tak mam tylko zimą a przejechane 21000 km falują tylko na rozgrzanym silniku, 600-800 na biegu jałowym przez 15 do 25 sekund potem jednak się stabilizują na około 600. W serwisie Toyoty powiedzieli mi że to normalne i silnik chodzi książkowo ponieważ stabilizuje sobie temperaturę hm? Nie wiem co mam o tym myśleć? Czekam do wiosny.
Odpowiedz
Praca silnika w trybie Atkinsona lub Otto
Odpowiedz
Tak mają. Dostosowują prędkość obrotową silnika do czystości spalin.
Odpowiedz
Witam czy te silniki tak mają bo mam ten sam problem na postoju 1.2 turbo
Odpowiedz
Z tego co wiem to tak mają te silniki. Ale nie tylko te. U mnie tak jest, a jak włączy się np. klimatyzację to od razu podskoczą obr silnika.
Odpowiedz
No ja się przestraszyłem że to jakaś wada, cały czas masz te falujace obroty czy co jakiś czas?
Odpowiedz
Nie wiem czy nazwać to falującymi. Po prostu spadają obroty w trakcie postoju spadną do ok 550-600. Tylko jak jest włączona klimatyzacja, ogrzewanie szyby czyli obciąża się pobór energii to zaraz są po około 700-800 a niekiedy więcej. Taka eko-technologia widocznie bo nie ma na szczęście start-stop.
Odpowiedz
Latem też tak masz? bo ja tylko zimą
Odpowiedz
Tak. Ale tak jak pisałem jak jest włączona np. klimatyzacja to nie falują.
Odpowiedz
To jest jakąś wadą tego silnika czy co? Bo już nie wiem
Odpowiedz
Moim zdaniem nie. Zależy jakie falowanie. U mnie spadają i podnoszą się płynnie. Nie jest tak, że obroty spadają i podnoszą się o do np 600 i rosną np do 800 i znów w dół. Tylko płynnie. To jest też uzależnione min od temp katalizatora i tak jak pisałem od obciążenia silnika
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Toyota C-HR I Crossover 1.2L Turbo 116KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
7,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota C-HR I Crossover