- Autor: MateuszSkar
- Kategoria: układ hamulcowy
- usterka wystąpiła przy przebiegu 20 tys. km
Witajcie. Jestem po pierwszym przeglądzie w serwisie (20 000 km). Oprócz wymiany oleju i filtrów otrzymałem informację, że TYLNE klocki hamulcowe zostały całkowicie zużyte i zostały wymienione. Otrzymałem te klocki, faktycznie były zużyte. Nigdy nie spotkałem się z tak szybkim zużyciem tego elementu. Informacja, którą otrzymałem brzmiała: "Avensis tak ma". Jest to auto typowo flotowe, podróżuję głównie w trasie, bez pasażerów i obciążenia. Ktoś z Was zaobserwował coś podobnego? Chcę ustalić, czy rzeczywiście może się tak zdarzać, czy było to nieuczciwe zagranie ze strony serwisu.
Komentarze
Jestem po kolejnych 20 000 km i kolejnym przeglądzie (40 000 km). Tylne klocki w stanie bardzo dobrym. Drugie 20 000 km przejechałem w identycznych warunkach jak pierwsze. Mój wniosek? Trzeba być czujnym na każdym kroku, bo autoryzowany serwis nie gwarantuje uczciwości swoich pracowników. Dzięki za odzew. Szerokości!
wygląda na to że ten typ faktycznie tak ma. Miałem podobną sytuację. Mam Avensis 1,6 benz z 2016. Miesięcznie robię ok 2500 km. Tylne klocki skończyły się po 45 tys. To wina elektrycznego hamulca. Po zwolnieniu chyba nie luzuje klocków do końca lub zacinają się i przez pewien czas słychać jak trą o tarczę. Możesz to sprawdzić np. na parkingu zwalając hamulec i jadą z niewielką prędkością przy otwartych szybach (najlepiej słychać między dwoma budynkami, tunel, garaż). Usłyszysz tarcie. Ja zanim ruszę kilka razy naciskam hamulec nożny żeby odpuściło. W serwisie o tym wiedzą że "ten typ tak ma". Inna sprawa że zanim wymienili mi klocki w serwisie to zostałem poinformowany że się skończyły i mogłem je zobaczyć jeszcze "na samochodzie" jak wyglądają. Choć wiedziałem że pójdą do wymiany, bo to się czuło przy hamowaniu.
Pozdrawiam,
Mariusz
Kiedyś miałem focusa i zrobiłem mu serwis w aso - nie pamiętam już szczegółów ale któreś klocki wymienili mi po przejechaniu ok 50 tys km a przy następnym razie wymieniałem je (ale już u znajomego mechanika) po przejechaniu 80 tys km.
Następnym razem zastrzeż sobie że muszą Cię poinformować co chcą zrobić a wówczas nie wymieniaj u nich tylko gdzie indziej.