Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu
Komentarze
~Mieczysław
8 lat temu
0
Suzuki SX4 S-cross.Kupiony Wrzesien 2016.Silnik 998 cm.Przebieg 2500 km.Zaczeło się w Listopadzie,czyli 2 m-ce używany.Problem ze wstecznym,muszę kilka razy ,,pocheblowac" trójka,czwórta i...wstzeczny.Powinno się udać.I nic się nie zrobi,te TYPY TAK MAJĄ.Brak synchronizacji skrzyni biegów.
mam sx4 przebieg 61tys faktycznie 1i2 bieg wchodzą katastofalnie na dodatek wysiadła blokada mostów ,i co zrobić z tym badziewiem?zdarłem trzy vw golfy 1 2 i4 nie miałem z nimi problemu i chyba do nich wracam. suzuki to kicha
przejechałem nim 6 000, auto sprowadzone z węgier z przebiegiem 27 000
wrzucanie wstecznego jest naprawdę wkurzające, a i widoczność trochę jakby "gówniana" s lekka ,
no i kilka martwych pól...
niefajnie na miasto, a miało być tak pięknie...
też zawiedziony
Suzuki SX4 1.9 DDiS 4x4 70 tys. km problem jak w temacie z skrzynią biegów. Lewarek chodzi baaardzo opornie. Np. po przejściu z 2 na 3 nie wrzuca się na bieg jałowy ("luz") tylko trzeba go ręcznie przestawiać aby wrzucić 3 zamiast 1. Diagnoza: należy rozkręcić skrzynię biegów przy wybieraku i oczyścić te miejsca, ponieważ konstrukcja jest tak zrobiona, że jest bardzo duże prawdopodobieństwo dostawania się wody w w/w miejsce która powoduje, że biegi źle wchodzą. W warsztacie powiedziano mi, że robótka na ok godzinkę i w 50 zł powinienem się zmieścić. Pozdrawiam
1,6 2WD, 2012 rok, przebieg 1800km. Biegi ogólnie wchodzą bez problemu. Problem 1 i wstecznego u mnie nie istnieje. Czasem dźwignia "nie trafia w 3" a przy czwórce towarzyszą mi od czasu do czasu metaliczne dźwięki tak jakby drążek uderzał w metalową obudowę. Przesiadłem się na Suzuki SX4 z Fabii 1,4 którą jeździłem od nowości 11 lat. Powiem jedno. Skrzynia biegów w Fabii to jednak było "masełko" w której biegi można było wrzucać 1 palcem.
Cześć, u mnie tez jest to irytujący problem, bywa ze ze skrzyżowania nie jestem w stanie ruszyć z 1 biegu, muszę wrzucać 2... kosmos... byłem w Suzuki, zamówili części i mówią że robią na gwarancji (częste przypadki)... rozbiórka skrzyni (2-3 dni).
Mam jeszcze problem z dziwnym halasem po wylaczeniu silnika, przez okolo 2-3 sek slychac "buczenie", wczensiej wiazałem to z klimą,po dłuższej miejsckiej jezdzie, jednak ostatnio wylaczajac klimę na kilka minut przed zgaszeniem silnika problem również występuje... Suzuki robi oczy, słyszeli to co ja ale każą jezdzić poki na gwarancji ;-)
Z biegami w SX4 jest masakra, 1 i 2 biegi niczym w ciągniku a wsteczny bardzo często wkładam dopiero po drugim wciśnięciu sprzęgła!! jak muszę szybko wykonac manewr przejścia z jazdy do przodu na jazdę do tyłu to dostaję gęsiej skórki - wejdzie - nie wejdzie, pod tym kątem Suzuki dało ciała
Do powyższych uwag chcę zwrócić uwagę na sprzęgło. Podobno jego słaba jakość jest spowodowana wycofaniem azbestu? Co mnie to może obchodzić. Moje drugie już sprzeęgło poszło po 10000 km przy próbie holowania. Jestem doświadczonym kierowcą i czegoś takiego jeszcze nie przeszedłem. Teraz boję się po prostu normalnie jeździć. Szukam pomocy w nawiązaniu kontaktu z jakimś specjalistą.
Mam nowy SX4 DDiS 2.0 od miesiąca - dotąd wszystko w porządku, oprócz właśnie skrzynki biegów. Pierwsze kilkaset km OK, ale teraz po 800km jest już bardzo twarda. 3 pierwsze biegi najgorsze w moim przypadku, szczególnie drugi.
53 tys. skrzynia padła auto swift po gwarancji 4 m-ce, koszt wyliczyli 5 200 zł. masakra , jak można zrobić taką skrzynię - nigdy już nie nabiorę się na suzuki. Amortyzatory padają jak muchy i nie są objęte gwarancją, hamulce piszczą , podobno tak ma być. Sprzęgło też już do wymiany. Oczywiście japoniec nie węgier i taki złom.
Mam Sx4 bardzo krótko.Zepół zmiany biegów jest toporny jak traktora.Biegi wchodzą,ale odgłosy nie z tej epoki.Siermiężne.Przebieg 24000 km. Użytkowałem do tej pory 20 samochodów.Mam 62 lata. Zaskoczony jestem niskim poziomem tej konstrukcji.Będę obserwował i wnosił uwagi.
Faktycznie wsteczny wchodzi kiepsko i nie za każdym razem.
To można jakoś przeboleć. Gorsza sprawa, że w moim aucie dwa razy podczas jazdy odłączyły się od lewarka skrzyni biegów cięgna łączone lewarek ze skrzynią - irytujące, groźne i niedopuszczalne. Ostatecznie na gwarancji wymieniono powyższe cięgna i poprawiono mocowanie blokady skrzyni biegów. Kosztowało mnie to bardzo dużo nerwów i czasu - każda część sprowadzana jest w ciągu kilku dni z Niemiec!!! Chore.
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu