Drgania kierownicy podobne do tych przy niewyważonych kołach.
Suzuki Jimny
Autor: ~wektor1
Kategoria: układ kierowniczy
Po 30 tys. km. Pomaga zamontowanie (prawdopodobnie seryjnie montowany na niektórych rynkach) hydraulicznego tłumika drgań.
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Tak
Nie
Wystąpiła: 42
Nie wystąpiła: 2
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu
Komentarze
Grzegorz
3 lata temu
1
U mnie drgania występowały "książkowo" ok. 80 km/h w przeglądach zawieszenia i układu kierowniczego wszystko wychodziło bez uwag. W pewnym momencie wystąpił wyciek z uszczelnienia przy przegubach kulowych. Po wymianie uszczelnień wraz z całym kompletem naprawczym (łożyska na zwrotnicy) jedzie jak nowy, żadne drgania nie występują.
Przyczyn tego zjawiska może być bardzo wiele i czasem trudno ją zdiagnozować. Może być ona jednak bardzo prozaiczna. Polecam od sprawdzenia ciśnienia w oponach. U mnie po zmianie opon wystąpiło zjawisko bicia kierownicy przy prędkości ok. 80 km/h (przy prędkościach niższych i wyższych było ok). Okazało się, że przy wymianie nabito mi standardowe 2 bary do wszystkich kół tymczasem Jimny pracuje na dość niskim ciśnieniu - instrukcja podaje 1,6 z przodu i 1,8 z tyłu. Dostosowanie ciśnienia do ww. wartości spowodowało, że problem zniknął.
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu