Subaru Legacy I Kombi 2.0 4WD 116KM 85kW 1992-1994
Autor: jacek111111
Kategoria: układ napędowy
Jadąc rano do pracy, brnąłem z powodzeniem przez zaspy, a chcąc wyjechać po południu miałem kłopoty z ruszeniem, zauważyłem że ciągną tylko przednie koła, tak jest do teraz. proszę o radę .
w automacie jest bezpiecznik- zwora do blokowania napędu na samo FWD ,a napęd przenoszony jest bez visco. Mam instrukcje serwisowe obu skrzyń i dokładnie widać różnice w budowie.
W tej wersji skrzyni manualnej jak i automatycznej jest sprzęgło lepkościowe (szpera), które załącza lub wyłącza tylny napęd. Gdy się jeździ agresywnie na szutrowej nawierzchni lub próbuje zerwać kola na asfalcie najczęściej to sprzęgło zepsuć w tedy ono jest do wymiany w całości wiąże się to z remontem skrzyni biegów. Sprzęgło działa na zasadzie:, która z osi ma lepszą przyczepność na tą kieruje moment obrotowy lub ją dzieli na tylną i przednią oś.
Ma jeszcze duże znaczenie jakiego oleju stosujesz do skrzyni biegów i tylnym moście, kiedy ostatni raz wymieniałeś. Ma też duże znaczenie średnice felg i profil opon powinny być jednakowe na czterech kołach. Stosowany olej do skrzyni i do mostu powinien być jednakowy czyli full syntetyk 75W90. Adi1 pisze bzdury bo nie widział tej skrzyni biegów i nie wie na jakiej zasadzie działa.
jesli masz automat to poszukaj bezpiecznika z napisem AWD bo w automatycznej skrzyni naped był dołączany elektronicznie za pomoca bezpiecznika i tez wychodziły takie wersje 2 i 4 napedowe jesli to nie to to chyba cuda bo jak by poleciała skrzynia biegów wcale byś nie ruszył.
Komentarze
Ma jeszcze duże znaczenie jakiego oleju stosujesz do skrzyni biegów i tylnym moście, kiedy ostatni raz wymieniałeś. Ma też duże znaczenie średnice felg i profil opon powinny być jednakowe na czterech kołach. Stosowany olej do skrzyni i do mostu powinien być jednakowy czyli full syntetyk 75W90. Adi1 pisze bzdury bo nie widział tej skrzyni biegów i nie wie na jakiej zasadzie działa.