Szukaj

Problemy z filtrem DPF (ciągle świeci się kontrolka).
Skoda Superb II

  • Autor: ~lklklkl
  • Kategoria: instalacja elektryczna
kontrolka filtra DPF nie chce zgasnąć pomimo wszelkich zabiegów ASO, zdarzają się nawet przypadki wymiany samochodu na inny ponieważ nikt nie wie nawet w ASO co jest przyczyną uszkodzenia
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 16
Nie wystąpiła: 7

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

Do komentarza sprzed 10 dni dodam że auto stoi w serwisie 2 tygodnie. Posprawdzali wszystko po kolei i nie wiadomo co powoduje błąd P2002. Zapełnienie dpf 5%... Decyzja centrali.... wymiana Dpf. katalizatora i czujników z sondami lambda na nowe. Naprawa gwarancyjna. Od 2 dni montują nowe graty.
Odpowiedz
Superb 3.. 2018r.2.0 tdi 190km.przy 15tyś błąd dpf. W serwisie coś pogmerali. Od 20 tyś zapala się kontrolka czek. Wyskakuje błąd P2002 co 2 dni. Od kilku dni stoi w serwisie i nikt nie wie co jest grane. Auto jeździ wyłącznie w trasie i jest tankowane Orlen verva. No a żona mówiła weź audi w benzynie....trzeba było posłuchać a nie tych co mówili że skoda superb to tak jak audi a6.. Bzdura..
Odpowiedz
U mnie po komputerowym wypalaniu kontrolka zgasla po przejechaniu 50 km z powrotem się zapalila.
Odpowiedz
Dodam tylko, że u mnie wypalanie to tylko na chwile pomagało. Potem już cały czas kontrolka się świeciła. Ząłączane wypalanie nie dawało rady z nagarem oleju i sadzy, który był niestety w znacznej ilości.
Odpowiedz
Może poprostu DPF jest już 'zapchany' ? po 25 tys. pewnie zawalony sadzą albo olejem po jakiejś awarii. No ale to już w ASO powinni stwierdzić. Ile gram popiołu im w ASO pokazywało ? jakie wyniki z czujnika różnicy ciśnień ? W moimi Audi A4 filtr DPF + katalizator był zawalony po awari turbo. Odesłałem tutaj do czyszczenia: https://dpf-lab.pl i po regeneracji DPF wszystko śmiga. Z otrzymanego raportu i porównania stanu przed i po czyszczenie ewidentnie było widać, że DPF byl zawalony olejem. Na zdjęciach z kamerki też wszystko widać.
Odpowiedz
U mnie pierwszy raz zapaliła się kontrolka sygnalizujaca oczyszczanie prze 25 tys., a pozniej to juz regularnie kilka razy od zmiany do zmiany oleju. Raz wymieniali jakis czujnik na gwarancji i mialo byc dobrze ale to nie pomoglo. Po gwaracncji tez co grzebali zmieniali oprogramowanie jakiegos sterownika i dalej kicha. Tankuje tylko na markowych stacjach. Teraz cos sie dzihe ponoc z wtryskami :(, pomijam ze przy 90 tys. rozsypala sie dwumasa, a i jeszcze tylko wiazka w tylnej klapie sie popsula. To ponoc standard w Superbach II. Ogolnie auto fajne i duzo miejsca w srodku. Tylko moze moj egzemplarz jakis felerny sie trafil.
Odpowiedz
można zauważyć w którym momencie DPF jest czyszczony,u mnie widoczne to jest po obrotach silnika na postoju po rozgrzanym silniku jest to wartość ok.1000-1100 obr/min,dodatkowo włączają się oba wentylatory chłodnicy,cały cykl trwa ok.5 min.Nie wolno w trakcie zgasić silnika. Superb 2,0 TDICR 170KM
Odpowiedz
Naszczęscie nie mam D P F samochody z filtrem cząstek stałych nie są niczym dobrym do jazdy po mieście. Dużo jeżdzę po mieście mam 1,8 TSI a spalanie wacha się między 9,1-9,6 l/100km. Dlatego świadomie wybrałem 1,8 TSI i problemów niemam ufff ....... ale pamiętajcie i tym żeby nie lekceważyć kontrolki od DPF bo jak się zaświeci to wystarczy jechać z równą prędkością OBROTOWĄ silnika najlepiej nie zmieniająć biegu i wtedy następuje samoczynne oczyszczenie filtra. Jak się do tego nie bedzecie stosować to wymiana gwarantowana a to nie tanie.
Odpowiedz
zabierz samochód na jakaś drogę gdzię będziesz mógł go troszkę "przegonić" - sam miałem Octavię RS z 2.0TDI 17OKM - w miescie DPF to był standard , ale po kilkuminutowym "spacerze" pomagało. Pamiętaj że jeśli zapchasz DPF w 80 % i wyżej - istnieje ryzyko wymiany ... i to na Twój koszt.
Pozdrawiam
Odpowiedz
Skoda Superb II