Szukaj

Awaria silnika i skrzynie biegów
Skoda Octavia II Kombi 1.9 TDI PD 105KM 77kW 2005-2012

  • Autor: ~SL
  • Kategoria: układ napędowy
Witam, jeżdże skodą octavia 1.9 tdi 105km 2008 do 122 000 km autko bardzo fajne potem same "cuda":
- 122 000km pękł korbowód, a przy 121 000km był wymieniany rozrzą- na gwarancji wymieniono silnik bez głowicy,
- 123 000km wycie i szarpanie skrzyni biegów, w konsekwencji wymiana obudowy i sprzęgła bez dwumasy, za dwumasę zapłacono z własnej kieszeni, reszta w ramach gwarancji,
- 135 000km metaliczny dzwię ze skrzyni biegów przy jezdzie na luzie jak i na biegu- albo mechanizm, albo łożyska na wałkach.
Brak mi słów na jakość zastosowanych materiałów.
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 14
Nie wystąpiła: 15

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

Same niezniszczalne, pancerne i kopcące Tdi-ki się sypią. Mam octavię II z 2005r. 1.6 fsi, olej co 10 tyś wymieniam, 160tyś przebiegu i odpukać tylko zębatka w zaworze egr straciła parę ząbków. Nie wpłynęło to w znaczący sposób na pogorszenie pozytywnych odczuć z jazdy tym autem, jedynie niewielki spadek mocy. Nowy zawór 260 zł. Polecam świetne autko, pojemne i tanie w eksploatacji. Wszystkie nowoczesne wypust różnych marek w cenie do 140tyś zł nie równają się do tej oktavki.
Odpowiedz
Dodam jeszcze że rok mojej Octavii to 2011 z grudnia
A następnego dnia miala byc dwumasa robiona wiec przestroga dla innych gdy zacznie hałasować dwumasa lepiej jak najszybciej robic ja zwlekalem 9tys km bo jeden glupi mechanik powiedział że nie warto ROBIC JESZCZE bo jak nie wpada w drgania to nie jest źle a co sie okazalo ze dwumasa nie musi wchodzić w drgania tylko jak juz na jałowym biegu zaczyna chodzić głośno to trzeba myśleć juz o wymianie a następnie jak juz obroty szaleją gdy turbo sie za łącza. No nic trzeba zrbic i jeździć dalej bo za dobre autko jest by zmieniać Go ;)
Odpowiedz
218tys i padła dwumasa na bani w niemczech na 6biegu.
Dwumasa zablokowala skrzynie że nie dało sie wybic 6biegu i efekt tego byl taki ze pomarańczowa butka i wykonany telefon był i ADAC przyjechalo i odholowało i autto zastępcze dali ;)
Odpowiedz
Umnie q,9 TDI 2006r 136tys.km i zaczynają się drgania podczas jazdy. po przeglądzie stwierdzono brak luzów na układzie jezdnym, ale jak się przejechałem z mechanikiem to stwierdził, że faktycznie jest rezonans na całym aucie. Podejrzenie padło na polączenie półosiek ze skrzynią biegów. Wynika z tego, że jest to grubsza rzecz. I można się czuć nieco zawiedzionym jakością przy aucie, które z założenia służy do pokonywania dużych tras.
Odpowiedz
Czyli przeglob...?
W VW turanie 2.0 TDI 140 PS tez tak Mi sie dzialo...
Koszt przegloba wraz z wymiana w 2014r Cale 200 zl...
Obylo sie Bez kredytu.
Odpowiedz
1.9tdi bxe 2009 fl . Zrobiłem już 165tkm i w sumie przy 130tkm tylko turbo poszło do regeneracji ,no i rzeczy eksploatacyjne ale to norma . 105km to nie rakieta - do spokojnej jazdy. Nie narzekam a nawet jestem zadowolony.
Odpowiedz
Też mam 1,9 TDI BXE 2010 i nie narzekam. Silnik pracuje dobrze i jeszcze nic nie robiłem. Odwdzięcza mi się za spokojną jazdę. Olej wymieniam wcześniej niż co 30 tys. Z reguły po roku przy ok. 20 tys. plus minus 5 tys.
Odpowiedz
Zapomniałem dodać że przy 100 tys. po 7 latach wymieniłem rozrząd i sprężynę z tyłu bo pękła i tyle. Klocki i tarcze są jeszcze dobre. Przy dieslu trzeba pamiętać aby po ruszeniu nie szaleć tylko spokojnie go rozgrzać i potem można jechać szybciej.
Odpowiedz
Powodzenia,na pewno silnik sie odwdzięczy, co za durnoty ale Twoja sprawa-to najprostsza dróg do zabicia silnika.
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Skoda Octavia II Kombi 1.9 TDI PD 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
6,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Octavia II Kombi