Szukaj

Powietrze w przewodzie paliwowym przezroczystym pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskowa VR
Skoda Octavia I Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW 1996-2004

  • Autor: ~Wojtek
  • Kategoria: układ wtryskowy
Co jakiś czas występują kłopoty z uruchomieniem silnika ( pali za drugim lub trzecim razem)po czym silnik chodzi jak zegarek - nie gaśnie, pracuje równo; gdy ich nie ma silnik pali po 1 obrocie wału korbowego.
Zauważyłem ze w przewodzie paliwowym przezroczystym gdy silnik pracuje pojawiają się banki powietrza przepływające z filtra paliwa do pompy wtryskowej. A gdy silnik jest wyłączony w górnym położeniu ww. przewodu znajduje się banka powietrza.
Wymieniłem już filtr paliwa z dwoma oringami na podgrzewaczu paliwa, sprawdziłem szczelność połączenia przewodów paliwowych z filtrem.

Z góry dziękuje za pomoc

Pozdrawiam Wydaje mi się ze to brak wystarczającej ilości paliwa

Komentarze

oring na spodzie pompy może być walnięty i ON zlatuje z pompy i przewodu przed filtrem
Odpowiedz
Temat stary ale może pomogę.
U mnie też powietrze w układzie. Przyczyną były spękane węże paliwa- pod wpływem temperatury-guma się rozszerzała i dostawało się powietrze do układu (pęknięcie przy zawleczce)
Warto sprawdzić i to.
Odpowiedz
Ja mam ten problem z powietrzem w przewodzie paliwowym przeżroczystym od filtra do pompy już wymieniłem filtr sprawdziłem smoka i wymieniłem oring przewody sprawdziłem pod ciśnieniem w wodzie i dalej mam powietrze po uruchomieniu przez moment leci paliwo ale gdy wytworzy się podciśnienie pokazują się bąbelki powietrza paliwa w zbiorniku mam na ful już nie wiem co mam robić
Odpowiedz
mam problem moja oktawka 19 tdi już mi dwa razy odmówiła i to na autostradzie jadę 170 km raptem autem szarpie a potem gaśnie -
czyściłem zbiornik pompę .drugi raz była czysta i to samo mi zrobiła ,wymontowałam pompę przedmuchałem i auto chodzi tylko nie wiem jak długo a niedługo jade znowu autostradą -Pomocy bo mnie lawety -wykonczą
Odpowiedz
Wmienić filtr paliwa (przy wymianie zalać go do pełna ON), sprawdzić połączenia ( dokręcić) sprawdzić na filtrze paliwowym zaworek (dwa oringi w odpowiedzniej kolejności założone + zabezpieczenie), uzupełniać paliwo w zbiorniku przed zapaleniem się rezerwy (przy przechyłach, na zakrętach możliwość zassania powietrza ze zbiornika) i tyle. Sam to przerabiałem i jest OK.
Problemy z uruchomieniem raz łapie a raz nie bez względu na pogodę możliwe że zawiesza się przepustnica w zaworze EGR (przy gaszeniu silnika podciśnienie zamyka przepustnicę aby odciąć powietrze do silnika) zawór ten zazwyczaj powinien być czyszczony po każdych 100.000 tyś km. (brug powstały w wyniku recylkulacji spalin - oleista maź)- miałem tak w swojej aż całkim odmówiła posłuszństwa i po dwóch dniach myślenia i prób dotknąłem dźwigni przepustnicy ,która opadła i popróbie uruchomienia moja oktawka ożyła - to może być to nie koniecznie powietrze w przewodzie paliwa bo przy uruchamianiu zanim to powietrze dojdzie do wtrysków to i tak odpali.
1.9 tdi 90 KM AGR 2001r.
Pozdrawiam.
Odpowiedz
GDY WYMIENIASZ FILTR PALIWA, FILTR POWINIEN BYĆ ZALANY ON JAK MASZ
Odpowiedz
ludzie mam ten sam problem. a nawet jeszcze gorszy. POMOCY!!!
bańki powietrza miałem przez cały rok. a to już 2 zima jak skoda stoi. jak jest mróz to w przewodzie za filtrem pokazuje sie powietrze. już nie wiem co mam robić proszę o rady.
Odpowiedz
Skoda Octavia I Hatchback