Szukaj

szarpanie silnika, miga check engine, świeci EPC i trójkąt z wykszyknikiem
Skoda Octavia I Hatchback 2.0 115KM 85kW 1999-2005

  • Autor: ~Adam
  • Kategoria: silnik
Witam mam problem ze skoda octavia 2.0 116KM benzyna z sekwencją princa; lekko faluje na niskich obrotach, w trakcie jazdy zaczyna mocno szarpać, miga check engine, potem zapala się EPC i trójkącik z wykrzyknikiem od esp, silnik zgasł, kilka razy odpalałem, chodzi na wolnych obrotach ale nie ruszy z miejsca, mocno przy-gazowałem na luzie kilka razy, odpaliłem jeszcze raz, kontrolki pogasły ale świeci check, auto jeździ ale problem się powtarza w trasie, wyczuwam drgawki podczas przyśpieszania,brak różnicy na benzynie czy na gazie
Czy wie ktoś jaka jest przyczyna brak Wyskakują przeróżne błędy:
przerywacz spalania rozpoznany, cylinder 1,2,3 i 4, niedostateczne spalanie, katalizator rząd I,
na liczniku pokazuje średnie spalanie 6 litrów/100km przy oszczędnej jeździe,
kasowałem kilka razy, nie pamiętam wszystkich błędów..
wymieniłem cewkę, kable, świece i nic..
dziwne, bo auto jeździ, ma kopa, ale lekkie drgawki przy przyśpieszaniu i nikt nie wie co jest grane ;/

Komentarze

Mam problem ze skoda octavia 1. Benzyna 20sto piętnaście koni gaśnie w czasie jazdy szarpie czy morze być wina katalizatora
Odpowiedz
Przeplymowierz powietrza może być uszkodzony lub trzeba go przepłukać
Odpowiedz
U mnie najpierw zapaliło sie epc, potem auto jeżdziło jakiś czas i zgaszone nie odpaliło, wymiana czujnika położenia wału pomogła epc zgasło, okazało sie że jeszcze pompa paliwa i 1 cewka ,po tym wszystkim autko chulało, ale w ostatnim czasie zaczoł zapalać sie olej na czerwono , wcześniej co jakiś czas na żułto, teraz mruga na czerwono, oleju jest stan , po zdjęciu klemy resecie kompa , zapala sie epc, kontrola trakcji i olej na czerwono , komuter sugeruje lambde, ktoś zasugerował mi czujnik oleju, a wy jak myślicie?
Odpowiedz
winny był czujnik położenia wału korbowego, samochód gwałtownie zchodził z obrotów i gasł, oraz przebicie na pękniętej cewce zapłonowej
Odpowiedz
krisunio1
Witam,
Miałem ten sam problem. Okazało się że winny jest:
a) komputer sterowania gazem - koszt wymiany 1000 pln
b) wężyk podciśnienia okazał się nieszczelny.
Wymiana tych dwóch rzeczy + wykasowanie błędów i jak ręką odjął. Auto znów hula.
Przy poszukiwaniu problemu byłem u specjalisty który przy okazji sprawdził sondę lambda, wymienił czujnik temperatury cieczy chłodzącej, sprawdził wtryski.
Całość wyniosła 1450 pln.
Odpowiedz
A u mnie zapaliło się EPC i kierownica nie miała wspomagania,wyłączyłem silnik i wszystko jest w porządku,dwa razy tak miałem i nic się nie dzieje,dziwne?
Odpowiedz
w mojej skodzie działo się tak samo. Też wymieniłem co się dało i okazało się że jeden wtrysk gazu poszedł, wymieniłem i faktycznie jak ręką odjął.
Odpowiedz
ale komputer nie wykrywa uszkodzonej sondy, tylko statyczną usterke katalizator rząd I,
Odpowiedz
mam ten sam silnik w octavii i też czuć minimalne szarpanie przy obrotach ok 1600-1800, ale szkoda zachodu i kasy na szukanie przyczyny,kiedys pewnie wyjdzie przy okazji, metoda mechaników - prób i błędów to nie dla mnie. Przy okazji non stop wymianiam co kilka miesiecy w tym silniku czujnik temperatury silnika bo wiecznie pokazuje za małą temp, lub nie chce odpalać na ciepło. Taki urok tego silnika. Jestem zdania jeździć do zarżnięcia - czyli jeszcze jakieś 500 tys km :)
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Skoda Octavia I Hatchback 2.0 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
55,50 zł
11,7
l/100km
11,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Octavia I Hatchback