Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu
Komentarze
~Patriota
7 lat temu
0
Mialem to samo swiatla mijania raz swiwcily mocniej raz slabiej a pozniej zapalila sie kontrolka airbag nie spodziewalem sie ze to usterka regulatora pojechalem na wakacje i alternator nie odlaczal ladowania akumulatora podczas jazdy co skutkowalo przeladowaniem akumulatora i awaria auta. Mechanik z przypadku wymienil regulator ale nie bylo zaplonu wiec wymienil swiece i cewke tez nic. Zabralem do innego mechanika i czekam na diagnoze.
Na czym polega? regulator nie trzyma napięcia podawanego przez alternator, zamiast 14v jest np 16v. Tak miałem u siebie. Jak to zauwazyłem ? Zapalila sie bez powodu kontrolka AIRBAG, a przy wyzszych obrotach silnika kontrolka ABS. Poczytalem w necie i sprawdzilem napięcie aku podczas pracy silnika.
Sa dwa przypadki nieprawidlowej pracy regulatora alternatora:
- PRZERWA w elemencie wyjsciowym modulu, alternator nie laduje akumulatora, pali sie czewona lampka brak ladowania /symbol akumulatora/ - ta sytuacja jest oczywista i nie jest niebezpieczna.
- w module wyjsciowym regulatora napiecia
nastepuje ZWARCIE, napiecie wyjsciowe
alternatora wzrasta do ok. 17,5 V!, prad
ladowania przekracza dopuszczalne wartosci, akumulator sie gotuje i pk pewnym czasie albo od razu nastepuje jego koniec. W pojazdach z ABS po dodaniu gazu / przy ruszaniu/ zalala sie zamiadt zgasnac lampka sygnalizacyjna ABS!!! To jedyny symptom i ostrzezenie, aby siegnac po woltimierz i sprawdzic napiecie na akumulatorze w trakcie pracy silnika. I wtedy natychmiadtowa wymiana regulatora napiecia. W sklepach elektronicznych sa dostepnie ukady elektroniczne do kontroli zbyt nieskiego i zbyt wysokiego napiecia w instalacji samochodowej i warto je stosowac
U mnie również posypał się regulator. Objawy: światła mijania świecą raz mocniej a raz słabiej a konsekwencją może być zakup nowego akumulatora, żarówek no i oczywiscie naprawa regulatora. Lepiej nie czekać za długo z naprawą..
U mnie ten sam problem był. Napięcie około 18V (16V ma minimalnych obrotach). Przez to Felicja paliła mi 11l/100km.
Po tej wymianie spadło do 6,5-8l/100, a po wymianie termostatu d0 nawet 5,7l/100km.
właśnie wymieniłem regulator ponieważ auto nie odpalało samo i ledwo udawało się uruchomić przez kable rozruchowe od innego auta. Mechanik po zmierzeniu miernikiem stwierdził że alternator daje za dużo produ to jest 18V GDZIE POWINIEN OK 14V. USTERKA TA SPOWODOWAŁA USZKODZENIE AKUMULATORA CO SKUTKOWAŁO JEGO WYMIANĘ.
Oryginalny regulator przechulał mi 85 tyś km, a potem zamiennik jedynie 15 tyś km... więc jak się kupi ori za 50zł to się ma spokój a jak się przyoszczędzi i kupi za 25 to niech się nie dziwi, że szybko pada
tak,proszę,niewiesz kiedy a tu radio przestaje grać,a samochody jadace z nad przeciwka ci migają bo nimasz swiateł włączonych-to tak na szybko-radio i zarówki szlak trafia i prawie co masz włączone i jak długo bo altelnator idzie na maxa boregulator nic nie trzyma i ile ma to da i wszystko pada od dużego napięcia,u mnie oswietlenie czesciowo deski rozdzielczej,radio,reflektory przód,pare innych żaróweczek nie niezauważyłem lato,słońce daje i nie widziałem czy liczniki mocno oświetlają zegary
u mnie padl reulator napiecia a od tego sterownik, akumulator, radio i prawie wszystkie żarówki a koszty naprawy horrendalne holowanie , wymiana części, robocizna to niemal pół wartości samochodu..
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu