Szukaj

Usterkowy regulator napiecia.
Skoda Felicia I

  • Autor: ~lklklk
  • Kategoria: instalacja elektryczna
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 41
Nie wystąpiła: 11

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

Mialem to samo swiatla mijania raz swiwcily mocniej raz slabiej a pozniej zapalila sie kontrolka airbag nie spodziewalem sie ze to usterka regulatora pojechalem na wakacje i alternator nie odlaczal ladowania akumulatora podczas jazdy co skutkowalo przeladowaniem akumulatora i awaria auta. Mechanik z przypadku wymienil regulator ale nie bylo zaplonu wiec wymienil swiece i cewke tez nic. Zabralem do innego mechanika i czekam na diagnoze.
Odpowiedz
Na czym polega? regulator nie trzyma napięcia podawanego przez alternator, zamiast 14v jest np 16v. Tak miałem u siebie. Jak to zauwazyłem ? Zapalila sie bez powodu kontrolka AIRBAG, a przy wyzszych obrotach silnika kontrolka ABS. Poczytalem w necie i sprawdzilem napięcie aku podczas pracy silnika.
Odpowiedz
Sa dwa przypadki nieprawidlowej pracy regulatora alternatora:
- PRZERWA w elemencie wyjsciowym modulu, alternator nie laduje akumulatora, pali sie czewona lampka brak ladowania /symbol akumulatora/ - ta sytuacja jest oczywista i nie jest niebezpieczna.
- w module wyjsciowym regulatora napiecia
nastepuje ZWARCIE, napiecie wyjsciowe
alternatora wzrasta do ok. 17,5 V!, prad
ladowania przekracza dopuszczalne wartosci, akumulator sie gotuje i pk pewnym czasie albo od razu nastepuje jego koniec. W pojazdach z ABS po dodaniu gazu / przy ruszaniu/ zalala sie zamiadt zgasnac lampka sygnalizacyjna ABS!!! To jedyny symptom i ostrzezenie, aby siegnac po woltimierz i sprawdzic napiecie na akumulatorze w trakcie pracy silnika. I wtedy natychmiadtowa wymiana regulatora napiecia. W sklepach elektronicznych sa dostepnie ukady elektroniczne do kontroli zbyt nieskiego i zbyt wysokiego napiecia w instalacji samochodowej i warto je stosowac
Odpowiedz
U mnie również posypał się regulator. Objawy: światła mijania świecą raz mocniej a raz słabiej a konsekwencją może być zakup nowego akumulatora, żarówek no i oczywiscie naprawa regulatora. Lepiej nie czekać za długo z naprawą..
Odpowiedz
U mnie ten sam problem był. Napięcie około 18V (16V ma minimalnych obrotach). Przez to Felicja paliła mi 11l/100km.
Po tej wymianie spadło do 6,5-8l/100, a po wymianie termostatu d0 nawet 5,7l/100km.
Odpowiedz
właśnie wymieniłem regulator ponieważ auto nie odpalało samo i ledwo udawało się uruchomić przez kable rozruchowe od innego auta. Mechanik po zmierzeniu miernikiem stwierdził że alternator daje za dużo produ to jest 18V GDZIE POWINIEN OK 14V. USTERKA TA SPOWODOWAŁA USZKODZENIE AKUMULATORA CO SKUTKOWAŁO JEGO WYMIANĘ.
Odpowiedz
Oryginalny regulator przechulał mi 85 tyś km, a potem zamiennik jedynie 15 tyś km... więc jak się kupi ori za 50zł to się ma spokój a jak się przyoszczędzi i kupi za 25 to niech się nie dziwi, że szybko pada
Odpowiedz
Ma rację - Psuje się często. Mam skodę i wiem kiedy wymieniałem ostatnio -
Odpowiedz
Co za bzdura w ogóle! Regulator napięcia prawie wcale się nie psuje. A to, co ten ktoś powyżej opisał, to sam chyba nie wie z czego żyje...
Odpowiedz
Wymieniam co rok taki regulator
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Skoda Felicia I
Średni koszt przejechania 100 km
38,00 zł
8,0
l/100km
9,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Felicia I