Raz na 20-30 tys. km trzeba wymieniać w nim sworznie wahaczy i (rzadziej) łączniki stabilizatora.
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Tak
Nie
Wystąpiła: 26
Nie wystąpiła: 8
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu
Komentarze
Robsonik67
12 lat temu
1
podobnie jak wielu użytkowników Feli moge powiedzieć ,że zawieszenie oryginalne jest naprawdę trwałe.Trzeba uważać na naprawdę głębokie dziury i na gnijące kielichy-miałem dobre amory ale kielichy przegnily przy ok.120tys.km.
przeciętnie co 6mc wybity sworzeń lub siletblock lub końcówka drążka + zbierzność wiec lepiej powumieniać od razu komplet czyli czły kompletny wahacz dłużej sie pojeździ a koszt nie bardzo dużo większy jakby miało się po każdym sworzniu wybitym lub "gałce" robić zbierzność to by splajtował. dodałem rozpórkę kielichów (stabilizator górny) oraz dolny z ver 1,6 bo 1,3 nie mają i się uspokoił problem z zawieszeniem już 1,5 roku nic nie wymnieniałem ani nie widać żeby coś się działo.
mam przejechane 180000 i przednie zawieszenie jest w doskonałej kondycji od nowosci, powolutku trzeba by było się przymierzyć do wymiany amorów bo sie leciutko buja, i moze swożeń wachacza bo zauwazyłem wczoraj że guma pękła i leciutko zaczał "chrobotać" czyli reasumują do 170 tysięcy nic totalnie sie ne stało.
Guma na sworzniu wahacza pęka i to po krótkim czasie ok. 1-2 miesięcy od zamontowania! cena oryginalnego sworznia 36zł,końcówki drążków kierowniczych pasuje wymieniać co rok. koszt 31zł za szt. + geometria kół ok. 100zł
Ale za to sworzeń wahacza jest tani 40zł za oryginalny. A wymiany można dokonac nawet na chodniku po blokiem. U mnie żadnych łączników stabilizatora po prostu nie ma.
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu