Szukaj

Wypalanie się gniazd zaworów w silnikach trzycylindrowych 1.2.
Skoda Fabia I

  • Autor: ~Rycho
  • Kategoria: silnik
Nastąpiło wypalenie gniazda zaworu w silniku 1.2 już przy 37 500 km przebiegu. Auto kupione nowe, serwisowane, bez haka, jeździ w większości pani. Podobno typowa usterka tego silnika, ukrywana przez firmę Skoda (podobnie do innych), występująca także w VW polo. Jest to o tyle denerwujące, że objawiła się po okresie gwarancji (zupełnie jak w przypadku chińskich wiertarek z supermarketu, z tą różnicą że wiertarka kosztuje niecałe 30 zł)! A to wstrętna "czeska" chińszczyzna tfu.
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 61
Nie wystąpiła: 8

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

No wiec mialem ja od nowosci fabia 1.2 12v 2003 oraz jestem mechanikiem z wyksztalcenia gdyby ktos zarzucil ze nie umiem dbac o samochod. przejechalem nia 130tys. na oleju 0w40. Do magicznego 100tys naprawde poza olejami filtrami i klockami wymienilem drazki stabilizatora i tuleje plastikowo-gumowe na wahaczach ktore popekaly ze starosci. Po przebiegu 100tys zaczelo halasowac lozysko podwojne skrzyni biegow. zepsula sie dmuchawa nawiewu, oraz problemy z nastawnikiem ogrzewania. Zepsul sie centralny zamek fabryczny, tylna wycieraczka oraz pojawil sie problem w zimie z zamarzujacymi drzwiami kierowcy ktore po otwarciu nie mozna bylo zamknac nim sie auto nagrzeje a smarowalem juz naprawde wszystkim lacznie z rozbieraniem i czyszczeniem calego mechanizmu. Potem rozciekl sie korektor sily hamowania. i teraz na koniec przy niespelna 130tys km przeskoczyl lancuch rozrzadu o 4 zeby i to jeszcze na walku nie od strony napinacza, dziwne. Stan oleju byl prawidlowy, aby sparwdzic olej na noc odkrecalem korek wlewu oleju i wyciagalem bagnet aby caly olej zciekl cieply do miski poniewaz fabia miala taka wade o ktorej ludzie chyba nie wiedza ze sposob wyprofilowania rurki bagnetu nie pozwalal na wiarygodny odczyt stanu w standardowy sposob. Wyciagajac bagnet brudzimy olejem caly kanalik potem wkladajac bagnet i wyciagajac olej zbieral sie na bagnecie pokazujac prawidlowy stan gdzie moglo byc minimum. Zawsze myslalem ze to jest powodem przeskoku lancuszka u innych (nieswiadomy niski stan oleju) jak widac mnie tez przeskoczyl. Poszly 4 zawory, naprawilem glowice ku memu zdziwieniu nie mialem wypalonych ani gniazd ani zaworow a czytalem o osobach co przy 40tys mialy juz slaba kompresje. Niestety po naprawie samochod nie chodzil tak jak przed awaria czasem mial problemy z wolnymi obrotami, zadnych bledow. czyszczenia egr, kolektora i naprawde wszystko co szlo zrobic nie pomagalo i sprzedalem autko. Ponad to wymienialem reflektory przednie poniewaz pomimo ich regeneracji przeze mnie mialy zmatowione odblysniki i kiepsko swiecily.
Odpowiedz
Ja mam fabię sedan 1.2 12v z 2004r. Przebieg 173000km i po zmierzeniu kompresji (na zimnym silniku) wyszło po 12 bar na wszystkich trzech cylindrach. Ogólnie jestem zadowolony z auta. Olej (mobil 5w50) wymieniany co 10tys i jestem jego drugim właścicielem.
Odpowiedz
Kompresja na 1 cylindrze 7 barów. przy przebiegu 122 tyś - rocznik 2004. Auto jeździ na Mobilu 5W50 od nowości. Olej wymieniany co 10 tyś. Auto od nowości u mnie przy bardzo spokojnej jeździe. Jest to moja pierwsza i ostatnia skoda i jakikolwiek samochód z grupy VW. Czuję się oszukany -wiedzą w skodzie a w zasadzie grupie VW, że jest to wada silnika i nic z tym nie robią. Mam nadzieję, że będzie tak jak z producentami awaryjnych poduszek jednej z firm i ktoś w końcu wygra z nimi w sądzie i będą musieli wymienić wszystkie wadliwe głowice (mam nadzieję, że będzie ich kilka milionów). Tego wam życzę grupo VW-na. Pozdrawiam - wasz nigdy więcej klient.
Odpowiedz
potwierdzam u mnie wypaliło 2 i 3 po 49000 tyś a teraz 1 91000 tyś Skoda to ogólne dziadostwo
Odpowiedz
Wymiana wypalonego zaworu po 150000 km, komentarz mechanika: wina oleju, a lałem i nadal leję LOTOS 5W40. Oczywiście mechanik może mieć swoje zdanie i niech żyje w swojej świadomości :-) Według niego tylko CASTROL.
Odpowiedz
moja SKODA FABIA 1.02 (rok prod 2010) ma zaledwie 28000 przebiegu a już jest po "wizycie" u mechanika - brak kompresji na 2 cylindrze... koszt naprawy bagatelka 2000 (oczywiście nie w serwisie-po gwarancji więc koszt naprawy duuużo większy)
Słyszałam opinie, że to typowa usterka Skody, tylko dlaczego my - posiadacze nowego autka po gwarancji musimy już do niego dokładać?
Odpowiedz
po przejechaniu 60 000km poszły zawory wydechowe oprócz tego problemy z głowicą u mechanika słyszałem że to typowa usterka tej zabawki
Odpowiedz
Silnik 3 cylindrowy w fabi rok prod.2005.i 107 000km.W serwisie stwierdzili zbyt niskie ciśnienie w 1 cylindrze.Zgłaszałem do Skoda - Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. ,ale umywają ręce bo po gwarancji.To wstyd dla Skody i Vw. Małe Polskie fiaty miały lepsze silniki.Gdyby władcy firmy mieli honor to po tylu podobnych przypadkach powinni przyznać że to wada fabryczna.
Odpowiedz
Pierwszy raz błąd postraszył w trasie lodz-zakopane (po 250 km bez przerwy) przy przebiegu 26 tys ale się naprawiło ( błąd komputera-postój-zgaszenie silnika) szczęśliwie dojechałem i wróciłem. trasa łódź-hannover (ok 350 km z 1 przerwa) padło gniazdo + moduł od sterowania paliwa i iskry (28tys km) naprawa 550 pln. narazie wszystko działa
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Skoda Fabia I
Średni koszt przejechania 100 km
27,75 zł
5,4
l/100km
7,3
l/100km
9,3
l/100km
8,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Fabia I