Szukaj

Szybko zużywające się plastikowe tuleje wahacza przedniego.
Skoda Fabia I

  • Autor: ~lkllklk
  • Kategoria: zawieszenie
"świetny" pomysł - gdy inni producenci stosują tuleje metalowo-gumowe to Fabia ma tuleje wahacza wykonane z kruchego plastiku oblanego gumą, ten wynalazek pęka często już przy montażu w ASO a polskie drogi wykańczają tuleje w tempie ekspresowym, ta wada pozwala serwisom Skody na niezły i łatwy zarobek - wymiana + geometria = niezła kasa
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 68
Nie wystąpiła: 9

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

Proponuję tuleje od Audi A2. Pasują i bardzo długo wytrzymują. Jeżdżę nie wolno po złych drogach i mieszkam na wsi więc dostają dość dobrze w kość. :) Pozdrawiam :)
Odpowiedz
zamontujcie sobie tuleje od cupry. ja tak zrobiłem i jeździ się bajecznie
Odpowiedz
jestescie panowie niepowazni. Te śruby są wręcz wklejane i w wielu przypadkach zrywają sie. Nie pomoże zmiana mechanika tylko auta. Mam warsztat i w tej chwili walczymy z tym samym systemem montażu ale w seacie. Śryba zerwana i robimy wszystko by ją wydobyć z wahacza a pamiętajcie że śruba jest stalowa a wahacz z alu. A jak alu dostaje wody to się utlenia i nie reaguje tak jak stal
Odpowiedz
cześć Andrzej u mnie też mechanik spierdzielił konsole i niestety trzeba było wybulić 100zł dodatkowo. Najlepiej zmień mechanika.
Odpowiedz
Witam!
Przepraszam, ale źle opisałem moj problem wiec sie poprawiam. Mam do wymiany tuleje plastikowo-gumową. Sprawa niby prosta ale mechanik stwierdził ze ciezko idzie śróba i prawdopodobnie zerwie gwint na konsoli ramy /inacze wspornik wahacza/. Koszt tego aluminiowego cacka 500 w salonie /na aukcji 150 ale nie wiem czy nie padnie po kilku kilometrach/. Nie wiem więc czy mam siano zbierac czy zmienic mechanika. Proszę o pomoc.
Odpowiedz
Śruby mocujące wahacze zabezpieczane są przed samoodkręceniem klejem. Żeby odkręcić śruby bez uszkodzenia gwintów należy podgrzać złącze do temp.>120 st.C. Przy montażu też należy użyć kleju do połączeń gwintowanych.
Odpowiedz
Witajcie!!!
Ja mam większy problem. Otóż nie mogę odkręcić śrub i grozi to zerwaniem gwinty, a co za tym idzie wymiana konsoli wahacza. Chyba, że jest jakiś inny sposób. Może ktoś ma jakiś pomysł, bo szykuje mi się drogi wydatek
Odpowiedz
140 tys km, wymienione 2 razy z powodu skrzypienia przy przejezdzaniu przez nierownosci. Ps - w Fabkach ustawia sie tylko zbieznosc kol, geometria zawieszenia jest ustawiona na sztywno (+/-tolerancja podzespolow i jakosc montazu), Pozdr.
Odpowiedz
Witam. Ja biję rekord ;( u mnie oryginalne wytrzymaly 80000km natomiast wymienione zaledwie 6000 (w tym okolo 2000km po niemieckich drogach). Kupiłem oryginalne tuleje w sklepie z częściami do skody. Pewnie mechanik sie nie popisał...
Odpowiedz
Skoda Fabia I